Zápis z kolegia děkana FŽP 2001

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 9. ledna 2001

Přítomni:    doc. Loučka, dr. Blažková, Ing. Richter, doc. Vráblíková, doc.Tichý,   Ing. Brůna, Ing. Rýznarová, Mgr. Vojtíšek.
Hosté: pí. Anýžová k bodu 2 “K zápisu z kolegia z 19. prosince 2000”

K zápisu z kolegia dne z 21. listopadu:

  1. Výuka kurzu “Územní plánování a regionální plánování” je zajišťována. Ing. Brůna bude informovat děkana o výsledcích jednání.

K zápisu z kolegia z 5. prosince:

  1. Byla diskutována připravenost při zajišťování dat pro RIV. Děkan Doc. Loučka upozornil na souvislost s “reakreditací”. V případě potřeby zadávání dat poradí pí. Soldánová.
  2. Děkan Doc. Loučka informoval o schválených interních grantech fakulty. Po úpravách návrhu komise pro hodnocení přihlášek interních grantů byly schváleny tyto interní granty pro rok 2001:
  • Ing. Vráblík – Monitoring mikroklimatu na rekultivovaných plochách výsypek Most – 23 tis. Kč
    ·        Ing. Prchalová – Použití metod GIS pro analýzu vývoje krajiny – 20 tis. Kč
    ·        Dr. Blažková – Geotermální energie – 25 tis. Kč
    ·        Ing. Hanuš – Záchrana jedle bělokoré – Abies alba Mill. v Českém středohoří – 15 tis. Kč
    ·        Dr. Machová – Zvláště chráněné   a vzácné druhy rostlin okresu Ústí nad Labem a Českolipska – 17 tis. Kč
    ·        Prof. Šilar – Výzkum termálních vod mezi Ústím nad Labem a Teplicemi – 15 tis. Kč
    ·        Doc. Slavík – Dynamika zásobování plodin půdní vodou v srážkově deficitních agroekosystémech severních Čech – 20 tis. Kč
    ·        Ing. Neruda – Zakoupení programu Matlab –25 tis. Kč
    ·        Doc. Vráblíková – Hodnocení vybraných antropogenních půd v severočeském regionu a jejich využití – 30 tis. Kč
    ·        Ing. Semorádová – Těžké kovy v lesních dřevinách/ ověření indikujícího ročníku jehlic 18 tis. Kč
    ·        Doc. Vráblíková – Agroenergetika a možnosti jejího rozvoje v severočeském regionu – 15 tis. Kč
    ·        Ing. Neruda – Monitoring kvalitativních a kvantitativních ukazatelů vody v povodí Ploučnice – 25 tis. Kč
    ·        Doc. Vráblíková – Vliv imisí ne agroekosystémy v severočeském regionu – 20 tis. Kč
    ·        Doc. Farský – Východiska, formulace a realizace ekologické politiky v ČR a SRN – 23 tis. Kč.

Celkově jde o částku 291 tis. Kč.

Děkan doc. Loučka uvedl podmínku, že všechny výsledky řešení interních grantů musí být i součástí zprávy o řešení dílčích úkolů výzkumného záměru za rok 2001.

  1.      Den otevřených dveří je připraven

K zápisu z kolegia z 19. prosince:

  1. K bodu 6 (program U3V) – splněno
  2. Podrobně byl diskutován návrh na článku 13 Studijního a zkušebního řádu fakulty. Bylo odsouhlaseno předložení návrhu na okamžité zrušení článku 13 s tím, že
  • po schválení budou studenti stávajícího třetího ročníku bakalářského studia upozorněni na možnost přestupu.Přestup bude posuzován komisí jmenovanou děkanem.
    · studenti druhého ročníku mohou přestoupit po skončení zkouškového období na základě doporučení téže komise.
    · v příštích letech bude přestup možný pouze pro studenty  druhého ročníku po skončení zkouškového období.

Dále bylo projednáváno:

  1. Děkan Doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora, zejména·  o schválení odborných publikací v edici ACTA UNIVERSITATIS v roce 2001
    ·  o možnosti podat žádost o grant pro město Ústí n. Labem. Celková částka pro všechny granty je 200 tis. Kč. Návrhy se podávají přímo prorektorovi prof. Cihlářovi.
  2. Děkan doc. Loučka informoval o závěrech komise pro hodnocení výzkumného záměru fakulty. . Konstatoval, že shrnutí výsledků dílčích úkolů nedodali v termínu
    ·        Doc. Vráblíková      dvakrát
    ·        Dr. Machová
    ·        Prof. Šilar (nedodal v požadovaném rozsahu a bez publikovaných výsledků)
    ·        Ing. Štibinger (nedodal v požadovaném rozsahu a bez publikovaných výsledků)

    Byla diskutována možnost rozšíření výzkumného záměru. Bylo dohodnuto, že výzkumný záměr bude rozšiřován vždy na základě předložených výsledků zpětně. Bylo doporučeno svolávání všech řešitelů dílčích úkolů např. formou kontrolních dnu.

  3. Sylaby předmětů má na www stránkách KSV, KTV a KIGI. Informace KPV jsou momentálně nedostupné. KSV a KTV  přesune sylaby na vnitřní informace. Katedry do 31. 1. přepracují stránky tak, aby informace o katedrách byly na www stránkách pouze jednou. V případě nejasností poradí studentům tvořícím stránky kateder ing. Prchalová. Trvá termín aktualizace www stránek kateder 31. ledna ( zápis z kolegia 19. prosince 2000).
  4. Proděkanka Dr. Blažková informovala o školení dr. Brožka ohledně databáze umožňující přístup ke Current Contents. Školení se uskuteční 12. ledna v 9 hodin v jedné z počítačových učeben. Ing. Brůna byl požádán o zajištění počítačové techniky.

 

Zapsal: doc. Tomáš Loučka

Příští kolegium děkana se uskuteční 30. ledna 2001 od 13:30.

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 30. ledna 2001

Přítomni: doc. Loučka, Ing. Richter, doc. Vráblíková, doc.Tichý,  Ing. Brůna, Ing. Rýznarová, Mgr. Vojtíšek.
Omluveni: dr. Blažková

K zápisu z kolegia dne z 21. listopadu:

  1. Výuka kurzu “Územní plánování a regionální politika” je zajištěna.

K zápisu z kolegia z 5. prosince:

  1. Data pro RIV byla v termínu dodána.

Dále bylo projednáváno:

  1. Děkan doc. Loučka připomněl trvání termínu 31. ledna pro vyvěšení sylabů kurzů na vnitřní stránky ( prodloužený termín) a téhož termínu pro aktualizaci www stránek kateder.
  2. Děkan doc. Loučka informoval kolegium o skutečnosti, že studenti, kteří překračují standardní dobu studia o více než jeden rok, jsou započítávání vysokým školám pouze s koeficientem 0,5. Fakulta jich má v současnosti 28.
  3. Děkan doc. Loučka upozornil, že monografie vydávané v univerzitní edici ACTA UNIVERSITATIS je potřeba dodat na rektorát v písemné i elektronické formě do 30. května ( Směrnice k univerzitní edici UJEP). To se týká i sborníků z mezinárodních konferencí. Bylo dohodnuto, že doc. Vráblíková přešetří stanovisko slovenské strany k uspořádání internetové konference v dubnu a podzimní ( konec srpna/ září) na Slovensku.
  4. Pomocné studentské vědecké a odborné síly mohou být odměňovány z mimořádného stipendia maximálně částkou 480 Kč měsíčně ( tj. maximálně 40 odpracovaných hodin měsíčně). Návrhy na příští akademický rok  budou vždy odevzdávat vedoucí kateder do 15. června tajemníkovi. O počtu pomocných vědeckých a odborných studentských sil bude rozhodovat vedení fakulty před zahájením nového akademického roku.
  5. Pokud mají vedoucí kateder, proděkani a tajemník návrhy na delegování pravomocí z rektorátu na fakulty a obráceně, sdělí je děkanovi do 9. února. Pro návrhy na možnou revizi vnitřních předpisů fakulty platí stejný termín.
  6. Děkan doc. Loučka informoval kolegium o grantech schválených ve FRVŠ. Fakulta získala tyto granty:
    • Mgr. Bogan – Univerzitní matematická laboratoř pro samostatnou práci studentů –172 tis. Kč
    • Ing. Brůna – Vybudování laboratoře geoinformatiky s celouniverzitní působností – 611 tis. Kč
    • doc. Flasar – Porovnání životního prostředí Vyšebrodska a Východních Krušných hor pomocí bioindikátorů – 64 tis. Kč
    • doc. Vráblíková – Revitalizace antropogenně postiženého území – 85 tis. Kč

    Množství grantů a výše  získaných prostředků lze považovat za úspěch.

  7. Děkan doc. Loučka informoval kolegium o jednání AS FŽP dne 24. ledna, kdy AS souhlasil s vypuštěním článku 13 Studijního a zkušebního řádu FŽP UJEP.
  8. Proděkan Ing. Richter ujistil kolegium, že zavádění systému STAG probíhá podle harmonogramu a není ohroženo.
  9. Bylo dohodnuto, že kurz “Speciální laboratorní metody” bude z části zabezpečen fakultou ( katedra technických věd), z části KHS.
  10. Kolegium mělo možnost se seznámit s písemným materiálem z Rady VŠ. (Zpráva o činnosti z 16.ledna 2001).
  11. Proděkan Ing. Richter upozornil, že k dnešnímu dni není dosud zabezpečena přednášková místnost na letní semestr. Byl probrán rozvrh kombinovaného studia.
  12. Kolegium děkana nesouhlasí ze změnou odst. 2 čl. 17 Vnitřního mzdového předpisu Univerzity J. E. Purkyně v Ústí n. L.

 

Zapsal: doc. Tomáš Loučka

Příští kolegium děkana se uskuteční 13. února 2001 od 13:30.

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 13. února 2001

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, Ing. Richter, doc. Vráblíková, doc.Tichý,  Ing. Brůna, Ing. Rýznarová, Mgr. Vojtíšek
Hosté: pí. Anýžová k bodu 7

K zápisu z kolegia dne z 30. ledna 2001:

k bodu 1. Děkan doc. Loučka konstatoval, že na www stránkách jsou dostupné sylaby předmětů. Konstatoval, že aktualizace stránek kateder nebyla dovedena do konce. Řada údajů chybí ( nově zveřejněné výsledky vědecké činnosti u řady pracovníků), některé údaje jsou zastaralé.

k bodu 3. Bylo dohodnuto, že organizaci e-mailové konference bude po stránce elektronické zabezpečovat Ing. Brůna, po stránce obsahové všichni vedoucí kateder. Název společné konference se nemění, doplní se označením II.

k bodu 11. Bylo konstatováno, že přednášková místnost byla zajištěna, výuka byla zahájena, pro zítřejší výuku bude aula v nemocnici vybavena Meotarem.

 Dále bylo projednáváno:

  1. Děkan doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora dne 6.2.2001 a to zejména
    • o návrhu na zřízení Univerzitního poradenského centra,
    • o návrzích na změny ve vnitřních předpisech
    • o chystané publikaci k výročí univerzity
  2. Děkan doc. Loučka informoval kolegium o vypsaném výběrovém řízení, a upozornil na možnost přístupu k elektronickým časopisům vydavatelství Elsevier.
  3. Podrobně byla probrána “Organizační směrnice rektora univerzity pro nakládání s nebezpečnými chemickými látkami a přípravky”. Platí, že všechny uvedené látky jsou soustředěny ve skladu KTV a jsou v případě potřeby vydávány pouze osobám poučeným. Vybavení skladu podle směrnice je doplňováno, smlouva s autorizovanou osobou je připravena.
  4. Vedoucí kateder obdrželi informaci o veřejné soutěži Nadačního fondu profesora Augusta  Bayera a informaci o “42. mezinárodní konferenci študentskej vedeckej a odbornej činnosti v odbore drevárstvo”.
  5. Podrobně byla diskutována otázka vytížení akademických pracovníků. Existuje řada akademických pracovníků, jejichž pedagogická výuka nenaplňuje minimální počet hodin určený “Pracovním řádem akademických pracovníků”.
  6. Děkan doc. Loučka informoval kolegium o stavu příprav materiálů a o jednáních ohledně žádosti o prodloužení platnosti akreditace studijních programů.
  7. Byl diskutován návrh na změny názvů a hodinové dotace v souvislosti s přechodem na systém “STAG” v akademickém roce 2001/2002. Bylo rozhodnuto:
    • U předmětu “Právo v životním prostředí” ( magisterské i bakalářské studium) se mění hodinová dotace ze 3/0 na 2/1. Ostatní u tohoto předmětu zůstává   beze změn.
    • Předmět “Obhajoba BP + SZZ” a předmět “Obhajoba DP + SZ” se mění na  předmět “Vypracování bakalářské práce” a předmět “Vypracování   diplomové práce”. Oba předměty budou ohodnoceny zápočtem. Způsob udělování zápočtů bude v příštím akademické roce ošetřen rozhodnutím děkana.
    • Předměty, které jsou pro některé studenty povinné a pro některé studenty volitelné, se budou lišit nejen počtem kreditních bodů, ale i obsahem. Nově se rozliší i názvem, označením buď slovem základy nebo úvod.
    • Předměty, které se liší počtem kreditních bodů pro studenty magisterského studia resp. bakalářského studia, se rozliší stejně jako u předmětů uvedených v bodě c. Budou se lišit kromě počtu kreditních bodů i názvem a obsahem.
    • Akademičtí pracovníci, kteří vyučují předměty uvedené v bodu c) resp. d) jsou povinni do konce března předat proděkanovi Ing. Richterovi návrh anotací a sylabů předmětů nově označených. V příštím akademické roce jsou při výuce povinni rozlišovat oba předměty i při hodnocení studentů.
    • Předměty, kterých se týkají body c), d) resp. e) jsou shrnuty v následující tabulce.
    studijní program sem. název předmětu obor dotace hodno-cení KB
    MS

    BS

    4.

    4.

    Přehled průmyslových technologií

    Přehled prům. technologií – základy

    RK

    OŽP

    2/1

    2/1

    z

    z

    3

    2

    MS

    VK

    4.

    4.

    Vodní režimy v krajině

    VK – Vodní režimy v krajině – základy

    RK 2/1+TC

    2/1

    z

    z

    3

    2

    MS

    BS

    5.

    5.

    Energetika a ŽP

    Energetika a ŽP – základy

    RK,OH

    OŽP

    2/1

    2/1

    Zk

    Zk

    4

    3

    MS

    MS

    BS

    5.

    5.

    5.

    Řízení odpadového hospodářství

    Řízení odpad. hospodářství – základy

    Řízení odpadového hospodářství

    RK

    OH

    OŽP

    2/1

    2/1

    2/1

    Zk

    z

    Zk

    3

    3

    3

    MS

    MS

    BS

    6.

    6.

    5.

    ÚP a regionální politika

    ÚP a regionální politika – základy

    ÚP a regionální politika – základy

    RK

    OH

    OŽP

    2/1

    2/1

    2/1

    Zk

    Zk

    Zk

    4

    3

    3

    MS

    VK

    6.

    6.

    Metody studia ekosystémů

    VK – Metody studia ekosystémů – základy

    RK 2/0

    2/0

    z

    z

    3

    2

    MS

    BS

    6.

    6.

    Funkce lesa

    Funkce lesa – základy

    RK

    OŽP

    3/2+TC

    3/2

    Zk

    z

    5

    4

    MS

    BS

    6.

    6.

    Technologie ochrany ŽP

    Technologie ochrany ŽP – základy

    RK,OH

    OŽP

    3/1

    3/1

    Zk

    z

    5

    3

    MS

    BS

    8.

    5.

    Hodnocení vlivů na ŽP

    Hodnocení vlivů na ŽP – základy

    RK,OH

    OŽP

    2/1

    2/0

    Zk

    z

    5

    2

    MS

    BS

    6.

    4.

    Základy analytické chemie

    Základy analytické chemie – úvod

    RK

    OŽP

    2/2

    2/2

    Zk

    Zk

    5

    4

    MS

    VK

    7.

    7.

    Biotechnologie

    VK – Biotechnologie – základy

    OH 2/1

    2/1

    Zk

    z

    3

    2

    MS

    VK

    8.

    8.

    Hydrologie II.

    VK – Hydrologie II. – základy

    RK 2/1

    2/1

    Zk

    z

    3

    2

    MS

    VK

    9.

    9.

    Bezpečnost práce

    VK – Bezpečnost práce – základy

    OH 2/1

    2/1

    Zk

    z

    3

    2

    MS

    VK

    5.

    5.

    Základy psychologie

    VK – Základy psychologie – úvod

    OH,RK 2/1

    2/1

    z

    z

    3

    2

  8.     Proděkanka dr. Blažková informovala kolegium a oponentním řízení grantů FRVŠ za loňský rok.
  9. V rámci programu Erasmus v březnu a květnu navštíví FŽP dva profesoři z university Salford.
    • Prof. Stan Frost přijede 19.3.2001. Hlavní přednáška se uskuteční dne 23.3.2001 od  8.00 – 12 hod.. Na téma Environmentální analysy a management. Další program, jako jsou návštěvy pedagogů, exkurze atd.  bude specifikován podle jeho požadavku.
    • Prof. Ken Hodgson přijede 7.5.2001. Hlavní přednáška bude v rámci předmětu E. I. A.dne 10. 5. 2001 od 16.00 do 19.00 hod. Téma přednášky   ”Přístup veřejnosti k informacím o životním prostředí” a “Řízení kvality ovzduší na lokální úrovni.” Další program bude připraven podle jeho přání.
  10. Proděkan Ing. Richter požádal o včasný přesun všech laboratoří do nové budovy. Tajemník Mgr. Vojtíšek domluví přestěhování v průběhu úprav.
  11. Proděkan Ing. Richter požádal o vstřícnost všech akademických pracovníků vůči studentům, kteří se vrací ze zahraničního studijního pobytu. Děkan doc. Loučka upozornil, že podle platných “Zásad UJEP pro program ERASMUS”  …musí být vyjíždějícímu studentovi umožněno vykonat zkoušku, příp. zápočet v náhradním termínu. Podle těchto zásad si má konání zkoušek a zápočtů dohodnout student před  výjezdem.
  12. Podrobně byla diskutována úroveň znalostí studentů. Kolegium dospělo ke všeobecné dohodě o nutnosti zvýšit požadavky na znalosti studentů a zvýšit požadavky  na jejich vystupování a disciplinovanost.

 

Zapsal: doc. Tomáš Loučka

Příští kolegium děkana se uskuteční 27. února 2001 od 13:30

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 27. února 2001

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, Ing. Richter, doc. Vráblíková, doc.Tichý,  Ing. Brůna, Ing. Rýznarová, Mgr. Vojtíšek
  Hosté: pí. Anýžová částečně k bodu 7

K minulým zápisům: nebylo připomínek.

  1. Děkan doc. Loučka informoval
    • o dodatečném vypsání výběrového řízení na místo odborného asistenta se zaměřením na mikrobiologii v Mladé frontě Dnes dne 13.2. 2001,
    • o odeslání materiálů se žádostí o prodloužení platnosti akreditace studijních programů fakulty,
    • o prvním jednání o rozpočtu fakulty.
  2. Děkan doc. Loučka informoval kolegium o změně při nákupu investičních prostředků. Bude podán návrh na nákup kapalinového  chromatografu z prostředků systémové dotace na investiční záměry ( MŠMT), meteorologická stanice bude přihlášena jako grant FRVŠ. Nákup kapalinového chromatografu bude organizovat Mgr. Vojtíšek, nákup meteorologické stanice proděkanka dr. Blažková.
  3. Děkan doc. Loučka požádal Ing. Rýznarovou a doc. Tichého o urychlené dopracování tématických okruhů ke státním závěrečným zkouškám.
  4. Proděkanka dr. Blažková informovala o způsobu rozdělení výtisků Studia Oecologica IX a X, které budou distribuovány následujícím způsobem. Všech třicet separátů každé práce obdrží vždy první autor každého článku. Výtisky obou studií (IX a X) obdrží vždy první autor každého článku, maximálně však jednou. Distribuci slovenským autorům provede děkanát tak, že doc. Kontrišové bude zasláno deset výtisků a všechny separáty slovenských autorů. Autoři si výtisky a separáty vyzvednou proti podpisu v knihovně. Nevyzvednuté výtisky a separáty zůstávají v knihovně. Zbývající, tj. nepřidělené výtisky, jsou majetkem knihovny.
  5. Proděkanka dr. Blažková upozornila na blížící se termín podávání žádostí o granty FRVŠ a GA ČR. Záležitosti je třeba věnovat zvýšenou pozornost.
  6. Proděkan Ing. Richter předložil kolegiu svůj návrh na program celoživotního vzdělávání. Bylo dohodnuto, že by se mělo jednat o doškolovací kurzy, okruhy by měly být podle volby od jednoho do čtyř. Mělo by se jednat o vzdělávání určené středoškolákům, kurzy by měly být zaměřeny především na aplikaci předmětu. Vedoucí kateder zváží návrh do příštího kolegia.
  7. Ing. Richter uvedl některé problémy s přihláškami ke studiu, když se studenti  přihlašují do jednoho studijního programu, ale dvou studijních programů. Problém bude řešen mimo kolegium.
  8. Ing. Rýznarová informovala kolegium o ohlášené kontrole OHS Ústí n.L..
  9. Mgr. Vojtíšek zašle vedoucím kateder upravený číselník středisek s vysvětlivkami.

Zapsal: doc. Tomáš Loučka
Příští kolegium děkana se uskuteční 20. března 2001 od 13:30

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 20. března 2001

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, Ing. Richter, doc. Vráblíková, doc.Tichý,  Ing. Brůna, Ing. Rýznarová, Mgr. Vojtíšek

K minulým zápisům:   nebylo připomínek.

Děkan doc. Loučka poděkoval Ing. Rýznarové za zabezpečení kontroly z OHS.

Na kolegiu bylo projednáno:

  1. Děkan doc. Loučka informoval kolegium o jednání kolegia rektora dne 6.3. letošního roku a mimořádného kolegia dne 13. března 2001. Zejména o·    návrhu rozpočtu univerzity ( byl schválen AS UJEP dne 14.3.2001)·    ediční činnosti univerzity v rámci ACTA UNIVERSITATIS
  2. ·    organizování oslav 10. výročí vzniku univerzity a o možnosti podávat návrhy na čestné doktoráty udělované univerzitou při této příležitosti.
  3. ·    návrhu navýšení mzdových tarifů ( schváleno AS UJEP dne 14.3.2001)
  4. ·    zahájení činnosti nového vedení univerzity, apelování nového rektora doc. Havla na vytvoření jednotného vedení univerzity, fakult a ústavů
  5. Děkan doc. Loučka informoval o jednáních v souvislosti s podanou žádostí o prodloužení platnosti akreditace studijních programů. Podrobně byla probrána organizace návštěvy pracovní skupiny Akreditační komise vlády ČR v pondělí 26. března.
  6. Byla probrána organizace kontrolního dne výzkumného záměru fakulty dne 27. června 2001.
  7. Proděkanka dr. Blažková vyzvala vedoucí kateder k aktivnímu působení na všechny akademické pracovníky v souvislosti s podáváním přihlášek na granty FRVŠ a do GAČR.
  8. Proděkan Ing. Richter informoval o uspořádání letní školy Academia Istropolitana Nova. Materiály jsou u něj k dispozici.
  9. Proděkan Ing. Richter předal vedoucím kateder dotazník pro hodnocení pedagogů studenty. Způsob využití bude projednán na poradě prorektora s proděkany.
  10. Bylo dohodnuto, že připomínky k návrhu celoživotního vzdělávání (bod 6 zápisu kolegia děkana z 27. února 2001) budou zasílat vedoucí kateder  Ing. Richtrovi.
  11. Přestup studentů z bakalářského studijního programu do magisterského studijního programu ( podáno přibližně 7 žádostí) bude navrhovat komise jmenovaná děkanem.
  12. Ing. Brůna informoval o stavu příprav elektronické konference.

 

Zapsal: doc. Tomáš Loučka

Příští kolegium děkana se uskuteční 3. dubna 2001 od 13:30

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 3. dubna 2001

Přítomni:  doc. Loučka, dr. Blažková, Ing. Richter, doc. Vráblíková, doc.Tichý,  Ing. Brůna, Ing. Rýznarová, Mgr. Vojtíšek

  K minulým zápisům nebylo připomínek.

Na kolegiu bylo projednáno:

  1.       Děkan doc. Loučka informoval kolegium děkana o jednání kolegia rektora dne 3.4. letošního roku . Zejména o
  • hodnocení pedagogické činnosti akademických pracovníků studenty,
    ·         o návrzích celoživotního vzdělávání
    ·         záměrech na rozšíření vysokoškolských pracovišť na Mostecku
    ·         nabídce služebního bytu 1 + 1 pro docenta nebo profesora.
  1. Děkan doc. Loučka poděkoval za přípravu, přístup a vystupování pracovníků fakulty při návštěvě zástupců pracovní skupiny AK ČR pro chemické obory, která proběhla 26. března. Upozornil na skutečnost, že fakulta v příštích letech bude muset projít významnými změnami. Požádal proděkana pro studium a rozvoj fakulty aby věnoval maximální pozornost přípravě nového bakalářského studia, mezinárodní akreditaci fakulty a kurzům celoživotního vzdělávání. Upozornil na nezbytnost rozvoje vědeckého činnosti, na nutnost publikování v zahraničních časopisech.
  2. Děkan doc.Loučka konstatoval nespokojenost s přístupem vedoucích kateder při přípravě dalších podkladů pro reakreditaci. Uvedl, že žádná katedra nedodala materiály požadované pracovní skupinou AK bez závad.
  3.      Termíny příštích kolegií se posouvají na 24. dubna a 15. května letošního roku.
  4.      Děkan doc. Loučka upozornil na nezbytnost šetření cestovného a kancelářského materiálu. Pro letošní rok byl určen limit cestovného
  • 4300 Kč katedra technických věd
  • 7000 Kč katedra přírodních věd ( výjimka – čerpání se počítá od 1.4.2001)
  • 3600 Kč katedra společenských věd
  • 3100 Kč katedra informatiky a geoinformatiky
  • 1730 Kč knihovna

Limit čerpání kancelářského materiálu pro letošní rok byl určen takto

  • 11200 Kč katedra technických věd
  • 18000Kč katedra přírodních věd
  • 9500 Kč katedra společenských věd
  • 8000 Kč katedra informatiky a geoinformatiky
  • 7400 Kč knihovna

V případě překročení určených limitů je nutné jednat s děkanátem ( děkan, tajemník)

  1.      Proděkanka dr. Blažková informovala o své návštěvě s doc. Tichým na OHS v Teplicích. Záznam z návštěvy je přílohou tohoto zápisu
  2.      Ing. Brůna informoval o stavu příprav elektronické konference.

 

Zapsal: doc. Tomáš Loučka

Příští kolegium děkana se uskuteční 24. dubna 2001 od 13:30

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 24. dubna 2001

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, Ing. Richter, doc. Vráblíková, doc.Tichý, Ing. Rýznarová, Mgr. Vojtíšek

Omluveni: Ing. Brůna

 

K minulým zápisům: doc. Vráblíková měla připomínku k bodu 5 ze zápisu z 3. dubna 2001. Bylo řešeno v bodu 10   tohoto zápisu.

Na kolegiu bylo projednáno:

 

  1. Byl diskutován průběh obou návštěv zástupců z pracovních skupin Akreditační komise vlády České republiky.
  2. Děkan doc. Loučka informoval kolegium děkana o novele vysokoškolského zákona, který vstupuje v platnost 1.7.2001. Z novely vyplývá:
  • podmínka návaznosti magisterského studia na bakalářské,
  • nutnost podání žádosti o prodloužení platnosti akreditace magisterských studijních programů do 31. prosince 2003,
  • možnost uznávání kurzů absolvovaných v rámci celoživotního vzdělávání ve studijních programech. V následující diskusi všichni přítomní souhlasili s návrhem připravit návrh kurzů celoživotního vzdělávání tak, aby kurzy mohly být nabídnuty uchazečům, kteří neuspěli při přijímacím řízení již v akademickém roce 2001/2002. Návrh připraví skupina pod vedením proděkana Ing. Richtera ve složení: všichni vedoucí kateder a vedoucí studijního oddělení. Současně je třeba připravit i řád celoživotního vzdělávání pro fakultu. První návrh bude  projednán na příštím kolegiu děkana.
  1. Znovu byla diskutována otázka předložení návrhů na další bakalářské  programy. Bude předmětem jednání skupiny uvedené v předcházejícím bodu. Předložení návrhů na akreditaci dalších bakalářských programů je nezbytné pro další rozvoj fakulty.
  2. Byly projednány materiály předložené pro jednání kolegia rektora na Bukovině.
  • Změny dislokace útvarů UJEP – bez připomínek.
  • Aktualizace investičního programu – bez připomínek.
  • Řád pro udělování doktorátů honoris causa – formální připomínky.
  • Přepočtený počet studentů připadajících na jednoho pedagogického pracovníka – bez připomínek.
  • Metodika přepočtu výuky pro finanční vyrovnání mezi fakultami – kolegium nedoporučuje odsouhlasení této metodiky.
  • Univerzitní pracoviště zabezpečující uživatelský servis výpočetní technicky – kolegium zásadně nesouhlasí, chybí koncepce CI, nelze považovat za materiál, který zdůvodňuje mimořádné navýšení rozpočtu CI.
  • Informační bezpečnost na UJEP – chybí koncepce, konkretizace a organizační zabezpečení.
  • Aktualizace Dlouhodobého záměru UJEP – formální připomínky, zásadní nesouhlas s bodem 2.6. pro rok 2001.
  1. Děkan doc. Loučka krátce informoval kolegium o stavu příprav bakalářského    studia na Schole Humanitas.
  2. Proděkanka dr. Blažková informovala
  • o plánované poradě prorektorky pro vědu a zahraniční styky s proděkany, kde bude z důvodů zahraniční služební cesty zastupována ing. Richterem,
  • o jednání ediční rady univerzity, kde bude zastupována pí. Chocholouškovou,
  • o 6 přihláškách na granty FRVŠ, jedné žádosti o grant z GA ČR a jedné spoluúčasti na žádost o grant GA ČR.
  1. Proděkan Ing. Richter projednal přípravu státních závěrečných zkoušek. Navržené komise budou upřesněny podle počtu studentů přihlášených k SZZ na příštím kolegiu.
  2. Komise pro přijímací zkoušky bude jmenována děkanem podle předloženého návrhu. Komise bude pracovat podle vlastního harmonogramu. Na příštím kolegiu budou upřesněny jména osob vypomáhajících při  přijímacím řízení.
  3. Byla projednána příprava rozvrhu na zimní semestr.
  4.  V souvislosti s bodem 5 zápisu z minulého kolegia děkan doc. Loučka přešetří možnost čerpání cestovného z interních grantů mimo předepsaný limit cestovného.
  5. Děkan doc. Loučka uvedl děkovný dopis pana Rokose oceňující práci ing. Hanuše a studentů Fakulty životního prostředí.

Zapsal: doc. Tomáš Loučka

Příští kolegium děkana se uskuteční 15. května 2001 od 13:30

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 15. května 2001

Přítomni: Doc. Loučka, Dr. Blažková, Ing. Richter, Doc. Vráblíková, Doc.Tichý,  Ing. Rýznarová, Ing. Brůna, Mgr. Vojtíšek

K minulým zápisům: nebylo připomínek

Na kolegiu bylo projednáno:

  1. Děkan Doc. Loučka informoval kolegium o jednání kolegia rektora na Bukovině ve dnech 25. a 26. dubna 2001 a
    o jednání kolegia rektora dnešního dne. Ocenil přihlášené granty do FRVŠ a GA ČR.
  2. Podrobně byla diskutována příprava kurzů celoživotního vzdělávání. Připravený návrh má smysl dále upřesňovat
    teprve po vypracování vnitřního předpisu univerzity. Harmonogram určený kolegiem rektora předpokládá vypracování
    návrhu vnitřní směrnice univerzity prorektorem pro studium spolu s proděkany a jejím schválením na kolegiu rektora 5. června.
    Celoživotní vzdělávání  na fakultě bude upřesňováno na příštích jednáních kolegia děkana.
  3. Podrobně byla diskutována otázka stěhování fakulty. První se stěhují laboratoře. Termín určí tajemník, vedoucí kateder
    zabezpečí zabalení laboratorního materiálu. Při stěhování náročnějších přístrojů určí vedoucí katedry pracovníka, který
    bude přítomen stěhování přístroje. Následuje stěhování knihovny. Studijní oddělení musí být přestěhováno tak, aby
    nebyl narušen proces přijímání, odvolacího řízení, zápisů a ostatní agendy. Knihovna i počítačové učebny mají právo
    z důvodů stěhování omezit a na určitou dobu zastavit provoz. Při stěhování počítačů z počítačové učebny bude přítomen
    pracovník určený Ing. Brůnou. Vedoucí kateder předají tajemníkovi do 31.5 seznam pracovníků, kteří se přestěhují sami,
    a seznam pracovníků, kteří chtějí být přestěhováni. Pracovníci, kteří chtějí být přestěhováni, si musí  všechny své materiály
    zabalit a označit sami. Materiály musí být připraveny před nástupem na dovolenou. Koordinačním pracovníkem pro
    všechny záležitosti stěhování je tajemník.
  4. V souvislosti s bodem 10 zápisu z minulého kolegia děkana rozhodl děkan doc. Loučka o cestovném takto:

v     cestovné pro dále uvedené interní granty bude financováno z prostředků na investiční záměr a to v následující výši
( jsou uváděny zkrácené názvy a jména bez titulů)

–     Vráblík ( Monitoring mikroklimatu …)  4 000 Kč
–         Hanuš ( Záchrana jedle bělokoré)                       6 000 Kč
–         Machová ( Zvláště chráněné a vzácné druhy)       7 000 Kč
–         Šilar ( Výzkum termálních vod)    500 Kč
–         Slavík ( Dynamika zásobování plodin…) 4 000 Kč
–         Neruda ( Monitoring ….)            2500 Kč
–         Vráblíková ( Hodnocení vybraných antropogenních půd) 5 000 Kč
–         Semorádová ( Těžké kovy v lesních dřevinách)   1 000 Kč
–         Vrábliková ( Agroenergetika)      2 500 Kč
–         Vrábliková ( Vliv emisí)   2 500 Kč

Cestovní příkaz bude označen číslem vnitřního grantu, pod ním bude číslo
4101  12  0001  01. Za tímto číslem bude následovat  slovo podrozvaha.

  1. Proděkanka dr. Blažková informovala o své monitorovací návštěvě v Anglii.
  2. Proděkanka dr. Blažková informovala kolegium děkana o hodnocení vědecké činnosti. Materiály  hodnocení
    budou zaslány na katedry, katedry hodnocení doplní a vrátí pí. Chocholouškové do 25. 5. 2001.
  3. V souvislosti s programem SOKRATES – ERASMUS dodají vedoucí kateder překlady do angličtiny názvů
    a anotací všech kurzů příslušejících katedře. Týká se i výběrových kurzů a nově označovaných kurzů
    zmiňovaných v bodu 12 tohoto zápisu.
  4. Bylo dohodnuto, že promoce bakalářů i inženýrů bude dohromady od 10 hodin. Poplatek za promoci bude 200 Kč.
    Ostatní náležitosti organizuje proděkan Richter.
  5. Proděkan Ing. Richter informoval kolegium děkana o přípravě přijímacího řízení.
  6. V souvislosti se SZZ přešetří děkan možnost účasti  doc. Janoše, proděkan Richter přešetří účast
    Ing. Šádkové a Ing. Baleje. Proděkan Ing. Richter upraví program SZZ podle připomínek pokud to bude možné.
  7. Proděkan Richter zjistí zájem o výběrové kurzy pro akademický rok 2001/2002 do 1. června
    a následně určí, které výběrové kurzy budou otevřeny.
  8. Proděkan Richter začne připravovat materiály pro tisk informační brožury pro studenty na příští akademický rok.
    Brožura již musí obsahovat otevírané výběrové kurzy. Rovněž musí zahrnovat i anotace nově označovaných kurzů
    ( viz zápis z kolegia děkan z 13. února 2001). Musí obsahovat i změny v názvech kurzů i změny v počtech kreditních bodů.
  9. Děkan doc. Loučka informoval o nabídce Ing. Stejskala ( environmentální management) podílet se i bezplatně
    na výuce studentů např. formou vedení diplomových prací.

Zapsal: doc. ing. Tomáš Loučka ,CSc.

Příští kolegium děkana se uskuteční 29. května 2001 až od 14:30 !

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 29. května 2001

Přítomni: doc. Loučka, Dr. Blažková, Ing. Richter, doc. Vráblíková, Ing. Zahálka ( zast. doc. Tichého),  Ing. Rýznarová, Ing. Brůna, Mgr. Vojtíšek

Omluveni: Doc. Tichý, Ing. Brůna

K minulým zápisům: nebylo připomínek

Na kolegiu bylo projednáno:

 

  1. Děkan doc. Loučka požádal přítomné, aby na kolegiu děkana projednávali pouze záležitosti týkající se celé fakulty.
  2. Děkan doc. Loučka upozornil na platné statuty pro “Cenu rektora UJEP pro studenty a absolventy studia za mimořádné výsledky ve výzkumné, vývojové, umělecké nebo další tvůrčí činnosti” a “Ceny rektora UJEP za vědeckou a výzkumnou činnost”. Upozornil na body Čl. 2 v obou statutech. Požádal o předložení návrhů za katedry do 31.10. každého roku.
  3. Byla diskutována příprava CŽV. Vnitřní předpis fakulty o CŽV bude upřesňován po vypracování a odsouhlasení univerzitního předpisu. Obsah CŽV vycházejícího z akreditovaného studijního programu bude upřesňován. Proděkan pro studium a rozvoj fakulty Ing. Richter projedná další upřesnění s vedoucími kateder 11.6. v 7.30 v budově B. Otevření programů CŽV mimo akreditované studijní programy se doporučuje až v letním semestru 2002. U všech kurzů musí být předem vypracován obsah kurzů, harmonogram a způsob výuky i personální zabezpečení. Následně musí být určena výše poplatků.
  4. Podrobně byla diskutována účast fakulty na přípravě bakalářského studijního programu na Schola Humanitas v Litvínově.
  5. V souladu s  Příkazem rektora č.5/2001 bylo dohodnuto, že všichni neakademičtí pracovníci budou vyjmuti z režimu pružné pracovní doby.
  6. Děkan doc. Loučka upozornil na nezbytnost stále připravovat a doplňovat podpůrné materiály pro kombinované studium. Uložil všem vedoucím kateder věnovat zvýšenou pozornost přípravě těchto materiálů.
  7. Proděkanka dr. Blažková informovala kolegium děkana o rozdělování investičních prostředků na podporu výzkumných záměrů na univerzitě.
  8. Proděkan Ing. Richter informoval kolegium děkana o přípravě SZZ a přijímacích zkoušek. Jednání o přijímacích zkouškách se uskuteční 7.6. v 8 hodin v budově B ( učebna B2).
  9. Ing. Zahálka požádal přítomné o větší aktivitu při vydávání příspěvků za fakultu do denního tisku při příležitosti 10. výročí založení univerzity. Ing. Zahálka, dr. Blažková a Mgr. Vojtíšek přešetří možnost vydání informační brožury o fakultě podle podkladů, které jsou údajně k dispozici.
  10.  Na závěr kolegia přítomní navštívili novou budovu na Králově Výšině.

 

Zapsal: doc. Tomáš Loučka

Příští kolegium děkana se uskuteční 12. června 2001  od 13:30.

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 12. června 2001

Přítomni: doc. Loučka, Dr. Blažková, Ing. Richter, doc. Vráblíková,  doc. Tichý,  Ing. Rýznarová, Ing. Brůna, Mgr. Vojtíšek

K minulým zápisům: nebylo připomínek

Na kolegiu bylo projednáno:

  1. Děkan doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora dne 5. června letošního roku, které jednalo zejména o

–        Řádu celoživotního vzdělávání,

–        Směrnici k univerzitní ediční činnosti,

–        zabezpečení informační sítě a dalším rozvoji informačních technologií na univerzitě.

  1. V souvislosti s jednáním kolegia rektora děkan doc. Loučka upozornil na vydání provozního řádu střediska Bukovina a Směrnice pro organizaci a řízení autoprovozu, která vstoupila v platnost 1.6.2001. Tlumočil nespokojenost rektorátu s nedodržováním termínů. Požádal o návrhy do 30.6. na pracovníky, kteří by mohli být oceněni pamětním listem.
  2. Děkan doc. Loučka požádal vedoucí kateder o dodání přehledu předpokládaných úvazků jednotlivých akademických pracovníků v akademickém roce 2001/2002 do 22.6. Přehled bude obsahovat jméno, předpokládanou výši pracovního úvazku a dobu pracovního úvazku ( datum předpokládaného nástupu a datum předpokládaného ukončení pracovního poměru). Pracovní úvazky budou sestaveny s přihlédnutím pouze ke stávajícím studijním programům. Nebude zatím přihlíženo k uvažovanému CŽV.
  3. Byl diskutován dopis výboru Vysokoškolského odborového svazu z 5. června letošního roku. Bylo dohodnuto, že dopis a petice budou vyvěšeny v budově A i B, podpisové archy budou ve vrátnici obou budov. Vyvěšení zabezpečí v budově A děkanát, v budově B Ing. Richter. Podepsané archy po 30. červnu předá Ing. Richter.
  4. Mgr. Vojtíšek informoval o přípravě stěhování. Kolaudace se uskuteční 21. června. Byl stanoven termín pro vyklizení budovy A na 31.7.
  5. Proděkan Ing. Richter informoval o zahájení přijímacího řízení, které probíhá bez závad. Poděkoval vedoucím kateder za personální zabezpečení.
  6. Proděkan Ing. Richter informoval o přípravě informační brožury studijních programů pro akademický rok 2001/2002. Vedoucí kateder mu dodají připomínky do 22. 6., do konce června bude materiál uzavřen. Vydání zabezpečí tajemník Mgr. Vojtíšek. Nové výběrové kurzy lze otevírat po vypracování návrhu, personálním zabezpečení a projednání ve vědecké radě.
  7. Byla diskutována příprava magisterských SZZ. Občerstvení a přípravu místností  zabezpečí u komise č. 1 pí. Kofroňová a pí. Soldánová, u komise č. 2 pí. Hrstková a pí. Judlová. Obědy pro externí pracovníky zabezpečí pí. Chocholoušková.
  8. Proděkan Ing. Richter předložil harmonogram fakulty pro akademický rok 2001/2002. K harmonogramu nebyly zásadní připomínky.
  9. Proděkan Ing. Richter požádal o návrhy studentů pro stipendia primátora a starostů města. Návrhy musí být založeny na dobrém prospěchu a dalších aktivitách.
  10. Byla diskutována příprava CŽV. Připravený studijní program platí, mění se pouze hodinová dotace v tom smyslu, že výuka bude uskutečňována v blocích. Ing. Richter připraví harmonogram výuky na příští akademický rok, studijní program doplní hodinami. Ve čtvrtek 14.6. proběhne jednání o Řádu CŽV FŽP. Od počátku akademického roku se otevře pouze jeden program CŽV v trvání dvou semestrů. Současně musí být připravován informační materiál pro CŽV obsahující zejména studijní program, Řády CŽV a harmonogram. Je nutné připravit i přijímací řízení.
  11. Bylo dohodnuto, že každá katedra zabezpečí přítomnost minimálně dvou až tří pedagogů na promoci dne 29. června.
  12. Proděkanka dr. Blažková informovala o rozdělení prostředků na podporu výzkumných záměrů univerzity. V případě schválení AS UJEP získá fakulta 400 tis. Kč investičních prostředků ( GPS a tavící pec) a 80 tis. Kč neinvestičních prostředků na zvýšení prezentace v zahraničí a zintenzivnění zahraniční spolupráce v oblasti publikačních aktivit.
  13. Proděkanka dr. Blažková informovala o zavedení horké linky s CI od 1.8. Kolegium konstatovalo, že trvá dlouhodobá nejasnost s tím, co je uživatelský servis zabezpečovaný CI.
  14. Byla diskutována účast fakulty v soutěži o nejlepší www stránky. Ing. Brůna zajistí vylepšení www stránek za pomoci studentů.
  15. Děkan doc. Loučka v souvislosti s ediční činností uvedl, že považuje za hrubou chybu dr. Machové požádat o vydání monografie a následně odmítnout vydání.

Různé:

–        Děkan doc. Loučka předložil autoreferát disertační práce ing. Šrámka, který dokladuje širokou publikační aktivitu i v zahraničních časopisech  v tématech, které patří naší fakultě a našemu výzkumnému záměru. Konstatoval, že  aktivity fakulty v těchto tématech jsou bohužel zanedbatelné.

–        Děkan doc. Loučka upozornil, že vydává zákaz používání služebního vozidla na jízdy po městě ( výjimku má tajemník a údržba).

–        Děkan doc. Loučka uvedl, že nesouhlasí s předloženým plánem dovolených. Není únosné hromadění dovolené až do výše 80 dnů! Všichni vedoucí kateder předloží do 20. června nový plán dovolených tak, aby do konce září všichni pracovníci vyčerpali dovolenou tak, že zbytek dovolené nebude přesahovat 30 dnů. Pokud počet dnů nevyčerpané dovolené bude větší, bude čerpání dovolené těmto pracovníkům určeno.

–        Byla diskutována možná spolupráce s KHES. Děkan doc. Loučka vyvolá jednání.

–        Bylo diskutováno zastoupení fakulty v “komisi pro CI”. Návrh na druhého člena komise bude řešit Ing. Brůna. Věc projedná s děkanem ve čtvrtek 14. června.

–        Zastupování vedení fakulty nahlášené na rektorát je přílohou tohoto zápisu.

 

Zapsal: doc. Tomáš Loučka

Příští kolegium děkana se uskuteční 26. června 2001   od 13:30.

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 26. června 2001

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, Ing. Richter, doc. Tichý,  Ing. Rýznarová, Ing. Brůna, Mgr. Vojtíšek

Omluveni: doc. Vráblíková

 

K minulým zápisům:

 

K bodu 3 zápisu z 12. června: Ing. Brůna dodal přehled úvazků až na dnešním kolegiu.

K bodu 7 zápisu z 12. června: informační brožura je připravena do tisku.

Na kolegiu bylo projednáno:

 

  1. Děkan doc. Loučka informoval o jednání se Scholou Humanitas v souvislosti s plánovaným otevřením nového bakalářského studijního programu.
  2. Děkan doc. Loučka informoval kolegium o výsledku fakultního referenda o způsobu stravování v nové budově.. 84,8% zaměstnanců dává přednost zabezpečení stravování formou stravenek SORBI ( nebo obdobných). Tajemník fakulty přešetří možnosti a v průběhu prázdnin zabezpečí stravenky.
  3. Tajemník Mgr. Vojtíšek informoval kolegium děkana o průběhu kolaudace budovy na Králově výšině a přípravě stěhování. Platí termín 31.7. 2001 pro vyklizení budovy A.
  4. Byla diskutována příprava CŽV. Ing. Richter připraví v průběhu prázdnin harmonogram výuky CŽV na příští akademický rok, studijní program doplní hodinami. Informační materiál pro CŽV obsahující zejména studijní program, řády CŽV a harmonogram bude zkompletován na konci srpna.
  5. Proděkan Ing. Richter informoval o dalším průběhu přijímacího řízení.
  6. Děkan doc. Loučka uvedl, že v termínu prvního říjnového  kolegia děkana provede kontrolu podpůrných programů pro kombinované studium.
  7. Proděkanka dr. Blažková informovala o školeních pořádaných CI. Termíny jsou vyvěšeny na vnitřních informacích.
  8. Požadavek knihovny na počítač/počítače přešetří tajemník Mgr. Vojtíšek a dr. Blažková.
  9. Kolegium souhlasí s návrhem nákupu zahraniční literatury předloženým doc. Vráblíkovou.
  10.  Proděkanka dr. Blažková projedná s knihovnou rozšíření otvíracích hodin v knihovně.

Zapsal: doc. Tomáš Loučka

Příští kolegium děkana se uskuteční 28. srpna 2001  od 13:30.

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 28.srpna 2001

Přítomni: Doc. Loučka, Ing. Richter, Mgr. Vojtíšek, doc. Vráblíková, doc. Tichý, Ing. Rýznarová, Ing.. Brůna
Omluveni: Dr. Blažková ( dovolená)


K minulým zápisům: 
nebylo připomínek


Na kolegiu bylo projednáno:

 

1)      Děkan doc. Loučka přivítal všechny členy kolegia po období dovolených a popřál jim mnoho úspěchů v novém akademickém roku.

2)      Děkan doc. Loučka informoval kolegium o výsledku jednání Akreditační komise z 12. a 13. června letošního roku. Upozornil kolegium, že složení pracovních skupin AK a AK je podstatně jiné. AK v průběhu posledních dvou zasedání návrh na omezení akreditace navrhla více než dvacetkrát. Upozornil všechny, že zlepšení situace je možné dosáhnout pouze zásadními změnami. Požádal všechny přítomné, aby navrhli, jaké změny ve své práci a činnosti hodlají prosazovat.

–        Upozornil všechny, že za odbornou práci se považují především práce zahrnované do skupiny A1 ( zahraniční recenzované časopisy uváděné v CC) resp. do skupiny A2 ( ostatní recenzované časopisy). Úsilí o vydávání sborníků a objíždění konferencí je oceňováno velmi málo.

–        Upozornil, že pokud bude trvat představa pedagogických pracovníků o přítomnosti na pracovišti tak jako dosud, fakulta svoji práci nezlepší.
Obsáhlá diskuse nedospěla k jednoznačnému a jasnému názoru na zlepšení práce fakulty. Bylo pouze obecně konstatováno, že je nutné zlepšit odbornou práci fakulty a každý akademický pracovník si musí zvyšovat svou kvalifikaci.

3)      Děkan doc. Loučka upozornil všechny vedoucí pracovníky na jejich zodpovědnost danou organizačním řádem, vnitřními i vnějšími předpisy, směrnicemi a normami. Upozornil je na jejich povinnost vzniklé problémy řešit a nikoli je pouze konstatovat

4)      Děkan projednal průběh přijímacího řízení v letošním roce. Upozornil, že v průběhu příštích přijímacích zkoušek musí být organizace prováděna pečlivěji. Kritizoval laxní přístup některých pedagogů při opravách testů.

5)      Proděkan Ing. Richter informoval o přípravě bakalářského programu v Litvínově. V souvislosti s přípravou nových bakalářských programů upozornil děkan vedoucí kateder, že jsou odpovědni za včasné dodání kompletních materiálů v určených termínech. Pokud nebudou materiály včas připraveny, nebude možné i v případě jejich schválení Akreditační komisí zahájit výuku v zimním semestru 2002 a dojde ke značným finančním ztrátám.

6)      Porada proděkana Ing. Richtra s vedoucími kateder k rozvrhu ZS se uskuteční 29. srpna v 10 hodin v zasedací místnosti.

7)      Proděkan Ing. Richter informoval o přípravě CVŽ, které je připravováno k otevření v zimním semestru. Rozvrh CŽV a kombinovaného studia všichni obdrží do 31.8.

8)      Proděkan Ing. Richter informoval o počtu přijatých studentů do 1. ročníku, včetně přezkumního řízení.

9)      Proděkan Ing. Richter informoval o přípravě U3V, která bude probíhat podle již dříve připraveného programu.

10)  Proděkan Ing. Richter informoval o přípravě zahájení výuky v nové budově. Děkan doc. Loučka konstatoval, že informační brožura není stále hotova. Měla by být vytištěna do 7. září.

11)  Bylo diskutováno stěhování fakulty. Do konce týdne by měla být definitivně vyklizena budova A i B a počínaje 3. září budou všichni pracovníci trvale v nové budově.

12)  Kolegium souhlasí s účastí Ing. Nerudy jako spoluorganizátora semináře “Předpoklady pro obnovu funkce krajiny na středním toku Ploučnice” za naší fakultu.

13)   Informace od proděkanky dr. Blažkové obdrželi vedoucí kateder na kolegiu v písemné formě.

Příští kolegium se koná 18. září v 13.30.

Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 18. září 2001

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, ing. Richter, mgr. Vojtíšek, doc. Vráblíková, doc. Tichý, ing. Rýznarová, ing. Brůna

K minulým zápisům: nebylo připomínek


Na kolegiu bylo projednáno:

 

1)      Ing. Richter informoval o jednání kolegia rektora dne 4.9.

2)      Děkan doc. Loučka upozornil kolegium na povinnost všech pracovníků zapisovat se do knihy docházky na vrátnici. Pracovníci jsou povinni zapisovat všechny své odchody a příchody. V každém okamžiku musí být jasné, kdo je v budově a kdo mimo. Uvedená povinnost se nevztahuje na tajemníka a údržbu.

3)      Byla diskutována připravenost fakulty k zahájení výuky. Chybí vybavení učeben, které by do pondělí 24.9. mělo být zabezpečeno. Informační brožura byla vydána s řadou chyb. Vyučující několika kurzů jsou uvedeni chybně, nebylo splněno rozlišení stejných kurzů v bakalářském a magisterském studiu tak, jak je podrobně a s termíny požadováno v zápisu z kolegia děkana z 13. 2. 2001. V důsledku nedodržení těchto rozlišení dojde ke zmatku v systému kreditních bodů.

4)      V souvislosti s předcházejícím bodem požádal děkan oba proděkany o účast na příštích jednáních AS FŽP. Je vhodné, aby oba proděkani mohli zodpovídat dotazy členů senátu příslušející jejich úsekům.

5)      Děkan doc. Loučka informoval o připravované spolupráci s univerzitou Versailles Saint-Quentin-en Yvelines a spolupráci s Center for Economics, Ethics, Environment and Development (C3ED). Akademičtí pracovníci, kteří chtějí vycestovat v rámci této spolupráce, musí dodat název přednášky/přednášek a několikařádkový souhrn v angličtině do 21.9. děkanovi.

6)      Jednání Vědecké rady FŽP se uskuteční 23.10. v 10 hodin.

7)      Akademická obec bude svolána na 27. 9. v 11 hodin do auly. Hlavním bodem bude seznámení akademické obce se závěry Akreditační komise. Jednání je pro členy kolegia povinné.

8)      Děkan doc. Loučka informoval kolegium na nutnost dodržování zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů ze dne 4. dubna 2000. Upozornil na znění zákona č. 177/2001 Sb. ze dne 16. května 2001, kterým se mění zákon č. 101/2000 Sb. ve znění zákona č. 227/2000 Sb. a zákon č. 65/1965 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů.

9)      Na dopis ohledně exkurze do Drážďan odpoví proděkanka dr. Blažková po dohodě s proděkanem ing. Richtrem, který bude organizačním garantem akce. Fakulta bude platit pouze autobus.

10)  Zahájení výuky 1. ročníku provede na první přednášce děkan s oběma proděkany. První přednáška je v aule v pondělí 24. září od 14 hodin.

11)  Porada proděkana pro studium a rozvoj fakulty s vedoucími kateder o přípravě materiálů pro akreditaci nových bakalářských programů a ohledně kurzů CŽV se uskuteční ve čtvrtek 20. září.

12)  Proděkan ing. Richter upozornil na rozdělení studentů do skupin. Zařazení studentů vyšších ročníků řeší katedry.

13)  Imatrikulace studentů prvního ročníku bude 18.10. ve 14 hodin ( v zápisu z porady vedení je chybně uvedeno 15 hodin).

14)  Vedoucí kateder nejpozději do 30. září vypracují provozní řády laboratoří.

15)  Proděkanka dr. Blažková informovala o rozšíření výpůjční doby v knihovně fakulty.

16)  Proděkanka dr. Blažková informovala o nové směrnici rektora “Cestovní náhrady při zahraničních služebních cestách”.

17)  Bylo dohodnuto, že závěrečnou zprávu o řešení interních grantů budou řešitelé povinni dodat do 30. listopadu. Náležitosti, které závěrečná zpráva má mít, předloží proděkanka dr. Blažková na příštím kolegiu.

18)  Požadavky jednotlivých vyučujících na využití počítačových učeben předloží vyučující ing. Brůnovi do 10. 10.

Příští kolegium se koná 2. října v 13.30.

Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 2. října 2001

Přítomni: doc. Loučka,  ing. Richter, mgr. Vojtíšek, doc. Vráblíková, doc. Tichý, ing. Rýznarová, ing. Brůna
Omluveni: dr. Blažková

K minulým zápisům: nebylo připomínek

Na kolegiu bylo projednáno:

 

–        Bylo probíráno zahájení výuky v nové budově. Je třeba zabezpečit dokončení drobných oprav v laboratořích katedry technických věd ( viz. e-mail ing. Rýznarové z dnešního dne). Tajemník zabezpečí dokončení oprav do konce tohoto týdne. Jiné připomínky k zahájení výuky nebyly!

–        Děkan doc. Loučka informoval kolegium o stanovisku vedení FSE ohledně společného studijního programu s FŽP s pracovním názvem “Podnikový ekolog”. Podle sdělení děkana FSE  doc. Štěpánka ( ze dne 27. září), Fakulta sociálně ekonomická věnuje v současné době všechny síly přípravě reakreditace. Teprve potom je ochotna se věnovat přípravě společného studijního programu. Za těchto okolností kolegium děkana FŽP jednomyslně rozhodlo, že Fakulta životního prostředí připraví vlastní studijní program samostatně.

–        Obsáhle byla diskutovaná příprava podpůrných materiálů pro kombinované studium ( viz zápis z kolegia děkana z 26. června 2001, bod 6). Všichni vedoucí kateder předloží děkanovi do konce října přehled připravených  podpůrných materiálů pro každý předmět.

–        Proděkan ing. Richter informoval o přípravě státních závěrečných zkoušek dne 6.11. Vedoucí kateder zkontrolují možnou účast jednotlivých pedagogů při státních zkouškách. Výsledek sdělí proděkanovi ing. Richtrovi do 8. října.

–        Proděkan ing. Richter konstatoval, že k dnešnímu dni se do programu CŽV přihlásilo pouze 7 uchazečů. Bylo dohodnuto, že CŽV se v letošním roce nebude otvírat. Peníze za přihlášky budou uchazečům vráceny.

–        Tajemník mgr. Vojtíšek požádal vedoucí kateder

  • písemné požadavky na neinvestiční dodatečné další úpravy prostor v nové budově
  • písemné požadavky na dovybavení neinvesticemi

Požadavky dodají vedoucí kateder tajemníkovi do 8. 10. 2001

–        Bylo odsouhlaseno, že tajemník přešetří možnost tisku materiálů přímo z disket v mimo fakultních firmách. Pokud taková možnost existuje, fakulta tisk materiálů z počítačů (z disket) nebude studentům zajišťovat.

 

 

Příští kolegium se koná 16. října v 13.30.

 

K bodu 7. Bylo zjištěno, že řada firem tiskne za poplatek přímo z donesených disket.

 

Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne16. října 2001

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, ing. Richter, mgr. Vojtíšek, doc. Vráblíková, doc. Tichý, ing. Rýznarová, ing. Prchalová

 K minulým zápisům

 

1)      K bodu 1 zápisu z 2.10.2001. Provoz laboratoří katedry technických věd může v příštím týdnu začít. Chybí teplá voda. Řeší tajemník.

2)      K bodu 3 zápisu z 18.9.2001. Ing. Richter vydá opravy „informační brožury“ do 31.10. tak, aby byl splněn zápis z jednání kolegia děkana z 13. 2. 2001. Opravy zašle Ing. Prchalová, která zařídí vyvěšení oprav na www stránkách fakulty.

3)      K bodu 17 zápisu z 18.9. nebyl dosud dodán přehled náležitostí, které má mít závěrečná zpráva o řešení interních grantů. Proděkanka dr. Blažková dodá na příští kolegium děkana 30.10.

4)      K bodu 7 zápisu z 15.5.2001 obdržela proděkanka dr. Blažková překlad anotací předmětů do angličtiny pouze z katedry přírodních věd. Ing. Rýznarová dodá překlady proděkance dr. Blažkové ihned, doc. Tichý a ing. Prchalová do 23.10.

 

 Na kolegiu bylo projednáno

1)      Děkan doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora dne 9.10, zejména však o

  • jednání ČKR a stanovisku aktivu předsedů VOS,
  • o přerušení správního řízení ve věci omezení akreditace.

2)      Imatrikulace se koná 18.10. v aule v Hoření ulici. Studenti se scházejí ve 13 hodin, vlastní imatrikulace začíná ve 14 hodin. Výuka studentů prvního ročníku je přerušena od 11:50 do 16 hodin. Každá katedra dodá po dvou akademických pracovnících kromě děkana a proděkana.

3)      Vědecké rady dne 23.10 se účastní jako host ředitelka VÚHU ing. Veverková. Vědecká rada bude seznámena s novou budovou ( knihovna, chemické laboratoře, počítačové učebny, matematická laboratoř, laboratoř geoinformatiky). Katedra přírodních věd do 23.10 provede úklid chodby.

4)      Přístup studentů prezenčního i kombinovaného studia ke studijním materiálům na www stránkách z vnějších počítačů vyřeší ing. Prchalová do 31.10. Způsob přístupu sdělí vedoucím kateder, kteří budou informovat akademické pracovníky.

5)      Proděkanka dr. Blažková informovala o jednání porady prorektorky pro vědu a zahraniční vztahy s proděkany, zejména však o

  • o cenách rektora ( Cena rektora UJEP pro studenty a absolventy studia za mimořádné výsledky ve výzkumné, vývojové, umělecké nebo další tvůrčí činnosti, Cena rektora UJEP za vědeckou a výzkumnou činnost),
  • o uzavíraných smlouvách ( UJEP s MŽP, ČSÚ).

6)      Proděkanka dr. Blažková připomněla termín pro podávání návrhů na vydání prací v edici AUP do 26.10. Termín pro podávání návrhů ve fakultní edici je 15.11.

7)      Proděkanka dr. Blažková informovala o jednání komise pro hodnocení vědecké činnosti.

8)      Proděkan ing. Richter informoval o plánovaném hodnocení výuky studenty. Formuláře budou vytištěny v edičním středisku, zatím 2 500 ks. Tajemník vytištěné formuláře rozdělí podle počtu ak. pracovníků na jednotlivé katedry, ty rozdělí ak. pracovníkům. Hodnocení předloží každý pedagog studentům poslední týden v semestru. Vyhodnotí si sám, výsledek předá vedoucímu katedry. Bylo dohodnuto, že fakulta se o případném jiném způsobu hodnocení rozhodne teprve podle výsledků.

9)      Bylo dohodnuto urychlené zpracování tabulky F ( Akreditace). Všichni ak. pracovníci ( v trvalém i částečném pracovním poměru) dodají v elektronické podobě do 31. 10. přehled publikací ( pouze A1, A2, B, C – podle požadavků Akreditační komise) za léta 1997 až 2001. V téže tabulce je požadován přehled citací( !!!), který dodají rovněž. Přehled citací se uvádí rovněž za léta 1997 až 2001. Uvedené materiály dodají vedoucím kateder, kteří je téhož dne předají proděkance dr. Blažkové.

10)  Nabídky Atelieru práv ( ARS AEQUI et BONI) bude využito v posledním týdnu letního semestru. Dořeší doc. Tichý.

11)  Problém výuky angličtiny v laboratoři mikrobiologie bude řešit proděkan ing. Richter, doc. Tichý a ing. Prchalová.

12)  Ing. Prchalová informovala o nástupu civilní služby, která bude zabezpečovat servis počítačů pro zaměstnance.

13)  Děkan doc. Loučka uvedl, že na sekretariátu děkana jsou k dispozici propagační materiály o univerzitě. Materiály se budou vydávat jedině po odsouhlasení děkanem. Přednostně budou materiály předávány do zahraničí, pro zahraniční resp. významné hosty.

Příští kolegium se koná 30. října v 13.30.

Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 30. října 2001

Přítomni: doc. Loučka, Ing. Richter, Mgr. Vojtíšek, doc. Vráblíková, doc. Tichý, Ing. Rýznarová, Ing. Prchalová

Omluvena: dr. Blažková

 K minulým zápisům

 

1)      Bod 4 zápisu (k minulým zápisům) z 16.10.2001 byl splněn.

2)      Trvá bod 2 ( k minulým zápisům) a bod 9 z 16.10.2001.

3)      Děkan doc. Loučka předal vedoucím kateder a Ing. Richtrovi materiál od dr. Blažkové – „Přehled náležitostí závěrečné zprávy o řešení interních grantů“ (bod 7 zápisu z 15.5. 2001).

4)      Ing. Prchalová informovala kolegium děkana o způsobu přístupu ke studijním materiálům z vnějších počítačů.

 Na kolegiu bylo projednáno

1)      Na každém kolegiu děkana bude projednávána  příprava materiálů pro podání žádosti Akreditační komisi pro nové bakalářské programy. Bylo konstatováno, že materiály se průběžně připravují. Všechny tabulky by měly být kompletní 23. 11.

2)      Děkan doc. Loučka upozornil na nedostatečné čerpání finančních prostředků GA ČR, institucionálních prostředků na nespecifikovaný výzkum a z výzkumného záměru fakulty. Všechny prostředky je nutné vyčerpat. Prostředky na interní granty (souvisí  s institucionálními prostředky) je třeba vyčerpat do konce listopadu.

3)      Proděkan Ing. Richter projednal

  • přípravu SZZ ( komise č. 2 bude zasedat v místnosti 305)
  • přípravu STAG ( všichni vedoucí kateder zašlou Ing. Richtrovi a Ing. Prchalové  požadavky na rozvrh v letním semestru od všech ak. pracovníků do 15.12. 2001), Ing. Prchalová zašle vedoucím kateder formulář na požadavky.

4)      Katedra přírodních věd připraví pro příští kolegium děkana podklady pro otevření kurzu CŽV – „Privatizované závlahy“.

5)      Návrhy na stipendia se podávají do 5. listopadu.

 

Příští kolegium se koná 13. listopadu v 13.30.

Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 13.listopadu 2001

Přítomni: doc. Loučka, Ing. Richter, Mgr. Vojtíšek, doc. Vráblíková, doc. Tichý, Ing. Rýznarová, Ing. Prchalová

Omluveni: dr. Blažková

K minulým zápisům

 

1.1.            Podle zápisu z kolegia děkana z 26.6. měla být na prvním říjnovém kolegiu děkana provedena kontrola přípravy podpůrných programů kombinovaného studia. Kontrola proběhla na kolegiu děkana dne 2. října s tím, že do konce října všichni vedoucí kateder dodají přehled podpůrných programů pro všechny předměty. KSP přehled nedodala a to ani v náhradním termínu. Děkan doc. Loučka upozornil, že bude-li pokračovat přístup k přípravě podpůrných programů tímto způsobem, ztratí fakulta akreditaci pro kombinované studium. Za naprosto nepřijatelné označil stanovisko KPV v případě předmětů “Ochrana přírody” a “Funkce lesa – základy”, kde je uvedeno, že “materiály” (?) budou do 30.6. 2002!!

Vzhledem k neuspokojivému stavu přípravy budou podpůrné programy probírány s vedoucími kateder v následujících termínech:

KPV – 16.11. v     8 hodin

KSV – 14.11. ve 13 hodin

KIG – 16.11. v    10 hodin

KTV – 15.11. ve 14 hodin

1.2.            Podle zápisu z kolegia děkana z 16.10. ( bod 9) měli vedoucí kateder odevzdat vyplněnou tabulku F včetně přiložených seznamů publikací. Splnila pouze KIG. Vedoucí kateder odevzdají Ing. Richterovi do 20.11. v elektronické i písemné podobě.

1.3.            Zápis z kolegia děkana z 16.10. bod 2 ( z minulých zápisů) byl splněn. Vzhledem k opakovaným stížnostem studentů děkan doc. Loučka upozornil, že trvá na přítomnosti proděkanů i tajemníka na všech  jednáních AS FŽP.

1.4             Podle zápisu z minulého kolegia ( bod 4) měla katedra přírodních věd dodat materiály pro CŽV “Privatizované závlahy”. Bylo dohodnuto, že katedra upřesní představu o programu. Upřesněním se rozumí vypracování studijního plánu ( seznam předmětů, počet hodin, vyučující, apod.).

 

Na kolegiu bylo projednáno

 

  1. Děkan doc. Loučka informoval  o jednání kolegia rektora dne 6.11, zejména o:

 

  • dopisu náměstka Průši o zákonu č. 39/2001 Sb. o svobodném přístupu k informacím a důsledkům, které z toho plynou  pro vysokou školu,
  • o dopisu profesora Lukáše ( rektora LU) o vypracovávání návrhu změn financování vzdělávací činnosti českých vysokých škol,
  • vypracované “Analýze vědecké a umělecké činnosti UJEP v letech 1998-2000” a “Návrzích a doporučení pro podporu vědecké a umělecké činnosti”. Oba materiály budou teprve projednávány na VR UJEP.
  1. Děkan doc. Loučka uvedl, že shledává velice podivným, že u převahy předmětů KPV není v průběhu celého akademického roku žádný opravný termín u zkoušek.
  2. Proděkan Ing. Richter upozornil na nezbytnost přesného a pečlivého vyplňování zkušebních zpráv.
  3. Proděkan Ing. Richter informoval kolegium o své účasti na semináři o distančním vzdělávání. Stručnou informaci zašle vedoucím kateder.
  4. Bylo dohodnuto otevření přípravných kurzů pro zájemce o studium. Organizačně bude zabezpečovat proděkan Ing. Richter.
  5. Bylo konstatováno, že finanční a informační systém (FIS) neposkytuje aktuální informace o čerpání grantů. Bylo konstatováno, že FIS nedokáže rozlišit výši stipendijního fondu fakulty.

 

Příští kolegium se koná 27. listopadu 2001 v 13:30

Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 27.listopadu 2001

Přítomni: doc. Loučka, Ing. Richter, Mgr. Vojtíšek, doc. Vráblíková, Ing. Rýznarová, Ing. Zahálka ( zast. doc. Tichého)

Omluveni: dr. Blažková, doc. Tichý, Ing. Prchalová

K minulým zápisům

1.1.            K bodu 1.1. zápisu z minulého kolegia. Všechna jednání s vedoucími kateder proběhla. Je na katedrách, jaké podpůrné materiály pro kombinované studium připraví. Děkan doc. Loučka upozornil, že pokud chce fakulta u nově připravovaných bakalářských programů žádat i o akreditaci kombinovaného studia, musí  s touto žádostí předložit svoji představu o podpůrných programech.

1.2.            K bodu 1.2 zápisu z minulého kolegia. Tabulky F byly z jednotlivých kateder dodány, včetně příloh. Katedry, které materiály dodaly v jiném členění,  budou materiály upravovat

 Na kolegiu bylo projednáno

 

1)      Děkan doc. Loučka informoval  o jednání Vědecké rady UJEP. Mimo jiné VR UJEP projednala „Analýzu vědecké a umělecké činnosti UJEP v letech 1998 – 2000. Návrhy a doporučení pro podporu vědecké a umělecké činnosti“.  Vědecká rada předložený materiál vzala na vědomí, vyjádřila souhlas se závěry a doporučila realizaci navržených opatření.

2)      Děkan doc. Loučka informoval o rozhodnutí MŠMT ve věci omezeni akreditace magisterského studia.

3)      Děkan doc. Loučka informoval o rozhodnutí komise pro výběr nejlepších studentů UJEP, kteří obdrží stipendium primátora města Ústí nad Labem, starostů městských obvodů a starosty města Trmic.

4)      Kolegium souhlasí s prezentací fakulty na teletextu.

5)      Děkan doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora 22.11. letošního roku o Fondu rozvoje lidských zdrojů.

6)      Děkan doc. Loučka informoval o Rozhodnutí děkana č. 25/2001, kterým je všem zaměstnancům určeno čerpání dovolené na dny 27. .28. a 31.  prosince 2001 ( s výjimkou tajemníka a údržby) .

7)      Proděkan Ing. Richter informoval o postupu prací při přípravě materiálů pro akreditaci nových bakalářských programů. Další porada s vedoucími kateder se uskuteční 3.12. v 15,00 hodin. Stávající studijní plány se již nemohou měnit. Tisk podpůrných materiálů v tištěné podobě pro kombinované studium bude zajišťovat knihovna resp. civilní služba.

8)      Proděkan Ing. Richter projednal představu o přípravných kurzech pro zájemce o studium na fakultě. Kurzy budou po čtyřech hodinách, dvakrát na téma biologie ( včetně botaniky a ekologie), čtyřikrát se zaměřením na chemii. Obsah kurzů musí být kompatibilní s obsahem přijímacích zkoušek. Výuku i obsah kurzů s chemickým zaměřením zabezpečí KTV.

9)       Ing. Zahálka informoval kolegium o služební cestě do Chemnitz.

10)   Doc. Vráblíková předložila kolegiu návrh na profesní kurz „Provoz a udržování privatizovaných závlah“. Kurz CŽV bude projednán na příštím kolegiu děkana.

Příští kolegium se koná 11. prosince 2001 v 13:30

Zapsal doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 11.prosince 2001

Přítomni: doc. Loučka, Dr. Blažková, Ing. Richter, Mgr. Vojtíšek, doc. Vráblíková, doc. Tichý, Ing. Rýznarová, Ing. Brůna

K minulým zápisům

K bodu 11 zápisu z minulého kolegia. Děkan doc. Loučka uvedl, že v předloženém materiálu postrádá

  • představu, zda se bude učit jeden směr, druhý nebo oba,
  • kolik hodin bude výuka,
  • kdy bude výuka ( v pracovních dnech, v sobotu?),
  • přehled vyučujících,
  • místo výuky,
  • kalkulace.

Není jasné, zda materiál byl diskutován s katedrou informatiky a geoinformatiky. V každém případě je rozhodující, kdo bude odborným a organizačním garantem kurzu, což v materiálu chybí.

Bylo dohodnuto:

  • jde o kurz celoživotního vzdělávání
  • za odbornou stránku zodpovídá doc. Slavík, za organizační doc. Vráblíková
  • kalkulaci nákladů a určení ceny provede skupina tajemník, doc. Vráblíková, doc. Slavík
  • minimální počet účastníků je 20, maximální počet účastníků je 40
  • jde o jeden kurz „Využívání závlah v zemědělském regionu“
  • kurz proběhne v jednom bloku ( týden od 4.2. do 8.2. 2002)
  • platí kurzy a rozsah výuky v hodinách uvedený na str. 5
  • u každého kurzu musí být dohodnut vyučující před vyhlášením kurzu
  • katedra informatiky a geoinformatiky je ochotna na kurzu participovat
  • před vyhlášením kurzu musí být v nabídce sděleno, zda je nabízená zahraniční exkurze povinná, nebo zda je nabízena mimo požadovanou úplatu

 

Na kolegiu bylo projednáno

  1. Děkan doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora 4.12. a to zejména o
  • „Opatření vedení UJEP pro dosažení kvalitativního posunu v oblasti výzkumu a vývoje“ ( zvláštní bod jednání kolegia děkana),
  • udělených cenách rektora UJEP pro studenty a absolventy studia za mimořádné výsledky ve výzkumné, vývojové, umělecké nebo další tvůrčí činnosti a cenách rektora za vědeckou a výzkumnou činnost, projektu „Fondu rozvoje lidských zdrojů v NUTS II regionech Severozápad a Moravsko – Slezsko“ ( kontaktní osobou za fakultu je Ing. Richter).
  • Děkan doc. Loučka předal členům kolegia písemný materiál „Opatření vedení UJEP pro dosažení kvalitativního posunu v oblasti výzkumu a vývoje“ . Materiál byl podrobně diskutován.
  1. V souvislosti z doporučením komise, která vypracovala  „Analýzu vědecké a umělecké činnosti UJEP v letech 1998 – 2000“ uvedl děkan doc. Loučka, že interní granty na rok 2002 budou omezeny na mladé pracovníky v doktorském studiu, začínající s vědeckou kariérou. V souladu s rozhodnutím děkana č.14/2000 určil děkan termín oponentního řízení interních grantů za rok 2001 na 24. ledna 2002. Hodnocení přihlášek na rok 2002 proběhne odděleně.
  2. Proděkan Ing. Richter požádal o urychlené
  • zaslání požadavků na rozvrh na letní semestr, doplnění charakteristik
  • odměňovaných studentů
  1. Proděkan informoval o přípravě dnu otevřených dveří 17.1. 2002. Organizačně zabezpečuje proděkan Ing. Richter, účastní se i vedoucí kateder. Představení fakulty proběhne v aule, budou předvedeny laboratoře, počítačové učebny a knihovna. Prohlídku zabezpečí příslušní vedoucí.
  2. Proděkan Ing. Richter informoval o postupu prací na reakreditaci kombinovaného studia a akreditaci nových studijních oborů. Další jednání s vedoucími kateder proběhne 18.12. v 7,30 v pracovně proděkana.
  3. Proděkanka dr. Blažková informovala kolegium o přípravě oponentních řízení grantů FRVŠ. Zprávu o řešení předloží řešitelé proděkance dr. Blažkové do 8.1.2002.
  4. Proděkanka dr. Blažková dále informovala o
  • grantovém kalendáři na www stránkách univerzity
  • schváleném edičním plánu Acta Universitatis
  • nově podepsaných smlouvách univerzity
  • o sjezdu Geografické společnosti.
  1. Ing. Brůna referoval o úspěšném oponentním řízení první etapy projektu  VaV  „Identifikace historické sítě prvků ekologické stability krajiny“
  2. Bylo dohodnuto, že další čerpání finančních prostředků se do konce roku uskuteční pouze po dohodě s tajemníkem.

Zapsal doc. Loučka
Příští kolegium se koná 15. ledna 2002 v 13:30