Zápis z kolegia děkana FŽP 2002

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 15.ledna 2002

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, ing. Richter, Mgr. Vojtíšek, doc. Vráblíková, doc. Tichý, ing. Rýznarová, ing. Brůna

1)      K minulým zápisům

  • k bodu 11 z kolegia děkana z 27. listopadu 2001 – kurz CŽV „Provoz a udržování privatizovaných závlah. Kurz se v původním termínu neuskuteční. Další termín bude dohodnut později.
  • bod 2.1 zápisu z  kolegia  11.12.01 ( námitka doc. Vráblíkové, proč nebyl oceněn žádný akademický pracovník z FŽP) uvedl děkan doc. Loučka, že návrhy na ocenění pedagogů měly být podány do 31.10.2002  ( zápis z kolegia děkana ze dne 29.5.01). Děkan konstatoval, že žádný návrh neobdržel.

2)      Děkan doc. Loučka informoval o jednání děkanů v Olomouci.

3)      Děkan doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora dne 8. ledna 2002, zejména o

  • způsobu řešení koncepce informatiky na univerzitě a způsobu zabezpečení uživatelského servisu,
  • podpisu smlouvy mezi univerzitou a MŽP a průběhu navazující tiskové konference, informace doplnil ing. Brůna,

4)   Předpokládané akce organizované fakultou v roce 2002 budou nahlášeny děkanovi do 31. ledna.

5)  Děkan doc. Loučka informoval o způsobu financování kateder v roce 2002. Katedry budou mít v roce 2002 přiděleny tyto neinvestiční prostředky

KIGI                    – 142,2 tis. Kč
KPV                    – 449,1 tis. Kč
KSV                    – 101,2 tis. Kč
KTV                    – 307,5 tis. Kč

Rozdělení OON na katedry
KIGI                    – 27 000 Kč
KPV                    – 49 000 Kč
KSV                    – 19 000 Kč
KTV                    – 44 000 Kč

Rozdělení bude definitivně potvrzeno po schválení rozpočtu univerzity. V případě, že finanční prostředky přidělené fakultě budou nedostatečně, budou prostředky kráceny.

Institucionální prostředky na nespecifikovaný výzkum přidělené fakultě budou rozděleny alikvotně podle celkové výše finančních prostředků přinesených jednotlivými řešiteli. Částka na rok 2002 není dosud známa.

Finanční prostředky ( netýká se investic a mezd) na výzkumný záměr budou rovnoměrně přiděleny jednotlivým řešitelům dílčích úkolů. Každý dílčí úkol tedy obdrží stejnou částku. Dle informací proděkanky dr. Blažkové bylo na výzkumný záměr fakulty přiděleno 166 tis. Kč, z toho 50 tis. Kč na investice. Bylo dohodnuto, že neinvestiční prostředky budou děleny na 60 tis. Kč mzdových prostředků, včetně odvodů, zbytek bude rozdělen řešitelům na provozní prostředky.

4)      Byl projednán po organizační stránce přípravný kurz k přijímacím zkouškám. Děkan doc. Loučka, že takto si představuje organizační zabezpečení,  upozornil však, že podle novely vysokoškolského zákona musíme vydávat osvědčení o absolvování kurzů CŽV.

5)      Děkan doc. Loučka předal tabulku shrnující publikační výstupy z výzkumného záměru.

6)      Ing. Brůna uvedl, že přednáška mgr. Bogana o jeho výsledcích vědecké a výzkumné práce, na které předloží seznam publikací a přehled vědecko pedagogických aktivit ( viz Příkaz rektora č.4/2001) se koná 21.1.ve 13 hodin na katedře informatiky a geoinformatiky.

7)      Proděkan ing. Richter informoval o stavu příprav bakalářských studijních programů. Vedoucí kateder urychleně dodají anotace k oboru „Vodní hospodářství“. Děkan požádal proděkana Richtra o postupné vytváření souboru „Akreditace“ na www stránkách.

8)      Proděkan ing. Richter informoval o organizaci  dne otevřených dveří ( 17. ledna 2001).

9)      Porada o rozvrhu s vedoucími kateder se uskuteční 22.ledna ve 14 hodin.

10)  Bylo dohodnuto, že vedoucí kateder předají přehled zabezpečení všech předmětů příslušejících katedře podpůrnými materiály pro kombinované studiu do 25. ledna 2001. Přehled předají proděkanovi ing. Richtrovi a děkanovi.

11)  Bylo dohodnuto, že FŽP vstoupí do Teplárenského sdružení České republiky na základě nabídky z 9. ledna 2002. Kontaktní osobou za fakultu bude ing. Richter.

12)  Proděkanka dr. Blažková referovala o částce 1 mil. Kč. přidělených na podporu výzkumných záměrů univerzity. Z následující diskuze vyplynulo, že vedoucí kateder připraví na příští kolegium děkana návrhy na nákupy investic.

13)  Proděkanka dr. Blažková požádala ing. Brůnu a ing. Richtra o vypracování informace o využívání zakoupených investic v roce 2001 ( GPS a pec) do 15.2. 2002.

14)  Proděkanka dr. Blažková požádala o návrhy na doplnění databáze OBDPro tak, aby byla srovnatelnější s databází RIV. Návrhy je třeba podat do 25.1.2002.

15)  Proděkanka dr. Blažková požádala katedry o zabezpečení RIV. Do 31. 1. 2002 je třeba dodat údaje za rok 2001 „do čekárny“ .

16)  Proděkanka dr. Blažková informovala o jednání komise pro ediční činnost FŽP. Návrh pořadí pro navrhované tituly  bude  předán děkanovi. Současně informovala i o ediční činnosti v rámci univerzity. Bylo dohodnuto, že jednání o možnosti vydávání vlastního časopisu bude projednáváno dne 15. února 2002 v 8 hodin.

17)  Proděkanka dr. Blažková informovala o přidělených grantech FRVŠ. Výsledky fakulty mohou být považovány za úspěšné.

18)  Proděkanka dr. Blažková informovala

  • o obhajobě interních grantů fakulty dne 24. ledna 2002
  • o přednášce generálního konzula ČR v USA Petra Gandaloviče „New York 11. září – New York dnes“, která se uskuteční 24. ledna 2002 od 14 hodin v aule Hoření 13.

19)  Doc. Vráblíková předložila náměty na tři magisterské studijní programy. Programy budou projednávány 25. ledna v 8.30.

20)  Doc. Tichý doporučil obnovit jednání s ing. Šubrtem.

Zapsal: doc. Loučka

Příští kolegium se koná 29. ledna 2002 po skončení jednání Vědecké rady FŽP


Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 29. ledna 2002

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, ing. Richter, mgr. Vojtíšek, doc. Vráblíková, doc. Tichý, ing. Rýznarová, ing. Brůna

K zápisu z kolegia děkana z 15. ledna 2002 

1)       Bod 9 zápisu. Bylo dohodnuto, že všechny materiály budou pro Akreditační komisi připraveny k odeslání do 28. února 2002. Jedná se o nové návrhy bakalářského studijního programu “Inženýrská ekologie” se dvěma studijními obory “Vodní hospodářství” a “Ochrana životního prostředí v průmyslu”. Oba obory byly schváleny vědeckou radou fakulty na dopoledním zasedání a budou projednány zítra 30.1.  v akademickém senátu fakulty. Děkan doc. Loučka upozornil na zápis Akreditační komise z 11. a 12.12. 2001 a doporučil členům kolegia jeho prostudování. Podle tohoto zápisu musí fakulta do března předat Akreditační komisi i doplňující materiály pro reakreditaci kombinovaného studia. S přihlédnutím k dopisu tajemníka Akreditační komise doc. Vinše z 2. října 2001 zabezpečí odeslání materiálů pro reakreditaci kombinovaného studia do 28. února 2002 proděkan ing. Richter. Současně rozhodne ve spolupráci s ing. Brůnou o vytvoření stránky “Akreditace” podle dopisu prof. Lišky z 23. 3. 2001, resp. podle “úpravy z 15.května 2001”.

2)      Bod 14 minulého zápisu byl uveden proděkankou dr. Blažkovou mylně. Částka byla vyčleněna na podporu vědecké, výzkumné, vývojové a umělecké činnosti na UJEP, nikoli na výzkumné záměry.

3)      K bodu 18 děkan doc. Loučka informoval o svém rozhodnutí ohledně titulů vydávaných fakultou v rámci ediční činnosti v roce 2002. Z návrhů předložených komisí pro ediční činnost nebudou vydány sborníky odborných prací, které byly podány jako návrhy na vydávání časopisů. Dřívější ani nová směrnice pro ediční činnost neuvažuje s vydáváním časopisu, v současné době neexistuje na fakultě představa o způsobu a organizaci vydávání časopisu. Všechny ostatní navrhované tituly budou vydány. Jde o následující tituly ( v abecedním pořadí podle jmen):

  • Farský a kolektiv: Ekologické myšlení a výchova v ČR a SRN- 150 ks.
  • Loučka: Obecná chemie –100 ks.
  • Neruda, Urbanová:Praktikum kurzu Inženýrská díla v krajině – 100 ks.
  • Ritschelová: Politika životního prostředí – 150 ks.
  • Ritschelová: Ekonomika životního prostředí – 150 ks
  • Semorádová: Funkce lesa ( základy lesnictví) – 100 ks
  • Slavík: Vodní režimy v krajině – 100 ks
  • Součková:Vývoj krajiny – 100 ks.
  • Vráblíková, Vráblík: Praktikum z pedologie – 100 ks.
  • Vráblíková, Vráblík: Úvod do agroekologie – 100 ks.

4)      K bodu 20 minulého zápisu proděkanka dr. Blažková krátce informovala o proběhlém semináři obhajoby interních grantů.

 Na kolegiu bylo projednáno

1)      Děkan doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora dne 22.ledna 2002 na FŽP, zejména o

  • semináři “Hodnocení kvality vysokých škol zaměřený na problematiku bakalářského studia”
  • o nedostatečné připravenosti studentů, kteří vyjíždějí do zahraničí v rámci programu ERASMU
  • o požadavku na předložení představ o počtu studentů v příštích letech. Členové kolegia si připraví návrh na příští kolegium děkana.

2)      Děkan doc. Loučka požádal kolegium o stanovisko, zda fakulta má dodržovat evropský kreditní systém ( ECTS) . Bylo odsouhlaseno, že fakulta má systém dodržovat. Proděkan ing. Richter systém kreditních bodů v navrhovaných studijních oborech přepracuje podle materiálu odsouhlaseného dne 2.2. 2000 proděkany pro studium na jednání s prorektorem. Způsob, jak upravit systém kreditních bodů stávajícího bakalářského studijního programu vypracuje následovně.

3)      Z požadavků na investice bude fakulta uplatňovat: a) totální geodetickou stanice b) měřící komplex na obnovitelnou energii. c) analyzátor půdy. Pořadí určuje důležitost.

4)      Na základě doporučení komise pro hodnocení přihlášek interních grantů ( Rozhodnutí děkana 14/2000) děkan doc. Loučka rozhodl o přidělení interních grantů pro ing. Nerudu, ing. Prchalovou a ing. Vráblíka. Vzhledem k nejasné formulaci zápisu  komise ponechal výši finančních prostředků v původní výši.

5)      Proděkanka dr. Blažková požádala vedoucí kateder o dodání podkladů pro výroční zprávu univerzity do 6. února.

6)      Proděkanka dr. Blažková informovala o projektu “Development and Use of Modern Information – and  Biotechnologies in Eastern Europe”.

7)      Proděkanka dr. Blažková informovala o vypsání grantů města Ústí n.L.

8)      Doc. Vráblíková navrhla změnu rozdělení finančních prostředků na výzkumný záměr. Bylo odsouhlaseno, že všech 116 tis. Kč bude přiděleno na NIV, žádné prostředky nebudou rozděleny formou odměn.

9)      Děkan doc. Loučka upozornil, že podle kolektivní smlouvy podávají návrhy na odměny při pracovních a životních příležitostech vedoucí zaměstnanci. Odměnu přiznává děkan.  Pí. Chocholoušková rozešle seznamy pracovníků, kteří připadají v úvahu.

Příští kolegium se koná 12. února  v 13.30.

Zapsal doc. Loučka


Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 12. února 2002

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková,  mgr. Vojtíšek, doc. Vráblíková, doc. Tichý, ing. Rýznarová, ing. Brůna

Omluven: ing. Richter

K minulým zápisům

1)      Nebylo dosaženo shody o nárůstu počtu studentů na fakultě v příštích letech, většina členů kolegia se přiklání k variantě plynulého růstu fakulty během příštích pěti let ( do roku 2007) až na stav 700 až 800 studentů.

2)      Děkan doc. Loučka požádal vedoucí kateder o zaslání přehledu akcí (konference, semináře apod. ) pořádaných fakultou ( nebo za její spoluúčasti) v roce 2002.  Termín:  15. února.

Na kolegiu bylo projednáno 

1)      Děkan doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora dne 12. února 2002 na ÚTŘV, zejména o

  • čerpání rozpočtu fakulty, grantů FRVŠ, GAČR a ostatních v roce 2001. Ocenil čerpání všech položek, které proběhlo podle plánovaných představ.
  • o systémové dotaci na SZNN. Upozornil, že došlo ke změně pořadí navrhovaných investic ( viz zápis z minulého kolegia, bod. 3). Upozornil, že jednání kolegia ztrácí smysl, jsou-li dohodnuté věci svévolně měněny. Bylo dohodnuto, že fakulta bude usilovat přednostně o nákup fotovoltaického systému.
  • o postupném zavádění systému  STAG. Vzhledem k nepřítomnosti proděkana ing. Richtra nebylo zavádění systému STAG podrobněji projednáváno.
  • o přípravě rozpočtu univerzity a fakulty na rok 2002.

2)      Proděkanka dr. Blažková referovala o úspěšném oponentním řízení všech fakultních grantů FRVŠ.

3)      Proděkanka dr. Blažková požádala o připomínkování částí výroční zprávy za fakultu od vedoucích kateder do 25. února.

4)      Proděkanka dr. Blažková upozornila na nově vydanou “Směrnici rektora č. 2 ke stimulaci vědecké, výzkumné a umělecké činnosti na UJEP”.

5)      Na adrese www.sciam.cz lze nahlédnout do ukázek časopisu Scientific American. Členové kolegia si na příští kolegium připraví stanovisko, zda časopis odebírat.

6)      Proděkanka dr. Blažková upozornila na program GRUNDWIG.

7)      Doc. Tichý informoval o volbách do AS FŽP a seznámil členy kolegia s dosavadními návrhy kandidátů.

Příští kolegium se koná mimořádně v pátek  22. února  v 8 hodin.

 Zapsal doc. Loučka


Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 22.února 2002

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, ing. Richter, mgr. Vojtíšek, doc. Vráblíková, doc. Tichý, ing. Rýznarová, ing. Brůna

K minulým zápisům

  1. Děkan doc. Loučka upozornil, že ve „Směrnici rektora č. 2 ke stimulaci vědecké, výzkumné a umělecké činnosti na UJEP“ ( bod 4 minulého zápisu) je formulace „ (žádost) … může předkládat v průběhu daného roku každý pracovník UJEP. V odůvodněných případech lze žádost uplatnit do konce následujícího roku“.  Z uvedeného plyne, že žádosti podávají sami pracovníci.
  2. K bodu 5 minulého zápisu. Většina členů kolegia doporučuje neodebírání časopisu Scientific  American. Fakulta  nebude časopis odebírat.
  3. Byla diskutována příprava materiálů pro reakreditaci a akreditaci nových studijních programů. Děkan doc. Loučka upozornil, že v případě žádostí o kombinované studium musí být přiloženy ukázky podpůrných programů. Současně s odesláním musí být hotova stránka „akreditace“ na www stránkách fakulty a známa její adresa.

Na kolegiu bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora dne 19. února 2002, které se zabývalo zejména rozpočtem univerzity. Upozornil na problém rozpočtu SKM. Bylo diskutováno navýšení limitu mzdových prostředků FŽP. Děkan doc. Loučka uvedl, že souhlasí s návrhem členů vedení fakulty s tím, aby při zvyšování nenárokové složky platu byly zvýhodňováni vedoucí pracovníci, pracovníci, kteří si zvyšují nebo zvýšili „kvalifikaci“ (PhD, doc. …) a neakademičtí pracovníci s výrazně nižšími příjmy. Očekává návrhy všech vedoucích pracovníků na ocenění jejich podřízených nejpozději do 15. března.
  2. Děkan doc. Loučka informoval o předpokládané návštěvě pana ministra RNDr. Kužvarta dne 8. března. Bylo diskutováno zabezpečení besedy se studenty.
  3. Proděkanka dr. Blažková požádala vedoucí kateder o návrhy titulů vydaných fakultou, které by měly být presentovány na veletrhu „Svět knihy“. Žádá o název, anotaci a ISBN do 20. března.
  4. Proděkanka dr. Blažková informovala o jednání RVŠ.
  5. Proděkan ing. Richter informoval o přípravě zavádění systému STAG. Všechny termíny jsou plněny.
  6. Proděkan ing. Richter požádal vedoucí kateder o vyvěšení témat bakalářských a diplomových prací.
  7. Doc. Vráblíková požádala o rozdělení finančních prostředků na dílčí úkoly výzkumného záměru. Doc. Loučka ( jako hlavní řešitel) přislíbil rozdělení  alespoň části prostředků jako zálohy.
  8. Tajemník mgr. Vojtíšek požádal, aby z projektů FRVŠ, z okruhů A a H, zatím nebylo čerpáno.

Příští kolegium se koná 12. března  v 13:30.

Zapsal doc. Loučka


Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 12. března 2002

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, ing. Richter, mgr. Vojtíšek, doc. Vráblíková, doc. Tichý, ing. Rýznarová, ing. Brůna

K minulým zápisům

  1. Byla diskutována návštěva pana ministra Kužvarta na FŽP dne 8. března. ( bod 2 minulého zápisu). Nedostatkem besedy ze strany fakulty bylo neozvučení auly. Děkan doc. Loučka poděkoval všem organizátorům za úspěšný průběh návštěvy.

Na kolegiu bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora dne 5.3. a následně 12.3., zejména o přípravě transformačních a rozvojových projektů univerzity na rok 2002. Na těchto projektech se fakulta bude podílet přípravou nových studijních programů. Část I. “Program na podporu a rozvoj vzdělávací činnosti bude za univerzitu koordinovat prorektor doc. Zdráhal, za FŽP bude jednat proděkan ing. Richter. Materiály za FŽP musí být připraveny do 25.3. Do té doby musí být jasné, o jaké studijní programy se bude jednat.
  2. Byla projednávána příprava reakreditace stávajícího bakalářského studijního programu kombinované formy. Tabulky H a G by měly být  v současné době opraveny. Doc. Vráblíková doplní podpůrné programy o videoprogramy ( ihned). Proděkan ing. Richter vybere podpůrné programy jako ukázky pro Akreditační komisi a do 15. 3. zabezpečí vyvěšení materiálů ( tabulek i podpůrných materiálů) na www stránky.
  3. Byla projednána příprava materiálů pro akreditaci nových studijních programů. Stále chybí tabulky G a H. Děkan doc. Loučka upozornil, že materiály budou před odesláním Akreditační komisi oponovány. Upozornil, že kreditní body nejsou v souladu s dohodnutým ECTS.
  4. Byl diskutován návrh na otevření kombinované formy studia stávajícího bakalářského studijního programu v Mostě. Podle tohoto návrhu by probíhalo kombinované studium paralelně v Mostě i v Ústí nad Labem. Otevření kombinovaného studia v Mostě vyžaduje vyhlášení dalšího kola přijímacího řízení, získání prostor pro výuku a jejich vybavení. Kolegium s tímto návrhem souhlasí.
  5. Děkan doc. Loučka předložil kolegiu rozdělení institucionálních prostředků na nespecifikovaný výzkum na FŽP. Rozdělení je přílohou tohoto zápisu. Číselník pro čerpání prostředků byl již tajemníkem mgr. Vojtíškem zaslán. V následující diskusi děkan doc. Loučka uvedl, že existuje dostatek možností ( grantů), jak zvýšit finanční prostředky na řešení dílčích úkolů výzkumného záměru.
  6. Byla diskutována problematika napadání sítě internet ze sitě UJEP. Bylo dohodnuto, že studenti jsou od dnešního dne povinni při návštěvě počítačové učebny mít sebou průkaz studenta a na vyzvání odpovědného pracovníka průkaz předložit.
  7. Proděkanka dr. Blažková informovala
  • o termínech podávání žádostí o granty GA ČR a FRVŠ,
  • o platné směrnici rektora “Cestovní náhrady při zahraničních pracovních cestách”,
  • o prezentaci Agentury regionálního rozvoje
  • o instruktáži pro studenty prvních ročníků o možnostech fakultní knihovny.
  1. Proděkan ing. Richter informoval o zavádění programu STAG. Bylo dohodnuto, že začne organizovat předzápis studentů.
  2. Proděkan ing. Richter informoval o konferenci odpadového hospodářství Ústeckého kraje.
  3. Kolegium souhlasí s nákupem tří mikroskopů ( dr. Machová) z provozních prostředků fakulty ( nikoli katedry).
  4. Doc. Vráblíková informovala o uskutečněném hodnocení vědecké a výzkumné činnosti pracovníků katedry přírodních věd.

Příští kolegium se koná 26. března  v 13:30.

Zapsal doc. Loučka


Zápis z mimořádného užšího kolegia děkana FŽP
ze dne 19. března 2002

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, ing. Richter, doc. Vráblíková, doc. Tichý, ing. Rýznarová, ing. Brůna

Na kolegiu bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka svolal kolegium děkana vzhledem ke stavu přípravy žádosti o prodloužení akreditace bakalářského studijního programu kombinované formy. Uvedl:
  • Materiály k reakreditaci kombinované formy i akreditaci nových bakalářských studijních programů měly být připraveny k odeslání v termínu do 28.2. Nebyly připraveny.
  • Připomněl požadavek Akreditační komise, že reakreditace kombinované formy studia musí být podána nejpozději v březnu letošního roku. Zbývá tedy osm pracovních dnů.
  • Zadržel materiály, které včera byly připraveny k odeslání panu rektorovi a následně Akreditační komisi jako zcela nepřijatelné. Vyslovil tvrzení, že žádný proděkan ani žádný vedoucí kateder připravené materiály nekontroloval ani nečetl. Požádal přítomné, zda někdo chce toto tvrzení rozporovat. Nikdo toto tvrzení nerozporoval.
  • Uvedl namátkou některé chyby ( formuláře vyplňované rukou, chybí název VŠ, chybí název součást VŠ, chybí název st. program, chybí anotace výsledků, záměna přednášek s praxí atd.).
  • Do doby dokončení materiálů zastavil všechny služební cesty proděkanů a vedoucích kateder.
  • Proděkani a vedoucí kateder začnou okamžitě na materiálech pracovat.
  • U konečné verze bude jedno paré navíc, kde na dodaném listu všichni vedoucí kateder a proděkani potvrdí svým podpisem kompletnost a správnost všech dat, které jim dle organizačního řádu přísluší.
  1. Děkan doc. Loučka informoval o požadavku na zaslání informace do seznamu nejúspěšnějších vědeckých a výzkumných výsledků fakulty. Tento požadavek obdržela dopisem proděkanka Blažková 7.3. 2002, požadavek byl rovněž projednán na poradě prorektorky doc. Ritschelové s proděkany dne 12.3.2002 za její přítomnosti. Po této poradě následovalo kolegium děkana FŽP, na kterém dr. Blažková o možnosti presentovat nejúspěšnější výsledky fakulty za uplynulých 5 let nereferovala. Uvedla, že je její rozhodnutí, že nevidí výsledky, které by považovala za tak  úspěšné, aby je bylo možné do tohoto seznamu zaslat. Děkan doc. Loučka doplnil:
  • Není možné tvrdit např. Akreditační komisi, že fakulta vykazuje vědecko výzkumnou činnost a nepředložit žádné úspěšné  výsledky.
  • Pokud by nedošlo k urgenci ze strany rektorátu, žádný pracovník fakulty ( kromě dr. Blažkové) by o akci nevěděl.

Místo dr. Blažkové výsledky předložila doc. Ritschelová a doc. Loučka

Příští kolegium se koná v původním termínu 26. března  v 13:30.

Zapsal doc. Loučka


Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 26. března 2002

Přítomni: doc. Loučka,  ing. Richter, mgr. Vojtíšek, doc. Vráblíková, doc. Tichý, ing. Rýznarová, ing. Brůna

Omluveni: dr. Blažková

K minulým zápisům

  1. Bod 1 zápisu z kolegia děkana dne 19. března. Materiály pro reakreditaci byly po opětovném navrácení z rektorátu a úpravách předány a odcházejí na ministerstvo. Byla diskutována otázka podpůrných materiálů. Bylo dohodnuto, že všichni pedagogové budou dále pracovat na vylepšování podpůrných materiálů. Podpůrnými materiály se rozumí nejen skripta či napsané přednášky, ale i doplňující otázky, návody, audiovizuální prostředky, videoprogramy apod.
  2. K bodu 1 zápisu z kolegia děkana dne 12. března. Po obsáhlé diskusi o rozvojových a transformačních projektech bylo dohodnuto, že fakulta bude podávat projekt na vypracování bakalářských studijních programů
  • Průmyslová ekologie ( se dvěma obory) ( 1602 R)
  • Ekologie se zaměřením na ekonomii a řízení ( jeden obor) (1603 R)

a na vypracování dvou navazujících magisterských studijních oborů ( 1601 T – tj. navazujících na   jeden stávající bakalářský st. program Ekologie a ochrana prostředí) a to studijních oborů

  • “Management krajiny” a
  • “Obnovitelné zdroje energie”.
  1. Bod 3 zápisu z kolegia děkana dne 12. března. Materiály pro akreditaci nových bakalářských programů byly zkompletovány a odeslány k oponentnímu řízení. Po vyjádření oponenta budou upraveny a teprve potom vyvěšeny na www stránky a odeslány k akreditaci.
  2. Bod 4 zápisu kolegia děkana dne 12. března. Děkan doc. Loučka popsal současný stav jednání ohledně otevření kombinované formy studia stávajícího bakalářského programu.

Dále bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka uvedl způsob navýšení nenárokové složky platu od 1. dubna letošního roku
  2. Proděkan ing. Richter uvedl počet přihlášek k přijímacímu řízení i do přípravného kurzu k přijímacímu řízení – CŽV. Pokud bude počet přihlášek do přípravného kurzu stále nedostatečný, kurz nebude otevřen, zájemci budou pozváni na bezplatnou a krátkou informaci.
  3. Doc. Vráblíková navrhla, aby starý automobil nebyl prodán a byl ponechán na výjezdy na terénní práce.

Příští kolegium se koná 9. dubna  v 13:30.

Zapsal doc. Loučka


Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 9. dubna 2002

Přítomni: doc. Loučka,  dr. Blažková, ing. Richter, doc. Vráblíková, doc. Tichý, ing. Rýznarová, dr. Jirásek (za ing. Brůnu), mgr. Vojtíšek

Úvodem kolegia děkan doc. Loučka blahopřál proděkance dr. Blažkové k úspěšnému zakončení doktorského studia.

K minulým zápisům

  1. Bod 1 zápisu z kolegia děkana dne 26. března. Materiály pro reakreditaci byly předány na MŠMT.
  • Děkan doc. Loučka upozornil, že materiály v tabulkách H a G obsahují řadu nedokonalostí. Organizačně bude věc řešena následovně. Databáze tabulek bude soustředěna u paní Chocholouškové, která je bude vracet sekretářkám kateder k opravám podle pokynů děkana. Bude na vedoucích kateder, aby vymohli na jednotlivých pracovnících správné doplnění.
  • Děkan doc. Loučka ukládá všem akademickým pracovníkům, aby do 30. dubna předložili vedoucím kateder svoji představu, jak doplní  podpůrné materiály pro kombinované studium. Kopii předloží i děkanovi ve stejném termínu. Představa bude obsahovat i termíny, do kdy materiály vypracují. Týká se všech předmětů, s výjimkou výběrových kurzů.

Dále bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora dne 2. dubna letošního roku, zejména o
  • počtu přihlášek na jednotlivé součásti univerzity,
  • o transformačních a rozvojových programech na rok 2002.
  1. Děkan doc. Loučka informoval o jednání, které vyvolal v souvislosti s výběrem témat pro granty FRVŠ v tématickém okruhu H. Při tomto jednání bylo dohodnuto, že fakulta podává v tématickém okruhu H přihlášku doc. Janoše ( se spoluúčastí doc. Vráblíkové) a přihlášku ing. Vráblíka.
  2. Děkan doc. Loučka upozornil, že je třeba připravit přijímací řízení tak, aby se neopakovaly chyby z loňského roku. Proděkan ing. Richter připraví návrh nového rozhodnutí děkana ( Řád přijímacího řízení) včetně návrhu komise pro přijímací řízení.
  3. Děkan doc. Loučka informoval, že určil konečnou částku pro řešitele dílčích úkolů výzkumného záměru. Všichni řešitelé byli informováni dopisem.
  4. Proděkan ing. Richter ujistil děkana, že STAG je na fakultě připravován. Přešetří, co znamená v harmonogramu univerzity pojem “upřesňující zápisy”.
  5. Proděkanka dr. Blažková informovala o přípravě grantů FRVŠ. Termín odevzdání přihlášek na fakultě paní Chocholouškové je pátek 19.4. do 12. hodin, termín pro odevzdání na rektorát je 24.4. do 12. hodin. Schůzka  řešitelů se koná 10.4. v 8 hodin v budově Hoření 13 v zasedací místnosti ve 12. patře.
  6. Proděkanka dr. Blažková informovala o přihláškách grantů vypsaných GA ČR. Za fakultu byla odeslána přihláška doc. Janoše a doc. Ritschelové.
  7. Proděkanka dr. Blažková informovala o pravděpodobném podávání nových výzkumných záměrů v říjnu letošního roku s tím, že pravidla budou zveřejněny v květnu. Bylo dohodnuto, že vedoucí kateder upozorní všechny akademické pracovníky. Je třeba rozvážit, jak k novým záměrům přistoupit, jaké vybrat, resp. jak je formulovat.
  8. Podrobně byla diskutována problematika RIV. Je třeba, aby všichni akademičtí pracovníci dbali na to, aby jejich záznamy v RIV byly kompletní.
  9. Proděkanka dr. Blažková informovala o přípravě Národního programu výzkumu.
  10. Proděkan ing. Richter v předstihu předložil návrh harmonogramu univerzity. K harmonogramu nebyly zásadní připomínky.
  11. Ing. Rýznarová upozornila na problémy související s laboratorními cvičeními na KHES. Bylo dohodnuto, že ing. Rýznarová zkusí zajistit náhradu na PF UJEP.

Příští kolegium se koná 23. dubna  v 13:30.

Zapsal doc. Loučka


Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 23. dubna 2002

Přítomni: doc. Loučka, doc. Vráblíková, doc. Tichý, ing. Rýznarová,  ing. Brůna, mgr. Vojtíšek, dr. Zamrazil

Omluveni: dr. Blažková, ing. Richter

Úvodem kolegia děkan doc. Loučka  přivítal dr. Zamrazila, který se kolegia děkana bude zúčastňovat jako předseda akademického senátu fakulty.

K minulým zápisům

  • Trvá termín 30. dubna na předložení představ na doplnění podpůrných programů pro kombinované studium. V souvislosti s tím, předložil děkan členům kolegia kopii Přílohy č.2 ze zasedání Akreditační komise z 12. a 13. 3. 2002 ( “Specifika žádostí o akreditaci bakalářských a magisterských studijních programů, které mají být uskutečňovány distanční formou nebo kombinací distanční a presenční formy”).

Dále bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka předložil členům kolegia Dodatek č.1/2002 k Příkazu rektora č. 4/2001 ( Pracovní řád akademických pracovníků UJEP). Uvedl, že příští hodnocení grantové a publikační aktivity akademických pracovníků fakulty se bude provádět podle vlastní směrnice FŽP, která teprve bude vypracována.
  2. Děkan doc. Loučka informoval o vypsání dalšího přijímacího řízení pro kombinovanou formu studia pro nově otevírané fakultní pracoviště Most.
  3. Kromě členů přijímací komise navržených proděkanem ing. Richtrem ( ing. Richter, ing. Rýznarová, dr. Machová, ing. Brůna, paní Anýžová) budou dále členy komise ing. Neruda, ing. Hanuš, ing. Semorádová, ing. Jirásek, ing. Vráblík, mgr. Bogan, ing. Buchtová, doc. Tichý.
  4. Děkan doc. Loučka informoval kolegium děkana o dalších jednáních o prostorovém zabezpečení výuky v Mostě.
  5. Děkan doc. Loučka informoval, že žádost o akreditaci bakalářského studijního programu “Inženýrská ekologie” byla odeslána na MŠMT. Požádal  ing. Brůnu o vyvěšení na www stránky.
  6. Tajemník mgr. Vojtíšek požádal o návrhy na mimořádná stipendia pro studenty do 31. května 2002.
  7. Kolegium odsouhlasilo nákup elektronického zabezpečovacího systému v částce do 66 tis. Kč.

Příští kolegium se koná 7. května  v 13:30.

Zapsal doc. Loučka


Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 7.května 2002

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, ing. Richter, doc. Vráblíková, doc. Tichý, ing. Rýznarová,  ing. Brůna, mgr. Vojtíšek, dr. Zamrazil.

K minulým zápisům

  • Představu o postupném doplňování podpůrných materiálů ( bod “K minulým zápisům” z jednání kolegia děkana dne 9. dubna 2002) nedodala katedra společenských věd. Doc. Tichý zabezpečí co nejrychleji. Po dodání zbývající části za katedru společenských věd  předá materiály děkan Loučka proděkanovi pro studium a rozvoj, který s jednotlivými vedoucími kateder projedná, zda je práce na materiálech zabezpečena na všech předmětech stávajících studijních programů i nově navrhovaných studijních programů a zda podpůrné materiály budou postačovat.

Dále bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka informoval o dopoledním jednání kolegia rektora, zejména o
  • přípravě projektu Phare ( NUTS II Severozápad),
  • podaných přihláškách grantů z FRVŠ,
  • přijímání studentů v akademické roce 2002/2003 ( a dalších) v souvislosti s představou MŠMT o nárůstu počtu studentů v příštích letech,
  • jednání Akademického sněmu Akademie věd ČR dne 24. dubna 2002,
  • o přípravě nových výzkumných záměrů. Bylo dohodnuto, že všechny katedry vypracují svoji představu o tématu výzkumného záměru. Proděkanka dr. Blažková  projedná se všemi vedoucími kateder tak, aby mohla o situaci referovat na kolegiu děkana 28. května. Výzkumný záměr musí být připravován tak, aby mohl být schválen vědeckou rady fakulty v září letošního roku, nejpozději začátkem října.
  • o termínu dodání informací akcí pořádaných fakultou. Všichni akademičtí pracovníci, kteří organizují nebo spoluorganizují akce  jménem FŽP mohou oznamovat chystané akce průběžně mgr. Šikové. Podmínkou pro to, aby akce byla zveřejněna v seznamu akcí celé univerzity pro příští rok, je dodání vždy v termínu do 15. prosince.
  1. Děkan doc. Loučka upozornil, že neobdržel odpověď na dopis 21.2.2002 (č.j. 58/4010/02) od ing. Richtra a doc. Tichého. Dopis se týká návrhů na vypracování strategie, jak naplnit body uvedené v návrhu katedry přírodních věd předloženého na jednání vědecké rady dne 29. ledna 2002. Doc. Vráblíková návrh předložila, neobsahuje však náměty na naplnění bodů uvedených v návrhu. Ing. Richter, doc. Tichý a doc. Vráblíková náměty předloží do 17. května.
  2. Dr. Blažková referovala o návštěvě v Salfordu a v Londýně uskutečněné v rámci programu ERASMUS.
  3. Dr. Blažková informovala o připravované konferenci “Krajina – od historie k udržitelnosti”.
  4. Proděkan ing. Richter informoval o přípravě státních zkoušek. Bylo dohodnuto:
  • ing. Richter přešetří účast navrhovaných mimofakultních členů komisí, aby členové komisí mohli být urychleně jmenováni,
  • program bakalářských státních zkoušek nebyl rozporován, v případě požadovaných změn je třeba rychle informovat ing. Richtra,
  • vedoucí kateder urychleně oznámí ing. Richtrovi oponenty jednotlivých prací
  • platí odměna za vedení diplomových nebo bakalářských prací 500 Kč ( pouze pro externí pracovníky), oponentský posudek je oceňován 250 Kč.
  1. Doc. Vráblíková informovala o zahájení činnosti ukázkového měřícího pracoviště solární energie.
  2. Kolegium děkana bylo tajemníkem předběžně seznámeno s představou o postupné výměně oken. Bude podrobněji probíráno na příštím kolegiu děkana.

Příští kolegium se koná 28. května  v 13:30.

Zapsal doc. Loučka


Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 28.května 2002

Přítomni: Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, ing. Richter,  doc. Tichý, ing. Rýznarová, ing. Prchalová ( zast. ing. Brůnu), mgr. Vojtíšek, dr. Zamrazil.

Omluveni: doc. Vráblíková, ing. Brůna

K minulým zápisům

  • Představu o postupném doplňování podpůrných materiálů ( bod ”K minulým zápisům” z jednání kolegia děkana dne 9. dubna 2002) stále nedodala katedra společenských věd. Doc. Tichý zabezpečí co nejrychleji.
  • Bod 2 minulého zápisu. Ing. Richter stále nepředložil odpověď na dopis z 21.2.2002.

Dále bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka informoval o dodatečně vyžádaném materiálu pracovní skupinou Akreditační komise pro biologii a ekologii. Znovu upozornil na nezbytnost stále pracovat na zlepšování podpůrných programů a vytváření lepších podmínek pro kombinovanou formu studia.
  2. Děkan doc. Loučka opětovně doporučil sledování zápisů z jednání Akreditační komise. Z posledního zápisu upozornil zejména na počet akreditovaných studijních programů v angličtině, další akreditaci  doktorských st. programů na AV ČR a zejména na založení Fakulty bezpečnostního inženýrství se st. programy bakalářskými, magisterskými i doktorskými.
  3. Vedoucím kateder a proděkanům byl předán materiál o vyhlášení Ceny Josefa Vavrouška.
  4. Děkan doc. Loučka upozornil, že nepřichází v úvahu udělovat zápočty a zkoušky, aniž se student prokáže indexem.
  5. Děkan doc. Loučka upozornil, že i v letošním roce bude opět trvat na tom, aby si všichni akademičtí pracovníci  vybrali dovolenou tak, aby jim na konci září nezbývalo více než 35 dnů dovolené. Neakademičtí pracovníci nesmí mít na konci září více než 20 dnů zbývající dovolené. Na konec roku si každý pracovník musí ponechat tři dny dovolené. Není vyloučeno, že podle harmonogramu výměny oken bude pracovníkům dovolená nařízena.
  6. Vzhledem k tomu, že od 10. června začínají na fakultě probíhat předzápisy, a vzhledem k přípravě brožur se studijními plány pro studenty, zodpovídají vedoucí kateder za splnění následujících úkolů v uvedených termínech
  • katedry připraví do 31.5. návrhy nových povinně volitelných kurzů. Návrh bude obsahovat název, vyučujícího, anotaci, hodinovou dotaci, doporučený ročník a semestr. Návrh odevzdají děkanovi.
  • katedry dodají do programu STAG do 17.6. aktuální anotace všech jim příslušejících předmětů, včetně pedagogů, na celý akademický rok . Zaškolení provede paní Anýžová.
  • katedry do 24.6. zkontrolují studijní plán pro akademický rok 2002/2003. Zkontrolují zda jde o cvičení nebo seminář, zda jde o zápočet před zkouškou či nikoli, doplní formu zkoušky ( ústní, písemná, obojí). Studijní plány a seznam předmětů předá katedrám pí. Anýžová. Zaškolení do programu provede paní Anýžová, zodpoví rovněž případné dotazy.
  • program STAG bude nainstalován do 20.6. i vedoucím kateder.
  • předzápis bude probíhat v učebně č. 318 a to od 10.6. do 30.8. Poradenskou službu bude zajišťovat paní Anýžová, paní Soldánova a paní Hrstková.
  • známky do programu STAG lze zapisovat průběžně.
  1. Proděkanka dr. Blažková informovala o návrzích resp. představách jednotlivých kateder o náplni příštího výzkumného záměru. Bylo dohodnuto, že výzkumný záměr ( nebo záměry) budou tvořeny “zespoda”. Znamená to, že jednotlivé kolektivy se dohodnou o náplni, dohodnou se o řešitelích (hlavním, příp. i dílčích), dohodnou se o tom, zda se spojí s jiným kolektivem či nikoli. Předpokládá se, že schvalování resp. výběr z návrhů bude provedeno obvyklým způsobem, tj. vědeckými radami. Z hlediska další přípravy se doporučuje představy rozpracovat detailněji, rozšířit je o finanční rozvahu, rozvážit spolupracující organizace, a připravit si doklady o dosavadních dosažených výsledcích. Tím se rozumí přehled publikací.
  2. Proděkanka dr. Blažková předložila návrh doc. Farského na vydávání odborného časopisu fakulty. Bylo dohodnuto, že návrh rozešle elektronickou formou vedoucím kateder, děkanovi a proděkanům. Kolegium se k problematice vrátí v září.
  3. Proděkan ing. Richter informoval o přípravě SZZ a přijímacího řízení. Informoval o schválení rozvojového projektu.
  4. Ing. Rýznarová informovala o kontrole dodržování ustanovení zákona 157/98 Sb. o nakládání s chem. látkami a přípravky. Kontrola nenalezla nedostatky. Děkan doc. Loučka poděkoval za úspěšné zvládnutí všech náležitostí souvisejících s uvedeným zákonem.
  5. Tajemník mgr. Vojtíšek informoval o výběrovém řízení na výměnu oken a připomněl termín konání promoce – 28.6.

Příští kolegium se koná 11. června  v 13:30.

Zapsal doc. Loučka


Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 11.června 2002

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, ing. Richter, doc. Vráblíková, doc. Tichý, ing. Rýznarová, Ing. Brůna, mgr. Vojtíšek, dr. Zamrazil.

K minulým zápisům

  • Představu o postupném doplňování podpůrných materiálů ( bod ”K minulým zápisům” z jednání kolegia děkana dne 9. dubna 2002) stále nedodala katedra společenských věd. Doc. Tichý zabezpečí co nejrychleji.
  • Bod 2 ze zápisu z kolegia děkana ze 7. května. Není jasné, kde je odpověď Ing. Richtra.

Dále bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora dne 4. června 2002, zejména
  • o předpokládaném počtu financovaných studentů k 31.10.2002,
  • o přípravě spolupráce s AV ČR,
  • o přehledu podaných žádostí o grant PHARE 2000 – NUTS II – SZ,
  • o přidělení finančních prostředků na transformační a rozvojové programy na rok 2002,
  • o zvýšení neinvestiční dotace na řešení výzkumného záměru,
  1. Děkan doc. Loučka informoval o abdikaci doc. Tichého z funkce vedoucího katedry společenských věd. Uvedl, že požádal doc. Tichého, aby setrval na funkci vedoucího až do obsazení místa jiným pracovníkem. Uvedl, že již bylo vypsáno výběrové řízení.
  2. Děkan doc. Loučka uvedl, že pracovníkem pověřeným řízením informatiky na fakultě bude ing. Brůna. Z toho vyplývá i podmínka schvalování dodavatele pro nákup hardware, software a upgrade ing. Brůnou. Jakýkoli nákup  hardware, software a upgrade musí být proto od dnešního dne schválen ing. Brůnou.
  3. Děkan doc. Loučka informoval o Konceptu “Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2006”. Materiál bude vyvěšen a lze jej připomínkovat do 10.8.2002. Upozornil na některé body v tomto materiálu, zejména na spolupráci města s UJEP, odkazy na univerzitní život ve městě a na část zabývající se životním prostředím.
  4. Promoce se koná 28. června v 10 hodin. Nácvik začíná od 9 hodin.
  5. Proděkanka dr. Blažková informovala o jednání prorektorky doc. Ritschelové s proděkany pro vědu a zahraniční vztahy zejména ve vztahu k přípravě nových výzkumných záměrů. V souvislosti s tím uvedla, že vědecká rada univerzity se sejde 22. 10. 2002. Je možné požádat o navýšení finančních prostředků ( neinvestičních dotací)  na stávající výzkumné záměry.
  6. Proděkanka dr. Blažková informovala o proběhlém “Symposiu HIBSCH 2002”. Děkan doc. Loučka ocenil aktivnější činnost fakulty včetně konference “Krajina 2002” a poděkoval organizátorům i aktivním účastníkům obou akcí za jejich práci.
  7. Proděkan ing. Richter informoval o průběhu SZZ a zahájení přijímacích zkoušek. Bylo dohodnuto, že katedry do 31.8. předloží návrhy na úpravy tématických okruhů bakalářských SZZ.
  8. Proděkan ing. Richter informoval o přípravě konference “Bezpečné nakládání s odpady” v září letošního roku. Bylo dohodnuto, že fakulta se bude na akci finančně podílet poskytnutím prostor a dalšími režijními náklady.
  9. Návrhy studentů na stipendia starostů, primátora příp. hejtmana zašlou vedoucí kateder proděkanovi pro studium a rozvoj do 30.6.2002.
  10. Harmonogramu výměny oken není a nemůže být dosud k dispozici.

Příští kolegium se koná 25. června  v 13:30.

Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 25. června 2002

Přítomni: doc. Loučka,  ing. Richter, ing. Prchalová,  doc. Tichý, ing. Rýznarová, Ing. Brůna,  mgr. Vojtíšek, dr. Zamrazil.

Omluveni: doc. Vráblíková

Na úvod jednání přivítal děkan doc. Loučka ing. Prchalovou, nově jmenovanou proděkanku pro studium a rozvoj a popřál jí mnoho úspěchů v její nové funkci. Popřál mnoho úspěchů i ing. Richterovi v jeho nové funkci proděkana pro vědu a zahraniční vztahy a statutárního zástupce děkana.

K minulým zápisům

  • Trvá termín pro podání návrhů na stipendia starostů studentům do 30.6. (bod 10 zápisu z kolegia děkana z 11.6.2002)

Dále bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka informoval o jednání Akreditační komise. Informoval i o následném jednání ve Schole Humanitas v Litvínově.
  2. Promoce se uskuteční 28. června, každá katedra zabezpečí minimálně dva akademické pracovníky.
  3. Děkan doc. Loučka upozornil, že  v příštím akademické roce bude důsledně sledovat  hodinové vytížení akademických pracovníků podle Příkazu rektora č.4/2001.
  4. Proděkanka ing. Prchalová informovala o počtu přijímaných studentů do 1. ročníku. Předpokládaný počet přijímaných studentů je uveden v následující tabulce:
Počet studentů Forma studia Studijní program Studijní obor Fakultní pracoviště
100  prezenční Ekologie a ochrana prostředí Ochrana ŽP Ústi nad Labem
 55  kombinované Ekologie a ochrana prostředí Ochrana ŽP Ústi nad Labem
 40  kombinované Ekologie a ochrana prostředí Ochrana ŽP Most
 40  kombinované Inženýrská ekologie Vodní hospodářství Litvínov

Z toho vyplývá následující počet skupin v  akademickém roce 2002/2003

Forma studia: prezenční kombinované
Ročník Bakalářské studium Magisterské studium –
Odpadové hospodářství
Magisterské studium –
Revitalizace krajiny
Bakalářské studium
1. 4   3*
2. 2 2 1 1
3. 1 1 1 1
4. 2 2
5. 1 1
* 1 skupina v Ústí nad Labem, 1 skupina v Mostě, 1 skupina v Litvínově

 

  1. Proděkanka ing. Prchalová informovala o přípravě brožury ( informačního průvodce),
  • data budou převzata ze STAGu (anotace, studijní plán)
  • budou vytvořeny 2 verze (pro nově příchozí  a pro pokračující)
  • dojde ke sjednocení názvů předmětů se stejným obsahem a změně kreditního systému
  • kontrola brožury všemi vedoucími kateder proběhne během týdne 8.7.-.12.7.

7. Proděkanka ing. Prchalová informovala o přípravě rozvrhu. Vedoucí kateder

  • do 29.7. předají přehled vyučujících jednotlivých předmětů pro celý akademický rok 2002/2003,
  • dodají seznam svých pedagogů s uvedením 2 dnů vyhovujících, 2 dnů nevyhovujících (1 den rezerva),
  • rozvrh se připravuje jako stabilní, v dalším akademickém roce jen úpravy,
  1. Proděkanka ing. Prchalová informovala o průběhu předzápisu v systémuSTAG,
  • další proškolení proběhne v září, termín bude domluven na kolegiu dne 10.9.2002,
  • heslo vedoucím kateder bude přiděleno okamžitě.
  1. Proděkanka ing. Prchalová žádá vedoucí kateder, aby dodalido 29.7.podmínky pro udělení zápočtů či zkoušky (test, seminárka – včetně tématu, ústní zkoušení) včetně doporučené literatury  u předmětů zimního semestru pro studenty 1. ročníku kombinovaného studia. Materiál bude předáván za zápisu dne 20.8. 2002. Požadavky pro zbývající předměty zimního semestru kombinovaného studia předat do 10.9.2002.
  2. Proděkan ing. Richter informoval o změně otvírací doby knihovny FŽP v průběhu prázdnin( netýká se období výměny oken, kdy je knihovna zavřena)

Po – Čt  9 až 12,30 a 13,30 až 15 hodin
Pá – zavřeno

  1. Tajemník mgr. Vojtíšek informoval o výměně oken v průběhu prázdnin. Hrubý harmonogram vypadá následovně:

druhé podlaží ( děkanát + další) 8.7. až 17.7.

KTV + 6. patro – 18.7. až 2.8.
KPV – 3.8. až 14.8.
KIGI + KSV – 15.8. až 26.8.
první podlaží – od 26.8.

Při výměně bude vedoucí katedry nebo jím pověřený pracovník vizuálně kontrolovat celou katedru. Počítače a přístroje budou při výměně uklizeny. Minimálně metr od okna musí být volný prostor. Záclony musí být sundány.

  1. Ing. Brůna informoval o způsobu úprav internetových stránek fakulty. Za obsah jednotlivých částí zodpovídají pracovníci dle organizačního řádu. Organizačně zabezpečuje stránky děkanátu pí Chocholoušková, obsah stránek kateder si katedry zabezpečují prostřednictvím studentů.

13.Závěrem děkan doc. Loučka poděkoval všem členům kolegia za jejich práci a popřál jim pěknou dovolenou.

 

Příští kolegium se koná 10. září  v 13:30.

 

Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 10. září 2002

Přítomni: doc. Loučka, ing. Richter, ing. Prchalová, doc. Vráblíková, doc. Tichý, MUDr. Trmal, ing. Rýznarová, dr. Jirásek ( zast. ing. Brůnu), mgr. Vojtíšek, dr. Zamrazil.

Omluveni: ing. Brůna

Na úvod jednání přivítal děkan doc. Loučka MUDr. Trmala, který bude od 1. října letošního roku pověřen řízením katedry společenských věd a popřál mu mnoho úspěchů v jeho nové funkci.

Současně přivítal všechny přítomné v novém akademickém roce 2002/2003.

K minulým zápisům

  • Termín pro podání návrhů na stipendia starostů studentům do 30.6. byl splněn.
  • Podmínky pro udělení zápočtů či zkoušky ( bod 9 posledního zápisu ) – bylo splněno.
  • K bodu 8 minulého zápisu – proškolení vedoucích kateder a dalších zájemců ohledně systému STAG proběhne 16.9. v 15 hodin v učebně 318.
  • Bylo dohodnuto, že na příští kolegium děkana připraví ing. Prchalová návrh úprav tématických okruhů pro bakalářské státní závěrečné zkoušky.

Dále bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora 3. 9. 2002.
  2. Děkan doc. Loučka informoval o rozhodnutí MŠMT o prodloužení akreditace bakalářského studijního programu ”Ekologie a ochrana prostředí” presenční i kombinované formy studia do 15. srpna 2008 a udělení akreditace bakalářského studijního programu ”Inženýrská ekologie” pro oba obory, pro presenční i kombinovanou formu studia do 15. srpna 2006.
  3. Byla diskutována výměna oken. Další úklid dohodnou vedoucí kateder s tajemníkem. Do 23. září musí být uklizena celá fakulta.
  4. Děkan doc. Loučka informoval o zastupování ing. Brůny po dobu jeho nepřítomnosti. Ve funkci vedoucího katedry je zastupován dr. Jiráskem, schvalování nákupu software a hardware případně i multilicencí je zastupován Bc. Novákem. Po dobu nepřítomnosti organizačně zabezpečuje webové stránky rovněž Bc. Novák.
  5. Děkan doc. Loučka informoval o rozhodnutí Ministrerstva spravedlnosti, kterým se Fakulta životního prostředí Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem zapisuje do druhého oddílu seznamu ústavů kvalifikovaných pro znaleckou činnost v oboru ochrana přírody s rozsahem znaleckého oprávnění pro ekologii a ochranu prostředí, revitalizaci krajiny, odpadové hospodářství.
  6. Děkan doc. Loučka informoval o povinnosti vstupních prohlídek před uzavřením pracovní smlouvy a povinnosti řadových prohlídek. Všichni vedoucí kateder a nadřízení ostatních úseků ( knihovna, údržba, studijní oddělení) zabezpečí přihlášení všech podřízených zaměstnanců do ”Seznamu”. Doplněný seznam odevzdají do 15. října na děkanátu paní Chocholouškové. Formu předání dohodnou sekretářky katedry s paní Chocholouškovou.
  7. Děkan doc. Loučka upozornil, že došlo ke změně řešitele výzkumného záměru fakulty. Řešitelem výzkumného záměru je od 2. července letošního roku proděkan pro vědu a zahraniční vztahy ing. Richter.
  8. Děkan doc. Loučka upozornil, že zadávání administrativních prací mimo fakultu je nepřípustné.
  9. Proděkanka ing. Prchalová informovala o počtu přijímaných studentů do 1. ročníku.Očekávaný počet studentů FŽPPozn. v závorce jsou očekávané počty studentů ke dni 23.9.2002
    prezenční kombinované
    Ročník Bakalářské studium Magisterské studium –
    Odpadové hospodářství
    Magisterské studium –
    Revitalizace krajiny
    Bakalářské studium
    1. 4 3*
    2. 2 1 1 1
    3. 1 1 1 1
    4. 2 2
    5. 1 2
    * 1 skupina v Ústí nad Labem, 1 skupina v Mostě, 1 skupina v Litvínově
  10. Počet skupin
  11. Obor 1.ročník 2.ročník 3.ročník 4.ročník 5.ročník 6.ročník 7.ročník
    OŽP –K 88 (91) 41 (29) 34 (33) 14 (11) 1 (1) 0 0
    OŽP – P 92 (102) 33 (31) 22 (20) 11 (7) 2 (2) 0 0
    OH 0 30 (22) 16 (16) 32 (29) 18 (18) 5 (5) 3 (2)
    RK 0 26 (22) 23 (21) 44 (41) 40 (39) 9 (8) 4 (3)
    VH – K 0 (60) 0 0 0 0 0 0
    celkem 180 (253) 130 (104) 95 (90) 101 (88) 61 (60) 14 (13) 7 (5)
  12. Proděkanka ing. Prchalová informovala o vydání brožur (informačních průvodců).Z důvodu úpravy kreditních bodů byly vydány 2 brožury. První “zelená brožura” platí pro studenty 1.ročníků. Zde jsou přepočítány kreditní body dle evropské směrnice pro celé studium. Ve stagu je tato brožura vedena jako studijní plán B. Druhá “bílá brožura” je určena studentům vyšších ročníků, zde byly ponechány stávající kreditní body a ve STAGu je označována jako studijní plán A. Stejné předměty se liší ve studijních plánech svým kódem. Studijní plán A má pouze zkratku předmětu (př. KIG/MAT1), studijní plán B má před zkratkou předmětu 1 (př.KIG/1MAT1).
  13. Proděkanka ing. Prchalová informovala o přípravě rozvrhu.Byl předán připravený rozvrh na zimní semestr. Vedoucí kateder zkontrolují zařazení všech předmětů do výuky a správnost počtu přednášek a cvičení do 12.9.2002. Studenti se nebudou rozdělovat do předem daných skupin. Vše bude rozděleno ve STAGu s ohledem na zvolené výběrové kurzy. Vyučující bude mít možnost si rozdělení studentů do skupin zobrazit ve STAGu u jednotlivých předmětů zvlášť.V souvislosti se zahájením kombinované formy studia v Mostě a Litvínově děkan upozornil, že při obsazování služebního automobilu mají cesty pedagogů na výuku kombinované formy studia v Mostě a Litvínově přednost.
  14. Rozvrh pro výuku kombinovaného studia bude připraven do 20.9.2002. Rozvrh bude koncipován tak, že stejný časový harmonogram bude platit jak pro Ústí, tak pro Most, popř. pro Litvínov.
  15. Proděkan ing. Richter požádal, aby vyúčtování grantů magistrátu proběhlo do 31.10.2002.
  16. Bylo dohodnuto, že vedoucí kateder zašlou seznam akademických pracovníků schopných přednášet v cizím jazyce proděkanovi ing. Richtrovi do 17.9.
  17. Proděkan ing. Richter informoval o návrhu Rady pro výzkum a vývoj umožnit prodloužení řešení výzkumných záměrů o jeden rok ( do 31.12.2004) s tím, že nové výzkumné záměry budou zahájeny od 1.1.2005.

Příští kolegium se koná 1. října v 13:30.

Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 1. října 2002

Přítomni: doc. Loučka, ing. Richter, ing. Prchalová, doc. Vráblíková, ing. Brůna, ing. Rýznarová, mgr. Vojtíšek, dr. Zamrazil

Omluveni: MUDr. Trmal

K minulým zápisům

  1. K bodu 8 zápisu z kolegia děkana 25.6. 2002 – proškolení vedoucích kateder a dalších zájemců ohledně systému STAG se uskutečnilo.
  2. Proděkanka ing. Prchalová předložila návrh na úpravu tématických okruhů pro bakalářské i magisterské státní závěrečné zkoušky. Bylo dohodnuto:
    • Návrh na změny je natolik zásadní, že pro podzimní termín státních zkoušek zůstávají v platnosti současné tématické okruhy
    • KPV rozpracuje maximálně do deseti témat 1. okruh, KSV 2. okruh a KTV 3. okruh a to jak pro bakalářské, tak pro magisterské státní zkoušky. Návrhy předloží proděkance ing. Prchalové do 31. října 2002
    • Platí zásada, že studenti u státních zkoušek předvádějí znalosti pouze ze základních disciplin, které určují jejich profil

Dále bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora 1. 10. 2002, kde bylo mimo jiné jednáno:
    • o zahájení výuky na univerzitě v akademické roce 2002/2003.
    • o problematice úspor za telefonické hovory. Bylo dohodnuto, že tajemník mgr. Vojtíšek se pokusí zajistit veřejný telefonní automat pro soukromé hovory. Děkan doc. Loučka vyzval všechny pracovníky fakulty k šetření při telefonických hovorech. Upozornil, že výše finančních prostředků vynaložených na telefonní hovory bude sledována a v případě potřeby budou uplatněna omezující opatření.
    • o návrhu nových pravidel rozdělování FRIMu.
    • o transformačních a rozvojových programech. Zpráva o výsledcích řešení projektů na rok 2002 se předkládá na MŠMT do 15. února 2003 (u projektů, jejichž řešení bude ukončeno v roce 2002) resp. do 10. listopadu (u projektů, jejichž řešení bude pokračovat v roce 2003).
    • o jednání vedení univerzity s předsedkyní AV ČR doc. Ilnerovou. Vedoucí kateder případné návrhy na zabezpečení výuky pracovníky AV ČR resp. možnosti vedení diplomových prací pracovníky AV ČR sdělí děkanovi do 4.10.
    • o přípravě nových výzkumných záměrů. Podle sdělení náměstka doc. Průši pravděpodobně bude do 1. 11. 2002 vyhlášena výzva k podávání výzkumných záměrů s tím, že termín pro podávání bude 28. 1. 2003.
  2. Děkan doc. Loučka informoval o svolaném “Informačním setkání zaměstnanců fakulty” dne 4. 10. v 10 hodin. Požádal vedoucí kateder o zajištění účasti zvláště nových pracovníků.
  3. Děkan doc. Loučka upozornil na zápis 66. zasedání ČKR.
  4. Na základě informace proděkana ing. Richtra o nedostatku skladovacích prostor předloží knihovna seznam titulů k vyřazení ( monografií a časopisů). Seznamy prohlédnou vedoucí kateder a posoudí oprávněnost vyřazení. Knihovna rovněž vypracuje seznam materiálů pro kombinované studium. Katedry spolu s pedagogy posoudí oprávněnost vyřazení.
  5. Bylo dohodnuto, že všichni řešitelé dílčích úkolů výzkumného záměrů předloží zprávu o řešení do 1.12 2002.
  6. Proděkanka ing. Prchalová informovala o přijímacím řízení, které proběhlo v Litvínově a zahájení výuky na fakultě. Bylo konstatováno, že výuka byla zahájena bez zvláštních problémů. Na přání doc. Vráblíkové budou dvě učebny vybaveny videem.
  7. Ing. Brůna požádal pedagogy, aby mu do 4. 10. sdělili své další požadavky na vybavení učeben v Mostě Velebudicích.
  8. Děkan doc. Loučka rozhodl o navrácení prostředků pro výuku geodézie na katedru informatiky a geoinformatiky. Opětovně upozornil, že ten, kdo prostředky získá, není jejich majitelem. Majitelem je fakulta, přesněji univerzita.
  9. Bylo dohodnuto, že tajemník upřesní vedoucím kateder již dříve dohodnuté termíny pro podávání návrhů na pomocné vědecké a odborné síly.

Příští kolegium se koná 15. října v 13:30.

Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 15. října 2002

Přítomni: doc. Loučka, ing. Richter, ing. Prchalová, doc. Vráblíková, ing. Brůna, ing. Rýznarová, mgr. Vojtíšek.

Nepřítomni: dr. Zamrazil, dr. Trmal

K minulým zápisům nebylo připomínek

Dále bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka informoval o nově vypsané “Ceně rektora pro studenty UJEP za nejlepší sportovní výsledky v roce 2002. Připomenul, že termín pro podávání návrhů na “Cenu rektora UJEP pro studenty a absolventy studia za mimořádné výsledky ve výzkumné, vývojové, umělecké nebo další tvůrčí činnosti” a “Cenu rektora UJEP za vědeckou a výzkumnou činnost” je 15. listopadu. Vedoucí kateder a proděkan pro vědu a zahraniční vztahy mohou své návrhy předložit děkanovi do 8. listopadu.
  2. Děkan doc. Loučka sdělil kolegiu děkana závěr šetření zaměstnaneckého odboru. Cesty na pracoviště Most a Litvínov mohou být vykazovány jako služební cesty
  3. Děkan doc. Loučka požádal vedoucí kateder o rovnoměrné čerpání provozních prostředků přidělených na katedry (viz zápis z kolegia děkana z 15. ledna 2002) a jejich využívání všemi pracovníky kateder. Upozornil, že tyto částky nezahrnují interní granty ani finanční prostředky na jednotlivé dílčí úkoly výzkumného záměru. Bylo dohodnuto, že tajemník do příštího kolegia děkana vypracuje přehled čerpání finančních prostředků jednotlivými katedrami, na jednotlivé interní granty a na jednotlivé dílčí úkoly výzkumného záměru. Přehled čerpání dodá vedoucím kateder, proděkanům a děkanovi.
  4. Proděkanka ing. Prchalová informovala o přípravě imatrikulace. Imatrikulace se kromě děkana a proděkanky zúčastní mgr. Holec, ing. Čihák, mgr. Bogan, ing. Zahálka, ing. Rýznarová, dr. Machová, dr. Jirásek, ing. Richter. V případě neúčasti některého z uvedených pedagogů zajistí vedoucí katedry náhradníka. Sraz je v 9:30, při odjezdu autem z fakulty v 9:15. Výuka v prvním ročníku od 8 hodin do 14 hodin odpadá.
  5. Proděkanka ing. Prchalová informovala o přípravě SZZ. Vedoucí kateder dodají ing. Prchalové do 18.10. seznam oponentů. SZZ se uskuteční ve dnech 6 – 8.11. První komise bude zkoušet studenty s pracemi příslušející KPV, obhajoby se uskuteční ve dvou dnech. Druhá komise bude zkoušet studenty s pracemi příslušející KTV a KSV, obhajoby se uskuteční v jednom dnu.
  6. Byla projednána potřeba doplnění STAGu. Vedoucí kateder zabezpečí do 9.12.
    • zkontrolování aktuálnosti anotací celého akademického roku včetně pedagogů v programu STAG,
    • zadání aktuálních anotací celého akademického roku včetně pedagogů v programu STAG u studijního plánu B (předměty označena na začátku 1),
    • zadání cizojazyčných názvů a anotací ke všem předmětům,
    • zadání literatury a požadavků ( pro udělení zápočtu a zkoušky) ke všem předmětům.
  7. Proděkanka ing. Prchalová upozornila, že od 4.11. 2002 bude připravován stabilní rozvrh. Vedoucí kateder nahlásí do 4.11. 2002 případné požadavky akademických pracovníků na celý akademický rok na požadované místnosti, vybavení dataprojektory, videem, případně dalším vybavením.
  8. Proděkan ing. Richter informoval o výběrovém řízení na studenty vysílané v rámci programu ERASMUS.
  9. Bylo dohodnuto, že jednání o navazujícím magisterském studijním programu se uskuteční 22.10 v 8 hodin.
  10. Ing. Brůna informoval o zahájení výuky kombinované formy studia v Mostě. Internetovská adresa je http://most.ujep.cz. Na pracoviště byla přijata pracovnice Hana Neubertová, tel. číslo na pracoviště je 476137448.
  11. Bylo dohodnuto, že v areálu fakulty včetně prostor před vchodem bude vyhlášen zákaz kouření.
  12. Tajemník mgr. Vojtíšek informoval o plánované výstavbě stanice na střeše budovy a přípravě studie, která bude zahrnovat i výstavbu velké učebny.

Příští kolegium se koná 5. listopadu v 13:30.

Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana F.P
ze dne 5. listopadu 2002

Přítomni: doc. Loučka, ing. Richter, ing. Prchalová, doc. Vráblíková, dr. Trmal, ing. Rýznarová, mgr. Vojtíšek, dr. Zamrazil.

Omluven: dr. Jirásek (zast. ing. Brůnu)

K minulým zápisům

  1. Trvají termíny 8.11. (bod 1 minulého zápisu – ceny rektora) a 9.12. (bod 6 minulého zápisu – doplnění STAGu).
  2. V souvislosti s čerpáním provozních prostředků jednotlivými katedrami a řešiteli bylo dohodnuto, že vyčerpání finančních prostředků z dílčího úkolu doc. Rohona (výzkumný záměr a nespecifikovaný výzkum) zabezpečí tajemník mgr. Vojtíšek. Čerpání finančních prostředků z obou dílčích úkolů doc. Farského zorganizuje proděkan ing.Richter.
  3. Proděkanka ing. Prchalová připomněla problematiku tématických okruhů ke státním závěrečném zkouškám (viz zápis z kolegia děkana z 1.10.2002). Katedra společenských věd a katedra přírodních věd dodá rozpracování tématických okruhů do 15.11.2002.



Dále bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka informoval o dopoledním jednání kolegia rektora, kde bylo zejména jednáno:
    • O počtu studentů na univerzitě.
    • O připravované smlouvě o spolupráci s ČAV.
    • O setkání vedení univerzity s vedoucími kateder dne11.12.2002 ve 14:15.
    • O aktualizaci a inovaci dlouhodobého záměru univerzity a součástí univerzity.
    • O nutnosti zabezpečovat výuku výhradně akademickými pracovníky s uzavřenou pracovní smlouvu nebo pracovníky “na dohodu”.
    • Všichni řešitelé byli opětovně vyzváni k rovnoměrnému čerpání finančních prostředků ze svých grantů (FRVŠ, GAČR atd.).
  2. Děkan doc. Loučka informoval o tiskové zprávě informující o úmyslu VŠCHT Praha otevřít v Mostě ve Velebudicích od roku 2004 bakalářský studijní program s chemickým zaměřením. Informoval dále o úmyslu města Litvínova ve spolupráci s FŽP prosadit bakalářský studijní program s chemickým zaměřením v Litvínově pravděpodobně od roku 2005.
  3. Děkan doc. Loučka informoval o plánu otevřít v akademickém roce 2003/2004 v Mostě presenční i kombinovanou formu studia oboru “Ochrana životního prostředí”, v Litvínově presenční i kombinovanou formu oboru “Vodní hospodářství”, v Ústí nad Labem presenční a kombinovanou formu studia oborů “Ochrana životního prostředí” a “Ochrana životního prostředí v průmyslu”.
  4. Děkan doc. Loučka informoval kolegium a záměru přidělit v příštím kalendářním roce katedrám “limit” pro mimořádná stipendia pro “pomocné vědecké síly”.
  5. Akademičtí pracovníci, kteří si potřebují zajistit prostory v Mostě mimo rozvrh (zkoušení, psaní testů apod.) se musí dohodnout s paní Neubertovou, prostory v Litvínově je třeba dohodnout s mgr. Chrenkou.
  6. Proděkan ing. Richter požádal o doplnění “Ediční rady”.
  7. Proděkan ing. Richter požádal o dodání anotací nových předmětů (nově připravované studijní programy ) z kateder do 15.11.
  8. Proděkanka ing. Prchalová informovala o přidělených stipendiích primátora a starostů městských obvodů.
  9. Tajemník mgr. Vojtíšek požádal o jmenování dvoučlenných inventarizačních komisí na každé katedře a v knihovně.Příští kolegium se koná 19. listopadu v 13:30.
  10. Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana F.P
ze dne 19. listopadu 2002

Přítomni: doc. Loučka, ing. Richter, ing. Prchalová, doc. Vráblíková, dr. Trmal, dr. Jirásek (zast. ing. Brůnu), ing. Rýznarová, mgr. Vojtíšek, dr. Zamrazil.

K minulým zápisům

  1. Trvá termín 9.12. (bod 6 minulého zápisu z KD z 15.10.2002 – doplnění STAGu).
  2. Body 3, 10 a 12 minulého zápisu byly splněny.
  3. Bod 9 minulého zápisu – děkan doc. Loučka navrhl prorektorce doc. Ritschelové, aby fakultu v ediční radě UJEP zastupoval ing. Neruda.



Dále bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka informoval o svolání Vědecké rady FŽP na 15. 1. 2003. VR FŽP bude projednávat zejména schválení výsledků VZ fakulty za uplynulý rok, transformační a rozvojový program fakulty a informaci o vědecké a výzkumné činnosti fakulty.
  2. Děkan doc. Loučka informoval o způsobu hodnocení vědecké a výzkumné činnosti dohodnutém ve vedení fakulty.
  3. Ve dnech 23.12, 27.12., 30.12 a 31.12. je celofakultní dovolená všech zaměstnanců. Netýká se údržby (p. Vlaháč).
  4. Děkan doc. Loučka informoval o “Stanovisku ČKR k realizaci zákona o podpoře výzkumu a vývoje (Program nových výzkumných záměrů)”.
  5. Děkan doc. Loučka informoval o připravovaném výběrovém řízení. Požádal všechny vedoucí o aktivní rozšiřování této informace a o podporu při získávání nových akademických pracovníků.
  6. Podrobně byl diskutován průběh státních závěrečných zkoušek. Děkan doc. Loučka vyjádřil přesvědčení, že zkušební komise mají příliš mnoho členů a že systém státních závěrečných zkoušek je třeba vylepšit. Tato problematika bude znovu projednávána. Proděkanka ing. Prchalová jako první krok připraví tématické okruhy ke státním zkouškám.
  7. Proděkan ing. Richter informoval o přípravě nových studijních programů ( navazující mgr. st. program “Odpadové hospodářství” a dva bc. studijní programy).
  8. Proděkan ing. Richter informoval o nově připravovaném knihovním řádu.
  9. Proděkanka ing. Prchalová informovala o zavedení systému zápisu studentů ke zkouškám v systému STAG. Na příštím kolegiu děkana předloží vedoucí kateder termíny zkoušek od všech zkoušejících. V průběhu zkouškového období vypíše každý zkoušející minimálně čtyři termíny. Do 10. prosince musí být termíny zkoušek dostupné pro zápis studentů ve STAGu. Doporučuje se, aby každý zkoušející v trvalém pracovním poměru zapisoval termíny zkoušek a známky do STAGu sám. U zkoušejících pracujících na částečný úvazek, může termíny a známky zapisovat sekretářka. Pro pedagogy budou organizována školení ohledně zápisu termínů zkoušek, známek apod.
  10. Byla diskutována otázka žaluzií. Bylo dohodnuto, že tajemník přednostně zabezpečí vybavení žaluziemi u obou počítačových učeben.
  11. Tajemník mgr. Vojtíšek požádal všechny řešitele o dočerpání finančních prostředků na grantech a projektech.
  12. Tajemník mgr. Vojtíšek informoval o zřízení měřícího pracoviště solární energie.

Příští kolegium se koná 3. prosince v 13:30.

Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 3. prosince 2002

Přítomni: doc. Loučka, ing. Richter, ing. Prchalová, doc. Vráblíková, ing. Brůna, ing. Rýznarová, mgr. Vojtíšek, dr. Zamrazil.

Omluven: dr. Trmal

K minulým zápisům

  1. Trvá termín 9.12. (bod 6 zápisu z KD z 15.10.2002 – doplnění STAGu).
  2. Bod 12 minulého zápisu byl splněn. Zbývá vyřešit termíny zkoušek ing. Berčíka a ing. Těšitele. Musí být dodržen termín 10.12., kdy musí být dostupné termíny zkoušek pro studenty. Školení se uskuteční zítra 4.12.



Dále bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora dne 3.12., zejména:
    • O inovaci Dlouhodobém záměru UJEP na léta 2003 až 2005 a Aktualizaci dlouhodobého záměru UJEP na rok 2003.
    • O udělených cenách rektora.
    • O hodnocení smluv o zahraniční spolupráci. Proděkan ing. Richter předá do 14 dnů prorektorce doc. Ritschelové kopie všech smluv se zahraničními univerzitami nebo organizacemi.
    • O vypsání výběrového řízení na místo ředitele CI.
    • O počtu nezaměstnaných absolventů univerzity.
    • O návrhu na rozdělení rezervy.
    • O plánu ediční činnosti univerzity na rok 2003.
    • O problematice výzkumných záměrů. Proděkan ing. Richter podle dokumentů pro prodloužení výzkumných záměrů (MŠMT vyvěsí na www stránky do 31.12.2002) připraví vše potřebné tak, aby materiál mohla schválit VR FŽP na svém jednání dne 15. ledna 2003.
  2. Byla diskutována otázka čerpání grantů a projektů. Všichni řešitelé jsou odpovědni za vyčerpání všech finančních prostředků svých grantů a projektů.
  3. Byla diskutována otázka čerpání provozu a OON přidělených katedrám (viz zápis KD z 15.1.2002). Bylo dohodnuto, že v příštím roce získají katedry finanční prostředky pouze na provoz.
  4. Děkan doc. Loučka upozornil na zápis AK z 5. a 6.11. letošního roku.
  5. Děkan doc. Loučka upozornil na nízkou úroveň (stanovisko oponentů) některých materiálů předkládaných k vydání v rámci fakultní ediční činnosti.
  6. Podrobně byla diskutována otázka vybavení laboratoří na pracovišti Most. Byly definovány požadavky na laboratoře (pracoviště) chemické, mikrobiologické, botanické a zoologické. Chemické laboratoře budou na vybavení potřebovat odhadem 2 mil. Kč, další pracoviště bude potřebovat pro botanické práce cca 0,5 mil. Kč, pro zoologické práce 0,5 mil. Kč a pro mikrobiologii 0,5 mil. Kč. Druhá počítačová učebna včetně vybavení pro GIS bude potřebovat cca 1 mil Kč.
  7. Proděkan ing. Richter informoval o vypracování závěrečných zpráv rozvojových a transformačních programů.
  8. Proděkanka ing. Prchalová požádala vedoucí kateder o zaslání nabídek aktivit pro zahraniční studenty přicházejících na fakultu v rámci programu ERASMUS. Nabídky je třeba dodat mgr. Kolenatému nebo proděkance Prchalové do pátku 6.12. Jedná se o aktivity od května do srpna.
  9. Proděkanka ing. Prchalová informovala o vybavení žaluziemi u obou počítačových učeben.
  10. Bylo dohodnuto, že na termíny zkoušení nebo jiných aktivit na pracovišti v Mostě v průběhu zkouškového období je třeba směrovat na středy, čtvrtky nebo pátky.

Příští kolegium se koná 17. prosince v 13:30.

Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 17. prosince 2002

Přítomni: doc. Loučka, ing. Richter, ing. Prchalová, doc. Vráblíková, dr. Jirásek, ing. Rýznarová, dr. Trmal, mgr. Vojtíšek, dr. Zamrazil.

K minulým zápisům

  1. Bod 6 zápisu z KD z 15.10.2002 – doplnění STAGu bude opětovně zkontrolováno v únoru 2003
  2. Bod 2 minulého zápisu byl splněn.
  3. Bod 4 minulého zápisu – čerpání finančních prostředků. Prostředky jsou vyčerpány až na část prostředků na nespecifikovaný výzkum a výzkumný záměr. Dočerpání zabezpečí tajemník, vedoucí kateder nebudou do čerpání zasahovat bez vědomí tajemníka.
  4. Bod 10 minulého zápisu – nabídka aktivit pro zahraniční studenty. Splněno.



Dále bylo projednáno

  1. V případě, že vedoucí kateder nebo akademičtí pracovníci budou chtít zabezpečit i část výuky formou dohody o provedení práce, požádal děkan doc. Loučka vedoucí kateder o předložení dohod v termínu do 31. ledna pro letní semestr a do 15. září pro zimní semestr. Vytížení akademických pracovníků bude hodnoceno pouze podle skutečně odučených hodin.
  2. Proděkan ing. Richter informoval o možné spolupráci s univerzitou v Chotěbuzi. Jednání o spolupráci se uskuteční dne 9.1. za účasti ing. Richtra a doc. Vráblíkové.
  3. Byl diskutován návrh ing. Richtra na dohodu o spolupráci s Fakultou zahradníctva a krajinného inženierstva v Nitře. Návrh bude projednán na příštím kolegiu děkana.
  4. Proděkanka ing. Prchalová předložila organizační představu o průběhu dne otevřených dveří dne 16. ledna. Bude znovu projednáno na kolegiu děkana 14.1.2003.
  5. Proděkanka ing. Prchalová předložila kolegiu děkana představu o tématických okruzích k bakalářským a magisterským státním závěrečným zkouškám. Připomínky je třeba zaslat ing. Prchalové do 8. ledna 2003.
  6. Ing. Rýznarová informovala kolegium o schválení grantu doc. Janoše (GA ČR) i grantu doc. Strnadové (GA ČR) na kterém se fakulta podílí. Podobně by se měla fakulta podílet i na grantu doc. Rohona.
  7. Tajemník mgr. Vojtíšek informoval o nevyúčtování konference “Krajina 2002” a sborníku na konferenci (ing. Richter). Záležitost dořeší ing. Brůna a ing. Richter.

Příští kolegium se koná 14. ledna v 13:30.

Zapsal doc. Loučka