Zápis z kolegia děkana FŽP 2003

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 14. ledna 2003

Přítomni: Přítomni: doc. Loučka, ing. Richter, ing. Prchalová, doc. Vráblíková, ing. Brůna, ing. Rýznarová, dr. Trmal, mgr. Vojtíšek, dr. Zamrazil.

Děkan přivítal všechny členy kolegia a popřál všem mnoho úspěchů v novém roce.

K minulým zápisům

  1. Bod 4 zápisu z KD z 3.12.2002 – čerpání finančních prostředků za rok 2002. Bude projednáno až na příštím kolegiu děkana
  2. O bodech 7 a 8 zápisu ze 17.12.2002 budou hovořit oba proděkani ve svých vystoupeních.
  3. Bod 9 minulého zápisu byl splněn.

Dále bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora dne 7.1.2001
  2. Děkan upozornil na zápis z jednání Akreditační komise ve dnech 10. a 11. prosince v souvislosti s omezením magisterského studijního programu na Právnické fakultě UP v Olomouci.
  3. Děkan informoval o chystaném zahájení vydávání elektronického studentského časopisu na fakultě.
  4. Byla diskutována navržená smlouva s Fakultou zahradníctva a krajinného inženierstva v Nitře. Zda bude uzavřena smlouva s univerzitou nebo fakultou přešetří proděkan ing. Richter. Připomínky k obsahu smlouvy lze proděkanovi ing. Richtrovi zaslat do pátku 17. ledna.
  5. Proděkan ing. Richter informoval o přípravě konference “Bezpečné nakládání s odpady”.
  6. Proděkan ing. Richter upozornil na vyhlášení grantů města Ústí n. L.
  7. Byla diskutována problematika prodloužení stávajícího výzkumného záměru fakulty na rok 2004 a otevření nového výzkumného záměru fakulty s datem zahájení v roce 2005. Doc. Vráblíková doporučila uskutečnění grantového semináře pro jednotlivé části výzkumného záměru a pro interní granty z roku 2002.
  8. Bylo konstatováno, že k uzavření problematiky tématických okruhů ke státním závěrečným zkouškám projednají poslední body proděkanka ing. Prchalová a doc. Vráblíková. Předpokládá se, že tématické okruhy budou vyvěšeny na internetových stránkách fakulty do pátku 17.1.
  9. Proděkanka ing. Prchalová informovala o organizaci dne otevřených dveří. Bylo dohodnuto, kteří pracovníci se dne otevřených dveří zúčastní (ing. Prchalová, ing. Richter, ing. Buchtová, p. Nedbal, Bc. Novák, pí. Suchá a p. Hlávka.

Příští kolegium se koná 28. ledna v 13:30.

Zapsal doc. Loučka


Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 28. ledna 2003

Přítomni: doc. Loučka, ing. Richter, doc. Vráblíková, ing. Brůna, ing. Rýznarová, dr. Trmal, mgr. Vojtíšek, dr. Zamrazil.

Omluveni: ing. Prchalová.

K minulým zápisům

  1. Bod 5 zápisu z KD z 17.12.2002 – trvá termín 31. ledna pro dodání přehledu vyučujících, kteří budou zabezpečovat výuku v letním semestru 2003 formou dohody o provedení práce.
  2. K bodu 12 zápisu z KD z 14.1.2003 děkan konstatoval, že podle všech informací proběhl den otevřených dveří úspěšně. Poděkoval všem, kteří se dne otevřených dveří aktivně zúčastnili, za jejich práci.
  3. K bodu 11 zápisu z KD z 14.1.2003. Jednání o tématických okruzích ke státním zkouškám byla uzavřena. Z pověření proděkanky ing. Prchalové předal děkan konečné znění všem vedoucím kateder.
  4. K bodu 1 z KD z 14.1. 2003. Tajemník mgr. Vojtíšek stručně informoval o současném stavu čerpání finančních prostředků za rok 2002.

Dále bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka upozornil na “Návrh inovace Dlouhodobého záměru FŽP UJEP”, který je vyvěšen na vnitřních stránkách fakulty. Připomínky a náměty lze zasílat děkanovi do 15. února.
  2. Děkan informoval o proběhlém výběrovém řízení na obsazení výuky 19 předmětů, na které se přihlásilo celkem 29 uchazečů. Upozornil, že s rostoucím počtem studentů vzrostou nároky na organizaci výuky na katedrách.
  3. V souvislosti se schvalováním výběru nakupovaného počítačového vybavení (software, hardware, upgrade) děkan připomenul jednání KD z 11.6.2002 a 10.9.2002 a dopis ing. Brůny z 13.6.2002. Upozornil, že jakýkoli nákup (software, hardware, upgrade) schvaluje ing. Brůna. Tajemník mgr. Vojtíšek bude vyřizovat pouze nákupy schválené ing. Brůnou.
  4. Proděkan ing. Richter informoval o přípravě oponentních řízení grantů FRVŠ.
  5. Proděkan ing. Richter informoval o uskutečněné konferenci “Bezpečné nakládání s odpady”. Děkan doc. Loučka poděkoval všem organizátorům a účastníkům za dobrou prezentaci fakulty.
  6. Bylo dohodnuto, že grantový seminář se uskuteční 7.2. v zasedací místnosti (č.211) od 8 hodin. Proděkan ing. Richter připraví a rozešle program grantového semináře.
  7. Děkan doc. Loučka předal za ing. Prchalovou rozvrh kombinované formy studia na letní semestr. Případné nedostatky je třeba do 30.1. zaslat e-mailem ing. Prchalové. Konečný rozvrh bude 3.2. Rozvrh pro presenční formu studia na letní semestr je z větší části ve STAGu. Konečný rozvrh bude 3.2. Proděkanka ing. Prchalová žádá vedoucí kateder o aktualizaci katederních stránek (jména vyučujících, sylaby a další).
  8. Doc. Vráblíková upozornila na možnou spolupráci se společností TERRA NATURA na projektu v oblasti Radovesické výsypky.
  9. Tajemník mgr. Vojtíšek informoval o zabezpečení střechy a zpřístupnění voltaického zařízení, které je již funkční.

Příští kolegium se koná 11. února v 13:30.

Zapsal doc. Loučka


Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 11. února 2003

Přítomni: doc. Loučka, ing. Richter, doc. Vráblíková, ing. Brůna, ing. Buchtová (zast. ing. Rýznarovou), doc. Tichý (zast. dr. Trmala), mgr. Vojtíšek, dr. Zamrazil.

Omluveni: ing. Prchalová, ing. Rýznarová, dr. Trmal

K minulým zápisům

Nebylo připomínek.

Dále bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka informoval o situaci při přípravě rozpočtu univerzity.
  2. Vzhledem k tomu, že návrh komise pro ediční činnost neosahoval všechny náležitosti, rozhodl děkan, že podle navrženého pořadí budou vydány prozatím pouze první dva tituly (podle pořadí určeného komisí):
    I. Ritschelová, “Ekonomické minimum pro environmentální management” a
    M. Neruda, “Praktikum kurzu Hydrologie a ochrana vod”.
    O tom, zda budou vydány další tituly (a které), bude rozhodnuto až podle závěrů komise pro ediční činnost.
  3. Podle zápisu z kolegia děkana z 5.11. 2002 byly na poradě vedení fakulty rozděleny prostředky pro studentské vědecké síly na kalendářní rok 2003 takto:
    KTEV 18 000 Kč
    KSV 3 000 Kč
    KPV 15 000 Kč
    KIGI 9 000 Kč
    Počítačové učebny a stránky kateder (spravuje KIGI) 9 000 Kč
    Knihovna 3 000 Kč

    Jde o částky maximální, které není nutné vyčerpat.

  4. Děkan informoval o jednáních souvisejících se zahájením presenční formy studia v akad. roce 2003/4 v Mostě a Litvínově.
  5. Proděkan ing. Richter informoval o průběhu závěrečných oponentur grantů FRVŠ. Upozornil na vyhlášení výběrového řízení FRVŠ a zejména upozornil na změny. Vedoucím kateder byly materiály o vyhlášení zaslány. Náměty na tématický okruh A bude projednán na příštím kolegiu. Děkan požádal, aby náměty na granty v tématickém okruhu A byly připravovány ve spolupráci s tajemníkem (spoluúčast fakulty).
  6. Proděkan ing. Richter informoval o semináři k výzkumnému záměru fakulty a k interním grantům, který proběhl 7.2.
  7. Proděkan ing. Richter informoval o školení k OBDPro, které proběhne 17. a 18. února, hodina bude upřesněna.
  8. Doc. Vráblíková požádala, aby katedry byly více informovány o proběhlém výběrovém řízení a výsledcích hodnocení vědecké a výzkumné činnosti.
  9. Doc. Vráblíková otevřela diskusi na téma duševního vlastnictví. Z diskuse vyplynuly dva hlavní závěry:
    • Materiály pro kombinovanou formu studia (případně i jiné studijní materiály) lze vydávat pouze v elektronické podobě i s ISBN a se všemi náležitostmi (oponentní řízení).
    • Doporučuje se převést všechny studijní materiály na internetu do formátu PDF.
  10. Tajemník mgr. Vojtíšek informoval kolegium děkana o současném stavu čerpání rozpočtu FŽP za rok 2002. K dnešnímu dni vykazuje fakulta úsporu cca 301 tis. Kč. Navrhl, aby úspora byla (po schválení hospodářského výsledku) převedena do FRIM.

Příští kolegium se koná 25. února v 13:30.

Zapsal doc. Loučka


Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 26. února 2003

Přítomni: doc. Loučka, ing. Richter, ing. Prchalová, doc. Vráblíková, ing. Rýznarová, dr. Trmal, ing. Brůna, mgr. Vojtíšek, dr. Zamrazil.

K minulým zápisům

Bod 5 zápisu kolegia děkana z 11.2.2003 – projekty tématického okruhu A grantů FRVŠ. Jsou dva náměty: doc. Vráblíková (vybavení laboratoře), ing. Prchalová (vybavení počítačových učeben). Jiné náměty nebyly. Projekty budou připravovány obvyklým postupem za spoluúčasti tajemníka mgr. Vojtíška (spoluúčast fakulty).

Bod 6 zápisu kolegia děkana z 11.2.2003 – děkan předal vedoucím kateder doporučení komise pro výběrové řízení z ledna letošního roku.

Dále bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka informoval o mimořádném kolegiu rektora ohledně rozpočtu univerzity. Informoval rovněž o plánovém zvýšení tarifů mezd od 1.4.2003.
  2. Děkan doc. Loučka informoval o hodnocení vědecké a výzkumné činnosti, které obdržel z jednotlivých kateder. Upozornil, že nemá smysl
    • vykazovat granty CEP, které v evidenci nejdou,
    • vykazovat publikace s IF, které ho nemají,
    • vydávat za odborné články popisující fakultu.

    Požádal KTV a KSV o doplnění materiálů tak, aby bylo možné zpracovat přehled publikací v časopisech s IF a centrálně evidovaných projektů (CEP). Upozornil dále, že nejsou vykazovány výzkumné záměry.

  3. Děkan doc. Loučka upozornil, že prostředky pro pomocné vědecké síly byly rozděleny. Žádosti na další prostředky nebudou projednávány. Požádal vedoucí kateder, aby mu na příštím kolegiu děkana předložili přehled, jak přidělené prostředky rozdělili.
  4. Děkan doc. Loučka informoval o hodnocení výzkumného záměru fakulty na VR UJEP a seznámil kolegium děkana se stanoviskem VR UJEP ohledně žádosti o prodloužení řešení výzkumných záměrů.
  5. Proděkan ing. Richter informoval o přidělených finančních prostředcích na výzkumný záměr fakulty na rok 2003.
  6. Proděkanka ing. Prchalová informovala o přípravě ak. roku 2003/2004. Požádala v termínu do 11. března 2003 o dodání návrhů na změny související s povinně volitelnými nebo výběrovými kurzy (které zrušit, nově zavést, změnit anotace. V březnu a dubnu letošního roku musí být jasné personální obsazení všech předmětů na celý akademický rok 2003/2004, do konce května musí být rozvrhy.
  7. Bylo konstatováno, že zahájení letního semestru proběhlo bez závad.
  8. Ing. Rýznarová a následně ing. Prchalová požádaly o řešení žaluzií v chemických laboratořích a počítačových učebnách. Vyřeší tajemník mgr. Vojtíšek

Příští kolegium se koná 11. března v 13:30.

Zapsal doc. Loučka


Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 11. března 2003

Přítomni: doc. Loučka, ing. Richter, ing. Prchalová, doc. Vráblíková, ing. Rýznarová, dr. Trmal, mgr. Vojtíšek, dr. Zamrazil.

Omluveni: dr. Jirásek (zast. ing. Brůnu)

K minulým zápisům

Bod. 2 minulého zápisu (25.2.2003) – upravené hodnocení vědecké činnosti dodala pouze katedra technických věd. Ostatní katedry dodají do příštího kolegia.

Bod 3 minulého zápisu (25.2.2003) – rozdělení prostředků pro pomocné vědecké síly dodala KTV a KPV. KIGI a KSV dodají do příštího kolegia.

Bod. 6 minulého zápisu (25.2.2003) – splněno. O zařazení výběrových kurzů rozhodne proděkanka ing. Prchalová do příštího kolegia.

Bod 8 minulého zápisu (25.2.2003) – žaluzie, řeší se.

Dále bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka informoval o řádném kolegiu rektora, kde bylo jednáno zejména o rozpočtu univerzity na rok 2003 a plánovaném zvýšení tarifů mezd od 1.4.2003.
  2. Děkan doc. Loučka informoval o jednání vedení fakulty, které v případě schválení rozpočtu fakulty povede k následujícímu přidělení provozních prostředků:
    KTV 350 tis. Kč
    KPV 350 tis. Kč
    KSV 100 tis. Kč
    KIGI 200 tis. Kč
    Knihovna 300 tis. Kč

    Na ediční činnost připadne maximálně 250 tis. Kč Na interní granty připadne maximálně 150 tis. Kč Na stipendijní fond (netýká se výhradně provozních prostředků) připadne maximálně 120 tis. Kč.

  3. V rámci edice FŽP budou v souvislosti s předcházejícím bodem vydány následující tituly:
    • Ritschelová: Ekonomické minimum …
    • Neruda: Praktikum kurzu …
    • Hron: Metody studia ekosystémů.
    • Farský: Ekonomika podniku.
    • Kreníková: Odpadové hospodářství.
    • Rýznarová: Instrumentální analýzy …
    • Vráblíková: Praktikum z pedologie.
    • Součková: Vývoj krajiny.
    • Texty obou dřívějších skript doc. Ritschelové v anglické verzi.
  4. Děkan Loučka uvedl, že nesouhlasí s vydáním sborníku, který by souhrnně uváděl přehled hlavních výsledků dosažených při řešení výzkumného záměru v letech 1999 -2002 s odkazem na publikované práce. Znovu upozornil, že cílem jakékoli vědecké práce je publikování v renomovaných (IF) časopisech v zahraničí. Připomenul, že takových prací je stále málo. Sborník má smysl vydávat pouze tehdy, uvádí-li práce s novými tvůrčími výsledky. Nicméně bylo dohodnuto, že má smysl uspořádat konferenci o řešení výzkumného záměru. Termín konání konference bude dohodnut teprve na základě jednání, kterých se účastní doc. Vráblíková.
  5. Děkan informoval kolegium o počtu přihlášek ke studiu v akademické roce 2003/2004. Informoval rovněž o přihláškách zahraničních studentů.
  6. Proděkan ing. Richter informoval:
    • O instruktáži o podávání grantů FRVŠ dne 13.3. ve 14 hodin (12. patro rektorátu). Termín pro podávání přihlášek na rektorát je 27.3. do 12 hodin.
    • O termínu podávání přihlášek grantů do GA ČR na rektorát do 26.3.2003 do 12 hodin.
    • O jednání komise pro interní granty.
    • O konferencích o protipovodňových opatřeních a konferenci “Černého trojúhelníku”.
  7. Proděkanka ing. Prchalová informovala o přípravě navazujícího magisterského studia s oborem “Odpadové hospodářství”. Požádala vedoucí kateder o připomínky do 17. března. Připomínky projedná 18. března. V souvislosti s připravovaným studijním programem požádal proděkan ing. Richter vedoucí kateder o kontrolu tabulek G a H pracovníků jednotlivých kateder.
  8. Proděkanka ing. Prchalová požádala vedoucí kateder, aby na příští kolegium děkana připravili návrhy na přednášky pro U3V.
  9. Vedoucí kateder do 17. března předají ing. Prchalové seznam nabídek témat pro BP a DP.
  10. Ing. Rýznarová požádala o zabezpečení skladu chemikálií před sluncem. Tajemník mgr. Vojtíšek urychleně zařídí pokrytí okna ochrannou folií.

Příští kolegium se koná 25. března v 13:30.

Zapsal doc. Loučka


Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 25. března 2003

Přítomni: doc. Loučka, ing. Richter, ing. Prchalová, doc. Vráblíková, ing. Rýznarová, dr. Trmal, dr. Jirásek (zast. ing. Brůnu), mgr. Vojtíšek, dr. Zamrazil.

K minulým zápisům

Bod. 2 zápisu z kolegia děkana z 25.2.2003 – upravené hodnocení vědecké činnosti dodala pouze katedra přírodních věd. Ostatní katedry (KSV a KIGI) dodají urychleně do 28.3.

Bod 3 zápisu z kolegia děkana z 25.2.2003 – rozdělení prostředků pro pomocné vědecké síly KIGI a KSV dodaly tajemníkovi.

Bod. 6 zápisu z kolegia děkana z 25.2.2003 – rozhodnutí o zařazení výběrových kurzů. Proděkanka ing. Prchalová sdělila, že všechny návrhy budou akceptovány. Další jednání o výběrových kurzech proběhne mezi proděkankou ing. Prchalovou a vedoucími kateder.

Bod 8 zápisu z kolegia děkana z 25.2.2003 – žaluzie. Další postup bude řešen až po rozdělení FRIM.

Bod 2 zápisu z minulého kolegia (11.3.2003) – Rozpočet fakulty byl AS FŽP schválen. Přidělení prostředků uvedených v bodu 2 platí.

Bod 7 zápisu z minulého kolegia (11.3.2003) – splněno.

Bod 8 zápisu z minulého kolegia (11.3.2003) – témata pro U3V – splněno. Další postup zabezpečí proděkanka ing. Prchalová.

Bod 9 zápisu z minulého kolegia (11.3.2003) – témata pro BP a DP – splněno. KSV a KIGI urychleně doplní názvy.

Bod 10 zápisu z minulého kolegia (11.3.2003) – ochranné fólie – dnes byly objednány.

Dále bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka informoval o schválení změny “Vnitřního mzdového předpisu UJEP” MŠMT (změna mzdových tarifů od 1.4.2003).
  2. Děkan předal členům kolegia přehled publikačních aktivit ÚACh ČAV za posledních pět let. Informoval kolegium děkana o jednáních o spolupráci s ÚACh ČAV a s ÚOChB ČAV.
  3. Byly diskutovány materiály zaslané členům kolegia (zápis z ČKR, grafy a informace prof. Lišky).
  4. Děkan doc. Loučka informoval kolegium o jednáních souvisejících s vybavením pracoviště v Mostě. Informoval o tom, že univerzita na pracovišti Most neplatí provoz, nájem ani vybavení.
  5. Na základě doporučení komise pro hodnocení interních grantů děkan odsouhlasil přidělení následujících interních grantů:
    • Ing. Čihák – Změny v krajině……                                                             30 tis. Kč
    • Mgr. Holec – Sukcese mravenců …                                                         20 tis. Kč
    • Mgr. Holec/Ing. Neruda – Sledování vybraných .. ukazatelů …         30 tis. Kč
    • Ing. Neruda – Využití umělé inteligence……                                          20 tis. Kč
    • Ing. Prchalová – Zhodnocení krajiny 2                                                    25 tis. Kč

    Návrh dr. Machové bude projednán až po přijetí do doktorského studia.

  6. Děkan doc. Loučka předal vedoucím kateder dopis z Drevarskej fakulty Technické univerzity (Zvolen). Požádal o případné náměty do 7. dubna.
  7. Proděkan ing. Richter informoval kolegium o pokynech k RIV. Všichni vedoucí kateder obdrží.
  8. Proděkan ing. Richter informoval o jednání s vedením VÚAnCh, které se uskuteční 3. dubna. Prezentaci fakulty zabezpečí ing. Richter.
  9. Podrobně byla diskutována otázka uspořádání konference o řešení stávajícího výzkumného záměru. Došlo k dohodě, že konference by měla být svolána ve 4. čtvrtletí letošního roku.
  10. Proděkanka ing. Prchalová informovala o přípravě nového akademického roku a o počtu přihlášek ke studiu.

Příští kolegium se koná 8. dubna v 13:30.

Zapsal doc. Loučka


Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 15. dubna 2003

Přítomni: doc. Loučka, ing. Richter, ing. Prchalová, doc. Vráblíková, ing. Rýznarová, dr. Trmal, ing. Brůna, mgr. Vojtíšek, dr. Zamrazil.

K minulým zápisům

Bod. 2 zápisu z kolegia děkana z 25.2.2003 – upravené hodnocení vědecké činnosti. Děkan považuje hodnocení za uzavřené a rozdal vedoucím kateder souhrn. V souhrnu není uvedena katedra společenských věd (dodala hodnocení pouze za rok 2002) a je v něm opakovaně řada chyb.

Bod 8 zápisu z kolegia děkana z 25.2.2003 – žaluzie. Je v plánu investičních prostředků FRIM.

Bod 10 zápisu z kolegia děkana z 11.3. 2003 – ochranné fólie. Děkan rozhodl, že tajemník zabezpečí provizorní ochranu do konce týdne (18. 4. 2003)



Dále bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora dne 1. dubna 2003, zejména o
    • výsledcích kontroly telefonů a předpokládaném zavedení limitů na jednotlivé přístroje,
    • o hodnocení programu Erasmus v rámci univerzity. Vedení univerzity poděkovalo koordinátorům jednotlivých součástí za jejich práci. Děkan se k poděkování připojil.
    • o pojištění majetku univerzity, který používají zaměstnanci mimo pracoviště (např. doma).
  2. Děkan informoval o jednání v Litvínově o zabezpečení nové budovy pro presenční formu studia. Náklady na rekonstrukci a vybavení nové budovy dosahují hodnoty 10 mil. Kč. Není jisté, zda výuka v ZS 2003 bude zahájena již v nové budově.
  3. Děkan informoval o jednání s ministrem životního prostředí a návštěvě náměstka ministryně školství mládeže a tělovýchovy na univerzitě.
  4. Proděkan ing. Richter informoval o přihláškách grantů (GA ČR, FRVŠ), semináři “Protipovodňová opatření v krajině a sídlech” a přípravě podkladů pro akreditační řízení (tabulky G a H).
  5. Proděkanka ing. Prchalová informovala o přípravě U3V. Účast FŽP se týká letního semestru 2004.
  6. Byla projednána příprava akademického roku 2003/2004. Ing. Prchalová předala členům kolegia počet skupin v jednotlivých ročnících a pracovištích. Podklady pro rozvrh je třeba připravit do 28.4.2003. Přípravu ak. roku 2003/4 bude ing. Prchalová projednávat s jednotlivými vedoucími kateder.
  7. Ing. Prchalová informovala o přípravě, termínech a způsobu přijímacího řízení. Děkan upozornil, že ve dnech přijímacího řízení (10.6. až 12.6. a 18.6) je nezbytné, aby všichni akademičtí pracovníci v hlavním pracovním poměru byli přítomni na pracovišti v Ústí n.L. po celou dobu přijímacího řízení.
  8. Doc. Vráblíková informovala o úspěšné presentaci studentů na studentských konferencích v Brně a Bratislavě.
  9. Tajemník mgr. Vojtíšek požádal o návrhy na mimořádná stipendia pro PSVS do 18.4.
  10. Tajemník mgr. Vojtíšek prošetří do příštího kolegia možnost vybudování zařízení pro stavění kol.

Příští kolegium se koná 29. dubna v 13:30.

Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 29. dubna 2003

Přítomni: doc. Loučka, ing. Richter, ing. Prchalová, doc. Vráblíková, ing. Rýznarová, ing. Brůna, mgr. Vojtíšek, dr. Zamrazil, doc. Tichý (zast. dr. Trmala)

Omluveni: dr. Trmal

K minulým zápisům

Bod 10 zápisu z kolegia děkana z 11.3. 2003 – ochranné fólie – splněno.

Bod 10 zápisu z kolegia děkana z 15.4.2003 – stavění kol – vyřešeno.



Dále bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka upozornil na zápis z 58. zasedání předsednictva ČKR, zejména na část o přípravě rozpočtu vysokých škol na rok 2004.
  2. Děkan informoval:
    • o výběrovém řízení na funkci ředitele CI univerzity,
    • o přípravě materiálů pro navazující magisterské studium pro Akreditační komisi.
  3. Děkan připomenul, že i v letošním roce platí, že všichni akademičtí pracovníci se dovolenou vyberou tak, aby jim do konce září zbývalo maximálně 35 dnů nevyčerpané dovolené.
  4. Proděkan ing. Richter informoval:
    • o rozdělení finančních prostředků na specifikovaný výzkum a dílčí úkoly výzkumného záměru fakulty,
    • o přípravě konference “Bezpečnost v chemickém průmyslu”,
    • o vytvoření skupiny odborníků na problematiku odpadového hospodářství, která by měla pracovat na projektech v rámci ČR příp. i zahraničních. Organizuje CEMS, fakulta bude zastoupena ing. Richtrem.
  5. Proděkanka ing. Prchalová informovala:
    • o přípravě rozvrhu na akademický rok 2003/2004. Na příštím KD bude připraven první návrh,
    • o přípravě SZZ, které budou připraveny podle počtu studentů (termín pro DP a BP je 20.4.),
    • o hodnocení výuky studenty. Bude se zatím provádět stávajícím dotazníkem, akad. pracovník má právo si hodnocení provést.
  6. Proděkanka ing. Prchalová informovala o přípravě přijímacích zkoušek. Upozornila, že již byla jmenována komise a pravidla pro přijímací zkoušky formou rozhodnutí děkana.
  7. Bylo dohodnuto, že uložení získaných map (jedno paré) zabezpečí tajemník a doc. Vráblíková. Ostatní mapy budou volně k dispozici.
  8. Tajemník mgr. Vojtíšek informoval o zprovoznění meteorologické stanice.

Příští kolegium se koná 13. kvetna v 13:30.

Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 13. května 2003

Přítomni: doc. Loučka, ing. Richter, ing. Prchalová, doc. Vráblíková, ing. Rýznarová, ing. Brůna, mgr. Vojtíšek, dr. Zamrazil, dr. Trmal

K minulým zápisům

K bodu 5 zápisu z minulého kolegia děkana (o přípravě rozvrhu na akademický rok 2003/2004 a přípravě SZZ) referovala ve svém vystoupení proděkanka ing. Prchalová.



Dále bylo projednáno

  1. Děkan informoval o jednání kolegia rektora 6. května 2003 zejména o
    • přípravě přijímacího řízení
    • čerpání rozpočtu
    • návrhu plánu FRIM UJEP
    • číslování studijních programů a studijních oborů
    • rozvojových programech MŠMT, ukazatel I a F
  2. Děkan informoval o přípravě materiálů pro navazující magisterské studium pro Akreditační komisi.
  3. Proděkan ing. Richter informoval o ediční činnosti. Připomenul termín 31. května pro dodání materiálů. Informoval o dosud neprodaných vytištěných publikací. Je na komisi pro ediční činnost, aby řešila způsob odbytu.
  4. Proděkan ing. Richter informoval o navrhovaných pravidlech hospodaření s prostředky na institucionální podporu výzkumu a vývoje v rámci univerzity (podíl studentů). V souvislosti s tím ing. Brůna nesouhlasil se způsobem interního rozdělení prostředků na specifický výzkum na fakultě. Po diskusi bylo rozhodnuto, že prostředky přidělené fakultě na specifický výzkum budou rozděleny znovu. Rozdělení bude provedeno podle výše finančních prostředků, kterými jednotliví řešitelé přispěli k získání celkové částky pro fakultu. Přerozdělení zajistí proděkan ing. Richter.
  5. Proděkanka ing. Prchalová informovala o přípravě SZZ. Bakalářské zkoušky proběhnou ve dnech 28. a 29. května (jedna zkušební komise), magisterské zkoušky vyžadují dvě zkušební komise.
  6. Proděkanka ing. Prchalová referovala o přípravě rozvrhu na příští akademický rok. Do konce týdne předloží vedoucím kateder první verzi. Katedry mohou vznést námitky do 23.5.
  7. Proděkanka ing. Prchalová informovala o promocích, které proběhnou 27.6. od 9 hodin (bakaláři) a 11 hodin (magistři).
  8. Doc. Vráblíková uvedla možnost získání projektu na tepelné čerpadlo pro fakultu zdarma. Kolegium souhlasí.

Příští kolegium se koná 27. kvetna v 13:30.

Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 10. června 2003

Přítomni: doc. Loučka, ing. Richter, ing. Prchalová, doc. Vráblíková, ing. Rýznarová, mgr. Vojtíšek, dr. Zamrazil

Omluveni: ing. Brůna, dr. Trmal

K minulým zápisům

Bod 4 minulého zápisu – ing. Richter zabezpečil Bukovinu na termín od 10.9. (příjezd večer) do 12.9. (odjezd dopoledne). Vedoucí kateder předají ing. Richtrovi seznam akademických pracovníků, kteří se setkání zúčastní, do 30.6.



Dále bylo projednáno

  1. Děkan informoval o jednání kolegia rektora dne 2. června, zejména:
    • O předpokládaném počtu financovaných studentů.
    • O plánu habilitačních a profesorských řízeních. Požádal vedoucí kateder, aby mu do 31. srpna předali seznam akademických pracovníků, kteří se budou do roku 2006 habilitovat, nebo budou předkládat žádost o profesorské řízení.
    • O zahájení presenční formy studia v Mostě.
    • O změnách SZŘ univerzity a fakulty.
  2. Děkan informoval o personálních změnách na místech vedoucích kateder. O uvolnění z funkce požádal ing. Brůna a MUDr. Trmal. Na funkci vedoucího katedry informatiky a geoinformatiky bylo vypsáno výběrové řízení, ing. Brůna byl požádán o setrvání ve funkci až do doby zajištění nového vedoucího katedry. Dr. Trmal byl uvolněn z funkce vedoucího katedry k 15. červnu, vedením katedry byla na přechodnou dobu pověřena doc. Ritschelová.
  3. Byl diskutován průběh státních závěrečných zkoušek. Děkan upozornil, že
    1. státní zkoušky jsou časově náročnější,
    2. je velký rozdíl v úrovni bakalářských a magisterských zkoušek,
    3. je třeba zlepšit výběr témat bakalářských a diplomových prací.

    Upozornil, že za obsah a všechny formální záležitosti bakalářské nebo diplomové práce je beze zbytku zodpovědný autor tj. student. Poděkoval všem členům komise a zejména předsedům za jejich práci.
    Všichni členové kolegia se sjednotili v názoru, že úroveň češtiny u studentů je velmi špatná.

  4. Děkan informoval o přijetí ing. Buchtové a dr. Machové do doktorského studia. Na základě přijetí do doktorského studia a podle zápisu komise pro hodnocení přihlášek interních grantů z 28.2.2003 odsouhlasil děkan dr. Machové interní grant “Komentovaný červený a černý seznam cévnatých rostlin severních Čech” dotovaný částkou 25 000 Kč. Celková částka 150 000 Kč uvolněná z rozpočtu fakulty na vnitřní granty tak byla vyčerpána.
  5. Děkan upozornil, že v návrzích na vydávání publikací se opakovaně objevují tituly, u kterých autoři opakovaně nedodají rukopis. Upozornil, že bude vydána nová ediční směrnice se změněnými termíny pro podávání návrhů a dodávání rukopisů.
  6. Proděkan ing. Richter informoval o jednání porady prorektorky s proděkany pro vědu a zahraniční vztahy zejména:
    1. O zítřejší návštěvě z Anglie.
    2. O zahájení navazujícího magisterského studia na FUUD.
    3. O připravované změně univerzitní ediční směrnice.
    4. O vyřazených projektech zaslaných do FRVŠ.
    1. O počtu neúspěšných studentů při státních zkouškách.
    2. O probíhajícím přijímacím řízení.
    3. O zveřejnění rozvrhu (na příští ak. rok) na internetu.
    4. O zahájení elektronického přihlašování do předmětů.
    5. O přípravě promocí. Požádala vedoucí kateder, aby ji do 17. června sdělili jména dvou členů z každé katedry, kteří budou přítomni na promocích (mimo proděkanů a prorektorky).
  7. Ing. Rýznarová informovala o převzetí nově upravené laboratoře

Příští kolegium se koná 1. července v 13:30.

Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 1. července 2003

Přítomni: doc. Loučka, ing. Richter, ing. Prchalová, prof.. Vráblíková, doc. Ritschelová, ing. Rýznarová, ing. Brůna, dr. Zamrazil

Omluveni: mgr. Vojtíšek

Při zahájení kolegia děkana doc. Loučka blahopřál prof. Vráblíkové k jejímu jmenování profesorem. Přivítal rovněž doc. Ritschelovou, která je na přechodnou dobu pověřená řízením katedry společenských věd.

K minulým zápisům

K bodu 4 zápisu z kolegia děkana z 27. května 2003 dodá katedra informatiky a geoinformatiky seznam akademických pracovníků katedry, kteří se zúčastní setkání na Bukovině.



Dále bylo projednáno

  1. Při hodnocení promocí bylo konstatováno, že promoce proběhly bez závad. Případné změny ve scénáři promocí budou projednány později.
  2. Děkan upozornil, že vedoucí kateder nebo sekretářky musí kdykoli (tedy i o prázdninách) vědět o přítomnosti resp. pobytu všech pracovníků katedry.
  3. Byla probírána otázka úklidu na fakultě. Bylo konstatováno, že někteří pracovníci si musí uklízet sami, úklid po řemeslnících není prováděn ihned po skončení prací. Bude znovu projednáno za přítomnosti tajemníka.
  4. Děkan předal prof. Vráblíkové stanovisko vědeckého redaktora k publikaci prof. Hrona. Požádal ji o urychlené vyřešení problému.
  5. Bylo dohodnuto, že v průběhu prázdnin se nebude měnit doba otevření fakulty. Počítačové učebny budou v průběhu prázdnin otevřeny podle přítomnosti Bc. Nováka a paní Soldánové. Po prázdninách se bude znovu jednat o rozšíření doby otevření fakulty.
  6. Děkan informoval o jednání Vědecké rady FŽP, která se zabývala především žádostí o schválení navazujícího magisterského studia. Žádost se upravuje a předpokládá se její odeslání na MŠMT v příštím týdnu.
  7. Proděkan ing. Richter informoval o přípravném jednání s pracovníky VÚAnCh. Jednání se zabývalo zejména možností vytvoření výzkumného centra.
  8. Proděkanka ing. Prchalová upozorní katedry na chyby v tabulkách H a G (materiály pro Akreditační komisi). Tabulky je třeba urychleně upravit.
  9. Proděkanka ing. Prchalová upozornila na povinnost všech akademických pracovníků vycházet vstříc studentům, kteří v rámci projektu ERASMUS vycestovali do zahraničí. Požádala vedoucí kateder, aby upozornili všechny akademické pracovníky na tuto povinnost tak, aby těmto studentům umožnili skládat zápočty a zkoušky.
  10. V souvislosti s přípravou akademického roku 2003/2004:
    • Vedoucí kateder aktualizují seznam akademických pracovníků a text pro brožuru na ak. rok 03/04. Obojí dodají ing. Prchalové e-mailem a v tištěné podobě s podpisem do 10.7.2003.
    • U všech předmětů vedoucí kateder zabezpečí dodání do STAGU anotace předmětu v češtině i angličtině, požadavky na udělení zápočtu a zkoušky a přehled studijní literatury. Dodají v elektronické podobě do 12.9.2003 paní Soldánové.
    • Akademičtí pracovníci připraví studijní materiál či zajistí prostřednictvím knihovny nákup studijní literatury pro kombinovanou formu studia. Knihovně stačí oznámit titul, autora, počet navrhovaných tisků a místo, kde lze objednat. Základní literaturu je třeba objednat ve větším počtu (30 ks i více), doplňkovou literaturu v menším množství. Je dobré specifikovat studijní obor, pro který je literatura určena. Zodpovídají vedoucí kateder, termín 12.9.2003.
    • Rozvrh pro akademický rok 03/04 je připraven. Mohou se však ještě vyskytnout úpravy. Rozvrh bude uzavřen 10.9.2003. Všichni mají nyní možnost si rozvrh zkontrolovat a případné křížení výuky nahlásit.
  11. Proděkanka ing. Prchalová referovala o způsobu zadávání bakalářských a diplomových prací do programu STAG. Katedry prostřednictvím sekretářek zajistí přepis zadaných bakalářských a diplomových prací do programu STAG do 31.8.2003. Zadávání BP a DP se bude předkládat ve dvou vyhotoveních ke schválení děkanem fakulty. Jedno schválené zadání se bude archivovat na studijním oddělení a druhé se předá studentovi. Vedoucí obdrželi návrh “Pravidel pro zadávání a předkládání bakalářských a diplomových prací”. Vedoucí kateder zašlou elektronicky své připomínky na adresu do 10.7.2007. Pravidla by měla vstoupit v platnost od počátku ak. roku 2003/2004, ale neplatila by pro studenty, kteří odevzdají práci do konce září 2003.
  12. Proděkanka ing. Prchalová dále upozorňuje na nutnost pravidelně doplňovat výsledky zápočtů a zkoušek do programu STAG. Dne 4.9.2003 proběhne uzávěrka akademického roku 2002/2003 a je nutné mít doplněny všechny známky. Vedoucí kateder zajistí, aby sekretářky dostávaly od všech pedagogů zápočtové listy průběžně.
  13. Ing. Brůna informoval o přípravě pracoviště v Mostě pro presenční studium.

Závěrem děkan doc. Loučka poděkoval pracovníkům fakulty za jejich práci a popřál všem příjemnou dovolenou.

Příští kolegium se koná 16. září v 13:30.

Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 23. září 2003

Přítomni: doc. Loučka, ing. Richter, ing. Prchalová, prof.. Vráblíková, doc. Ritschelová, ing. Rýznarová, ing. Dolanský, dr. Zamrazil, mgr. Vojtíšek

Při zahájení kolegia děkan doc. Loučka přivítal oficiálně všechny členy kolegia a popřál jim úspěšnou práci v novém akademickém roce. Přivítal i ing. Dolanského, který se kolegia děkana zúčastňuje poprvé.

K minulým zápisům

    1. Kolegium z 1.7.2003:
      Bod 3. Děkan upozornil, že se stále opakují stížnosti na úklid v přízemí a 1. patře. Tajemník mgr. Vojtíšek napíše pracovnici dopis s výtkou a upozorněním na možnost výpovědi.
      Bod 4. Publikace prof. Hrona není vyřešena. V zápise byla žádost o urychlené řešení! Prof. Vráblíková podnikne kroky, aby úpravy byly včas provedeny. Vydání publikace v letošním roce je ohroženo.
      Bod 5. Doba otevření fakulty byla dohodnuta následujícím způsobem: ve všední dny do 22 hodin, v sobotu od 8 hodin do 12 hodin. Úprava bude provedena od 15. října, případně dříve. V sobotu bude přístup pouze pro pedagogické pracovníky, studenty na průkaz studenta a po zapsání v knize ve vrátnici s uvedením místa, kde bude student pracovat.
      Bod. 10. Proděkanka ing. Prchalová upozornila, že řada bodů nebyla splněna. Zašle katedrám, co je třeba ihned doplnit

 

  1. Kolegium z 29. dubna 2003
    Bod 3 Vybírání dovolené. Vedoucí kateder KSV a KIGI do 30.9. informují děkana, jak bude situace řešena.

 

Dále bylo projednáno

  1. Informace z kolegia rektora z 2.9. 2003 byly podány na jednání na Bukovině ve dnech 10.9. až 12.9. 2003.
  2. Děkan informoval o jednání mimořádného kolegia rektora dnešního dne dopoledne.
  3. Děkan rozdal členům kolegia tabulky, které promítal na Bukovině. Upozornil znovu zejména na tabulku o vědecké činnosti a konstatoval, že vědeckou činnost kateder KPV, KSV a KIGI nelze považovat za dostatečnou. Upozornil, že zlepšení vědecké činnosti na KTEV souvisí s dodržováním pracovní doby. Upozornil dále na skutečnost, že studijní programy musí být zabezpečeny pracovníky, kteří vykazují odborné výsledky v daném oboru v posledních pěti letech. Měřítkem jsou vědecké monografie, články v mezinárodně uznávaných časopisech … (tučně vytištěné je převzato z materiálu prof. Lišky, předsedy AK).
  4. Závěry z jednání na Bukovině:
    • Konference k výzkumnému záměru fakulty bude organizována ve dvou etapách. První proběhne v lednu 2004. Přednášet budou pouze řešitelé, pozvaní hosté mohou vystoupit pouze v diskusi. Konference za aktivní účasti externích pracovníků proběhnou přibližně v září. Budou připravovány řešiteli částí výzkumného záměru.
    • Bylo jednáno o vyhlášení rozvojových programů. Proděkan ing. Richter vše připraví tak, aby první představa byla zřejmá do 23.9. (mimořádné kolegium rektora) a vyplněné formuláře mohly být dodány na rektorát do 10.10.

    Děkan poděkoval proděkanovi ing. Richterovi za organizaci a přípravu jednání na Bukovině.

  5. Děkan informoval o jednání pracovní skupiny Akreditační komise pro ekologii a biologii, na které byl pozván. Uvedl, že pracovní skupina bude u všech dalších navrhovaných studijních programů požadovat začlenění kurzu biologie. Magisterské studijní programy bez doložení vědecké činnosti nemá smysl předkládat.
  6. Děkan uvedl, že od 1.1.2004 dojde k organizační změně. Centrum jazykové přípravy bude převedeno z KTEV na KSV. Vyučující se nebudou stěhovat. Při přípravě ak. roku 2004/2005 dojde ke změnám v přiřazování předmětů jednotlivým katedrám
  7. Na pondělí 27. října je vyhlášeno děkanské volno.
  8. V souvislosti se změnou obsazení funkce vedoucího katedry informatiky a geoinformatiky přechází na ing. Dolanského i zodpovědnost při schvalování všech nákupů počítačového vybavení (viz. zápis z KD z 28.1.2003).
  9. Byl dohodnut nákup další počítačové techniky (dataprojektor 3krát, notebook 3krát). Rozmístění dataprojektorů do učeben provede proděkanka ing. Prchalová. Tajemník mgr. Vojtíšek předá děkanovi seznam všech evidovaných počítačů i notebooků. Přidělení provede děkan. Již nakoupený dataprojektor bude zabudován na pevno v aule do pondělí 29. září. Zabezpečí tajemník.
  10. Transformační a rozvojové programy – bylo dohodnuto, že FŽP podá návrhy v následujícím členění:
    • Prof. Vráblíková 150 tis. Kč
    • Ing. Dolanský 320 tis. Kč
    • Doc. Ritschelová 730 tis. Kč
    • Kolenatý 300 tis. Kč

    Projekty na nové studijní programy budou formulovány tak, že cílem bude vypracování materiálů pro akreditační komisi, tj. materiálů předkládaných akreditační komisi. Projekt doc. Ritschelové a mgr. Kolenatého budou spojeny v jeden a případné úspory připadnou projektu prof. Vráblíkové.

  11. V souvislosti s dělením jednotlivých studijních skupin na menší skupiny děkan upozornil, že dělení na menší části než polovina skupiny je vyloučené. Týká se všech předmětů, tedy i pedologie.
  12. Proděkan ing. Richter informoval o konferenci “Bezpečnost v chemickém průmyslu” a uvedl, že sjezd chemických společností v příštích letech bude patrně připravován v Ústí nad Labem za spoluúčasti univerzity a Spolchemie.
  13. Proděkanka ing. Prchalová požádala katedry o vypsání konzultačních hodin vyučujících do 30.9. Informovala kolegium o připravovaných imatrikulacích. Tajemník mgr. Vojtíšek zajistí aulu na rektorátu (Hoření) do 1.10.
  14. Kolegium souhlasí s nákupem zahraniční literatury pro KIGI (tři knihy, cca 200 Eu).
  15. Vzhledem ke změnám v počtu vyučujících pracujících na plný úvazek se zvyšují prostředky pro studentské vědecké síly pro KIGI na 12 tis. Kč. Ze stejného důvodu se zvyšují pro KIGI provozní prostředky na 275 tis. Kč.
  16. Kolegium projednalo dojíždění vyučujících do Mostu a Litvínově a důrazně upozorňuje, že dopravu si organizuje a zajišťuje každý sám. Služební auto lze použít minimálně pro dva vyučující.

 

Příští kolegium se koná 14. října v 13:30.

Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia dekana FZP
z 14. ríjna 2003
______________________________________________________________________________________________________________

Prítomni: doc. Loucka, ing. Richter, ing. Prchalová, prof. Vráblíková, ing. Rýznarová, ing. Dolanský, dr. Zamrazil,
mgr. Vojtísek
______________________________________________________________________________________________________________

Omluveni:: doc. Ritschelová
______________________________________________________________________________________________________________

K minulým zápisum
Kolegium z 23.zárí 2003
Bod 3. Na námitku prof. Vráblíkové o dodrzování pracovní doby na katedre prírodních ved (KPV) dekan uvedl porovnání
vyuzití pracovní doby pracovníku se 100% úvazkem. V roce 2001 bylo na tzv. “M” (vedecká práce doma) na KPV
vycerpáno 51 dnu, na KTEV 4 dny. Pocet publikací A1 (renomované zahranicní casopisy s IF) vykazovaných KPV za
posledních 5 let byla 1, na KTEV 17!!!
______________________________________________________________________________________________________________

Dále bylo projednáno
1. Dekan informoval o jednání kolegia rektora dne 7. ríjna zejména
+ o zahájení výuky v ak. roce 2003/2004
+ o návrhu “Rádu habilitacního rízení a rízení pro jmenování profesorem”
+ o poctu studentu na soucástech univerzity
+ o rozpoctových zmenách FRIM
+ o nových nástupech na rektorátu
2. Dekan upozornil, ze kontrolou pocítacu zjistil naprostý neporádek ve vyuzívání jednotlivými pracovníky. Ulozil
vedoucím pracovníkum, aby v této zálezitosti zjednali do konce roku 2003 porádek.
+ · Vsechny odepsané pocítace budou vyrazeny z evidence a fyzicky zlikvidovány. Zabezpecí tajemník.
+ · Vsechny pocítace v ucebnách budou prepsány na Bc. Nováka resp. mgr. Bogana (laborator matematiky) resp.
ing. Brunu (Most).
+ · Pocítace psané na tajemníka budou prepsány na uzivatele. Zabezpecí tajemník.
+ · Notebooky nelze trvale pripojit k prístrojum a vyuzívat je pouze s prístroji. Prof. Vráblíková zabezpecí
prepsání notebooku na jiného akademického pracovníka (s plným úvazkem!). Doc. Ritschelová zabezpecí
prepsání notebooku u hlukomeru na jiného ak. pracovníka (s plným úvazkem).
+ · Doc. Mesícek (PF) vrátí pocítac, který má doma. Zodpovídá doc. Ritschelová.
+ · Doc. Tichý vrátí notebook, který má doma. Jeho predání a prepsání na jiného uzivatele (s plným úvazkem)
zabezpecí doc. Ritschelová.
+ · Zádný pracovník nebude mít dva notebooky!
+ · Zádný pracovník nebude mít v evidenci více nez jeden pocítac (krome notebooku). Vedoucí katedry mohou
mít na sebe napsány i pocítace ve sborovnách katedry a pocítace zapojené trvale u prístroju. Výjimky
povoluje dekan.
3. Prodekan ing. Richter pozádal o predlození zprávy o resení vsechny resitele dílcích úkolu výzkumného zámeru do
1.12. Interní projednání jednotlivých zpráv probehne 9.1.2004 od 8 hodin. Svolání vedecké rady (hodnotící VZ)
se predbezne predpokládá 20. ledna 2004 (úterý, od 10 hodin).
4. Prodekan ing. Richter informoval o pravdepodobném vyhlásení pravidel pro podávání nových výzkumných zámeru v
prístím týdnu.
5. Prodekan ing. Richter upozornil, ze resitelé grantu mesta Ústí n.L. mají odevzdat zprávu o resení za 3.
ctvrtletí do 24.10, celkovou zprávu a zprávu za poslední ctvrtletí do 10.1.2004.
6. Na podnet prodekana ing. Richtra byla diskutována moznost výmeny zkuseností s akademickými pracovníky z fakulty
ve Zvolenu (Bánské St.). Podrobnosti dohodne s vedoucími kateder.
7. Byla diskutována otázka dotisku nekterých skript. Zálezitost spadá do kompetence komise pro edicní cinnost.
8. Prodekanka ing. Prchalová informovala o pripravovaných imatrikulacích 15.10. (Most), 16.10. (Litvínov) a 23.10.
(Ústí n.L.).
9. Prodekanka ing. Prchalová informovala o soucasném poctu studentu na fakulte. Prehled o poctu studentu je uveden
v príloze tohoto zápisu. Podle soucasného poctu studentu by fakulta v prístím roce mela být financne
zabezpecena.
10. Tajemník mgr. Vojtísek pozádal vsechny vedoucí pracovníky, aby dohlédli na vcasné a rádné cerpání vsech grantu
a projektu. Pozádal o ukoncení cerpání do 15. listopadu.
11. Kolegium dekana bylo krátce informováno prodekanem ing. Richtrem o zaslání trí rozvojových a transformacních
projektu (puvodne ctyr, dva projekty byly spojeny) na rektorát v celkové výsi 1,9 mil. Kc.

Prístí kolegium se koná az 4. listopadu v 13:30.

Zapsal doc. Loučka

______________________________________________________________________________________________________________

Zápis z kolegia děkana FŽP
z 11. listopadu 2003

Přítomni: Ing. Richter, Ing. Prchalová, Prof. Vráblíková, Doc. Ritschelová, Ing. Rýznarová, Ing. Dolanský, Dr. Zamrazil, Mgr. Vojtíšek

Omluveni:: Doc. Loučka

K minulým zápisům

Kolegium ze 14. října 2003

  1. Kontrola s umístěním a přepsáním uživatelů počítačů probíhá v rámci inventury. Vedoucí kateder zajistí předání podepsaných inventárních protokolů tajemníkovi. T: 28/11
  2. E-mail na Fakultu ekologie a environmentalistiky TU ve Zvolenu s návrhem termínu (od 26/1 nebo 2/2 2004) a programu semináře pedagogů byl odeslán, kopii zúčastnění obdrželi.
  3. Imatrikulace 15.10. v Mostě, 16.10. v Litvínově a 23.10. v Ústí n.L.proběhly v plánovaných termínech a rozsahu. Proděkanka Ing. Prchalová poděkovala všem účastníkům za hladký průběh.
  4. Ve výkazu V11 zpracovaném k 31.10. a předaném MŠMT je uvedeno 816 studentů FŽP. S ohledem na probíhající odvolací lhůtu k rozhodnutím o ukončení studia bude skutečný počet studentů cca o 100 nižší. Fakulta bude i v příštím roce dobře finančně zabezpečena.
  5. Tajemník Mgr. Vojtíšek požádal všechny vedoucí pracovníky, aby dohlédli na včasné a řádné čerpání všech grantů a projektů – úkol trvá. Požádal o ukončení čerpání do 15. listopadu.
  6. Kolegium děkana bylo informováno, že všechny tři rozvojové a transformační projekty podané FŽP byly schváleny.

Dále bylo projednáno

  1. 1. Proděkanka Ing. Prchalová informovala o jednání kolegia rektora dne 11/11 2003. Zejména bylo projednáno:
    • Tranformace PF na dvě fakulty nebyla Akreditační komisí schválena (personální obsazení, vědecká práce, vybavení laboratoří).
    • v aule na Hoření proběhne setkání vedoucích kateder s vedením UJEP.
      T: 18/12 od 14:00 hod.
    • Podpora výzkumných center – po jejich schválení bude z rozpočtu vyčleněn 1,0 mil. Kč.
    • Zpráva o hospodaření UJEP – viz. dále řešení plateb v r. 2003.
    • Bude vydána směrnice o nakládání s odpisy a FRIM – projednání v senátu UJEP bude 26/11.
    • Na UJEP byly předběžně podány návrhy výzkumných záměrů:
      – PF 5 -> 4x
      – FSE 1x
      – FŽP 1x

    Osoby odpovědné za přípravu VZ spolu musí komunikovat o možnostech spojení dalších návrhů VZ – cíl: “méně větších VZ”. Nad rámec jednání kolegia – řešitelé dílčích úkolů si připraví písemně na další jednání o VZ návrh náplně příslušného dílčího úkolu. Další jednání o přípravě VZ FŽP proběhne: 19/11 od 8:00 hod. na KTEVKonečné návrhy VZ musí být předloženy: 2/12 2003
    Předání na rektorát po projednání ve vědeckých radách fakult: 1/2 2004
    Projednání ve VR UJEP: 17/2 2004

  2. Čerpání ŘD – Ing. Brůna – vybírat RĎ tak, aby byl splněn limit 35 dnů k 31/12 2003.
  3. Presentační CD – podklady dodala KTEV, ostatní doručí do 14/11 14:00 hod. v elektronické podobě.
    Z: ved. kateder
  4. Celostátní soutěž o Cenu K.Velka – loňská absolventka FŽP Ing.Renata Nováková získala 3. místo.
  5. Informace proděkanky Ing.Prchalové:
    • Z Akreditační komise bylo doručeno kladné rozhodnutí o navazujícím magisterském studiu na 3 roky.
    • SZZ Bc. a Mgr. studia hladce proběhly v plánovaném termínu, proděkanka poděkovala všem zúčastněným.
    • Vedoucí kateder nechť zkontrolují rozvrh, smlouvy a obsazení výuky na LS 2004.
      T: leden 2004
    • Vedoucí kateder zajistí vypsání zkušebních termínů ve STAGu na zkouškové období za ZS 2003/04.
      T: 1/12 2003
    • Příprava dalšího akademického roku začne od 12/2003 – pokud se uvažuje o drobných úpravách studijních plánů, volitelných předmětů, je nutné začít s přípravou!
    • všichni řídící pracovníci zašlou paní Šikové na rektorát přehled akcí organizovaných v průběhu roku 2004.
      T: 19/12
  6. Centrum informatiky upozorňuje, že každé rozšíření počítačových učeben nebo sítě musí být konzultováno s jejich pracovištěm!
  7. Doplňovací volby do AS UJEP a AS FŽP se budou opakovat pro malou účast voličů (13,8%). Postup přípravy zajistí AS FŽP (zpráva Dr.Zamrazila).
  8. Na služební cesty vlastním autem si každý musí vyzvednout vestu s reflexní vrstvou – je povinná (informace Mgr.Vojtíška)!
  9. Pro aktualizaci dlouhodobého záměru fakulty resp. univerzity bylo konstatováno, že v letošním roce bude připravována akreditace navazujícího magisterského st. programu “Krajinné inženýrství” a bude pokračováno v přípravě bakalářského st. oboru “Správa chráněných krajinných území”.
  10. Vedoucí kateder předají proděkance ing. Prchalové do pátku 28.11.2003 seznam akademických pracovníků, kteří v akademické roce 2002/2003 provedli hodnocení výuky studenty.
  11. Předseda akademického senátu dr. Zamrazil informoval o volbách do senátů FŽP a UJEP. Volby do AS FŽP budou opět opakovány.

 

Příští kolegium se koná 25. listopadu v 13:30.

Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana FŽP
z 25. listopadu 2003

Přítomni: doc. Loučka, ing. Richter, ing. Prchalová, prof.. Vráblíková, ing. Rýznarová, ing. Dolanský, dr. Zamrazil,

Omluveni:: doc. Ritschelová, mgr. Vojtíšek

Hosté: :: doc. Janoš

K minulým zápisům

Kolegium z 14.10.2003:

Bod 2. Trvá revize rozdělení a vyřazování počítačů.
Bod 7. Návštěva pracovníků z fakulty ve Zvolenu – podle e-mailové zprávy se návštěva uskuteční ve dnech 3.2. až 5.2. (případně až 6.2.2004). Organizačně celou návštěvu zabezpečuje proděkan ing. Richter.

Dále bylo projednáno

  1. V rámci ediční činnosti FŽP budou v roce 2004 vydány následující tituly
    • Novák – Meteorologie a ochrana prostředí
    • Synek – Elementární statistika
    • Kolenatý – Angličtina pro životní prostředí
    • Richter – Technologie ochrany životního prostředí, Část II, Ochrana ovzduší
    • Ambrožová – Mikrobiologie a hydrobiologie
    • Horák – Biochemické aspekty biotechnologických procesů
    • Blažková – Základy geologie v ochraně životního prostředí –
    • Slavík, Neruda – Vodní režimy v krajině
    • Ritschelová – Environmentální management

    Pořadí doporučené ediční radou bylo děkanem upraveno tak, aby přednostně byly vydávány tituly zabezpečující studijní programy, zejména nově otevírané.

  2. Ve dnech 22. a 23. prosince 2003 a 2. ledna 2004 je celofakultní dovolená všech zaměstnanců (netýká se pana Vlaháče a tajemníka). V sobotu 20.12., 27.12.2003 a 3.1.2004 je fakulta rovněž uzavřena.
  3. Proděkan ing. Richter informoval:
    • O poradách vedoucích knihoven. Z jednání vyplynula nutnost (potřeba) získat od studentů po obhájení diplomové resp. bakalářské práce souhlas s půjčováním jejich práce.
    • O možné spolupráci KPV s firmou FWAG.
    • O přípravě oponentního řízení grantů FRVŠ. Oponentní řízení se uskuteční 11.2.2004. Proděkan ing. Richter přešetří ostatní termíny.
  4. Byla diskutována příprava CD o fakultě. Úvodní část upraví děkan, je třeba upravit obsah o KPV a doplnit informaci o KIGI. Upravené části je třeba zaslat elektronicky ing. Richtrovi do 27.11.2003 do 11. hodiny.
  5. Obsáhle byla diskutována příprava výzkumného záměru. Předložený záměr doc. Janoše obsahuje tři dílčí úkoly, o dalším zapojení KPV do třetího dílčího úkolu bude jednat zítra 26.11. doc. Janoš s prof. Vráblíkovou. Finanční stránka se nemění, tj. platí původní návrh.
  6. Proděkanka ing. Prchalová předala vedoucím kateder písemnou informaci o zadávání termínů zkoušek a zadávání zápočtů a známek do STAGu. Upozornila, že povinnost zadávání termínů zkoušek a zápočtů a zadávání všech známek do STAGu bude ošetřena rozhodnutím děkana.
  7. Pro aktualizaci dlouhodobého záměru fakulty resp. univerzity bylo konstatováno, že v letošním roce bude připravována akreditace navazujícího magisterského st. programu “Krajinné inženýrství” a bude pokračováno v přípravě bakalářského st. oboru “Správa chráněných krajinných území”.
  8. Vedoucí kateder předají proděkance ing. Prchalové do pátku 28.11.2003 seznam akademických pracovníků, kteří v akademické roce 2002/2003 provedli hodnocení výuky studenty.
  9. Předseda akademického senátu dr. Zamrazil informoval o volbách do senátů FŽP a UJEP. Volby do AS FŽP budou opět opakovány.

 

Příští kolegium se koná 9. prosince v 13:30.

Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana FŽP
z 9. prosince 2003

Přítomni: doc. Loučka, ing. Richter, ing. Prchalová, prof.. Vráblíková, , ing. Rýznarová, ing. Dolanský, doc. Ritschelová, dr. Zamrazil,

Omluveni:: mgr. Vojtíšek

K minulým zápisům

  1. Kolegium ze 14. října 2003
    Bod 2.      Trvá revize rozdělení a vyřazování počítačů.
  2. Kolegium z 25. 11.2003
    Bod. 2      Kromě celofakultní dovolené bude fakulta ve dnech 29. a 30. prosince otevřená pouze od 7 hodin do 15:30, dne 31. 12. od 7 hodin. Dne 31. prosince je od 12 hodin děkanské volno pro všechny zaměstnance a fakulta bude po 12. hodině uzavřena.Bod 7      Zápis se doplňuje o bakalářský studijní program “Informatika v životním prostředí”.

Dále bylo projednáno

  1. Děkan informoval o jednání kolegia rektora dne 2.12.2003 zejména
    • · o přípravě výzkumných záměrů na univerzitě,
    • · o plnění smluv o zahraniční spolupráci
    • · o směrnici k úředním deskám,
    • · o směrnici k zabezpečení www stránek,
    • · o cenách rektora a stipendiích primátora a starostů,
    • · o čerpání rozpočtu do 31.10.2003. V souvislosti s čerpáním všech grantů děkan upozornil, že řešitelé zodpovídají za čerpání finančních prostředků,
    • · o zamítnutí transformace Pedagogické fakulty,
    • · o navržené novele VŠ zákona podporované ČKR,
    • · o přednášce senátora JUDr. Richarda Falbra “Smlouva o Ústavě Evropské unie” dne 15. prosince v 10:00 v aule PF
  2. Děkan připomenul Příkaz kvestora č.1/2003, který obdrželi mimo jiné i všichni vedoucí kateder.
  3. Děkan informoval o schválení “Souboru opatření k dosažení vyrovnaného rozpočtu hlavní činnosti u jednotlivých součástí a UJEP celkem” Akademickým senátem UJEP.
  4. Děkan přivítal úsilí KIGI o zapojení do projektu NEPTUN. Další zájemci o připojení k projektu kontaktují ing. Dolanského nejpozději do čtvrtka 11.12.
  5. Proděkan ing. Richter upozornil na možnost podávání návrhů na členy komisí GA ČR. Návrhy je třeba dodat ing. Richtrovi do 10.12.2003.
  6. Byla diskutována příprava oponentního řízení stávajícího výzkumného záměru. Řešitelé, kteří nedodali zprávu o výsledcích řešení zprávu urychleně dodají. V prvních týdnech v lednu proběhne oponentní řízení tak, aby závěry oponentního řízení mohly být předloženy Vědecké radě FŽP na jednání dne 20.1.2004.
  7. Proděkan ing. Richter informoval
    • o připravované ediční činnosti UJEP v roce 2004,
    • o úspěšném semináři pro studenty k zahraničním pobytům,
    • o přípravě oponentních řízení grantů FRVŠ,
    • o schválených projektech GA ČR . Stávající řešitelé mají termín pro odevzdání dílčích zpráv 12.1.2004, pro odevzdání závěrečných zpráv 27.1.2004.
  8. Proděkanka ing. Prchalová informovala kolegium o přepočteném počtu studentů fakulty k 31.10.2003.
  9. Byla diskutována otázka zapisování do STAGu předmětů “Hodnocení praxe”, “Příprava k obhajobě BP”, zapisování zápočtů i zkoušek.
  10. Ing. Dolanský požádal, aby všichni žadatelé o počítač nebo notebook kontaktovali buď jeho nebo Bc. Nováka k upřesnění konfigurace.
  11. Na dotaz prof. Vráblíkové o možnosti navrhování odměn, děkan připomenul, že podávání návrhů na odměny pro podřízené pracovníky patří mezi povinnosti každého vedoucího pracovníka
  12. Na závěr jednání poděkoval děkan všem členům kolegia i všem pracovníkům za jejich práci a popřál jim mnoho úspěchů v příštím roce.

 

Příští kolegium se koná 6. ledna v 13:30.

Zapsal doc. Loučka