Zápis z kolegia děkana FŽP 2000

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 11. ledna 2000

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, ing. Zahálka, doc. Vráblíková, doc. Tichý, ing. Richter, ing. Brůna, mgr. Vojtíšek

K minulým zápisům:

  1. Termín dodání podkladů pro oponentní řízení výzkumného záměru fakulty nebyl všemi pracovníky dodržen, nicméně všechny materiály byly oponentům zaslány. Byl diskutován další postup při projednávání výzkumného záměru.

Na kolegiu bylo projednáno:

    1. Děkan doc. Loučka informoval o současném stavu jednání o možnostech situování fakulty v jiných prostorách ( možnost uvolnění “Jeslí”, objekt Bělehradská, objekt býv. zem. zásobování, volný objekt ČNB). V souvislosti s vypracováním studie o přestavbě budovy B dodají vedoucí kateder tajemníkovi do 31. ledna představu o ploše potřebné pro pedagogické pracovníky příslušejících jejich katedře.
    2. Byla diskutována příprava jednoduchého propagačního materiálu o fakultě. Vedoucí kateder dodají tajemníkovi mgr. Vojtíškovi do 20. ledna stručnou informaci o katedře v rozsahu 11/2 stránky tzv. skládačky.
    3. Podrobněji byl diskutován postup při zpřesňování obsahů (sylabů) jednotlivých kurzů, s hlavním cílem zabránit překrývání obsahů předmětů. Bylo dohodnuto, že sylabus může mít maximální rozsah 2 stránky a obsahuje i literaturu doporučenou pro studenty. Forma úvodní části ( vyučující, kreditní body apod.) bude doplněna později. První část diskuse se odehraje uvnitř jednotlivých kateder, a to do 31. března 2 000. Tuto diskusi organizují vedoucí kateder. Do 31. března vedoucí kateder zorganizují rozeslání konečného znění sylabů jednotlivých předmětů na ostatní katedry, děkanovi a proděkanovi ing. Zahálkovi. Připomínky k sylabům jednotlivých kurzů řeší vedoucí kateder mezi sebou. Pokud se nedohodnou vedoucí kateder, bude věc řešit kolegium děkana. Konečné znění sylabů je termínováno do 15 května 2000.
    4. Proděkan ing. Zahálka informoval o plánovaném průběhu dne otevřených dveří dne 20. ledna. Zahájení proběhne v 9 hodin v budově A za účasti děkana, proděkanů a vedoucích kateder.
    5. Proděkan ing. Zahálka informoval o revizi dřívějších rozhodnutí, směrnic a příkazů děkana. Bylo dohodnuto, že ing. Zahálka zabezpečí inovaci rozhodnutí:

Pravidel pro zadávání, předkládání a obhajobu diplomových a bakalářských prací. ( Návrh předložil kolegiu)
Absolvování a potvrzování praxe studentů. ( Návrh předložil kolegiu)
Pravidla pro přestup studentů a uznávání zkoušek z jiných vysokých škol. (Návrh předložil kolegiu)
Zabezpečení pedagogické výuky.

Dr. Blažková zabezpečí inovaci rozhodnutí:
Zabezpečení knihovního fondu
Organizace interních grantů

Ing. Richter zabezpečí inovaci rozhodnutí:
Pravidla výuky jazyků.

  1. Byl odsouhlasen upravený harmonogram fakulty, který předložil proděkan ing. Zahálka. Harmonogram bude zveřejněn ve vnitřních informacích univerzity. Pro státní zkoušky bude nutné jmenovat více komisí. Vedoucí kateder jsou žádáni, aby do 31. ledna podali návrhy na další členy komise jmenované ministerstvem.
  2. Proděkanka dr. Blažková informovala o konání oponentních řízení interních grantů ve dnech 3. a 4. února. Oponenty schvalují vedoucí kateder.

Zapsal: doc. Tomáš Loučka, děkan FŽP

Příští kolegium děkana se koná 25. ledna v 13:30.

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 1. února 2000

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, ing. Zahálka, doc. Vráblíková, doc. Tichý, ing. Richter, ing. Brůna Mgr. Vojtíšek

K minulému zápisu:

  • Body 1 a 2 byly splněny,
  • K bodu 4 proděkan ing. Zahálka krátce zhodnotil průběh “Dne otevřených dveří”. Vše proběhlo dobře. Děkan poděkoval ing. Zahálkovi a všem zúčastněným.
  • U bodu 5 byl doplněn termín do 15. února pro možnost připomínkování jednotlivých návrhů rozhodnutí děkana s tím, že jednotliví navrhovatelé ( uvedení v předchozím zápise) návrh předloží děkanovi do 29. února.
  • K bodu 6 nebyly podány návrhy. Termín se prodlužuje do 15. února. Současně byly podány i další návrhy, které projedná na VŠB – TU v Ostravě proděkanka dr. Blažková.

Na kolegiu bylo projednáno:

  1. Děkan doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora, zejména
    • o závěrech jednání Vědecké rady Univerzity J. E. Purkyně. Vědecká rada schválila průběh řešení výzkumného záměru fakulty bez připomínek ( přesná formulace je v zápise z jednání vědecké rady) a schválila přidělení finančních prostředků tomuto výzkumnému záměru na rok 2 000 ve výši 150,6 tis. Kč. (pokud zůstane zachována výše prostředků přidělená univerzitě).Po diskusi se kolegium děkana dohodlo, že fakulta bude navrhovat členění těchto prostředků takto:

90,6 tis. Kč investice
20 tis. Kč provoz
40 tis. Kč mzdové prostředky

    • o čerpání finančních prostředků fakulty v roce 1999. Děkan poděkoval tajemníkovi za úspěšné zakončení roku 1 999.
    • o dopise nám. doc. Průši panu rektorovi v souvislosti s majetkem obětí holocaustu. Kolegium děkana po projednání konstatovalo, že nejsou indicie ani náznaky možností, že fakulta má v držení majetek, který by mohl pocházet z majetku obětí holocaustu.
    • o přípravě výroční zprávy. Fakulty obdržely osnovu pro vypracování výroční zprávy s tím, že vyznačené body osnovy je třeba dodat do 29. února, schválenou výroční zprávu ( Akademickým senátem FŽP) je třeba odevzdat do 31. března t.r.. Výroční zprávu bude zpracovávat vedení fakulty.
    • o přípravě zprávy o hospodaření fakulty. Zprávu připraví v požadovaných termínech mgr. Vojtíšek po dohodě s panem kvestorem.
  1. Kolegium projednalo návrh z Akademického senátu FŽP ( p. Hejk) na hodnocení studia studenty. Po diskusi kolegium rozhodlo, že fakulta se bude řídit hodnocením, které bude organizováno ( resp. navrženo) rektorátem, které bude sestaveno profesionálně a bude profesionálně vyhodnocováno. Součástí hodnocení by nemělo být pouze hodnocení pedagogů, ale mělo by jít o celkové hodnocení.
  2. Bylo projednáno přání studentů na zabezpečení kopírování i v budově A. Bylo dohodnuto, že se tajemník mgr. Vojtíšek pokusí o zabezpečení kopírovací služby v prostorách budovy A.
  3. Děkan doc. Loučka předal všem členům kolegia výsledek rozboru o počtu pedagogických pracovníků na jednotlivých katedrách a počtu vyučovaných hodin. Z výsledku vyplývá, že žádná katedra není personálně předimenzovaná.
  4. Děkan doc. Loučka upozornil na potřebu dopracovat Dlouhodobý záměr FŽP podle připomínek Vědecké rady FŽP a podle úprav provedených MŠMT v dlouhodobém záměru univerzity. Doc. Loučka provede úpravy části 1,8,9,11, v části “Priority” provede úpravy v části 4, v části “Aktualizace” provede úpravy v části 3. Dr. Blažková provede úpravy části 6,7,10, v části “Priority” provede úpravy v části 2, v části “Aktualizace” provede úpravy v části 3. Ing. Zahálka provede úpravy části 2,3,4,5, v části “Priority” provede úpravy v části 1, v části “Aktualizace” provede úpravy v části 1. Mgr. Vojtíšek provede úpravy v části 12, v části “Prioroty” upraví část 3. Všechny úpravy musí být odevzdány děkanovi do 20. února t.r.
  5. Doc. Loučka informoval o skutečnosti, že doc. Šoch nepřejde z Jihočeské univerzity na Fakultu životního prostředí.
  6. Doc. Loučka rozdal všem přítomným Příkaz rektora č.2 ( Pracovní řád). Byly diskutovány povinnosti, které z tohoto příkazu vyplývají, včetně doby platnosti od 1. února t.r.
  7. Byla diskutována vhodnost vydání stanoviska fakulty k výstavbě dálnice D8. Bylo dohodnuto, že materiál vypracovaný ing. Richtrem budou členové připomínkovat ing. Richtrovi do pátku 4. února. Ing. Richter připraví i kratší verzi. Po připomínkování nabídne fakulta materiál regionálnímu tisku i tisku s celostátní působností.
  8. Pro rok 2 000 obdrží všechny katedry částku 250 000 Kč na úhradu provozních nákladů, knihovna částku 300 000 Kč. Částka není konečná, bude upravována podle finanční situace. Všechny složky fakulty by měly usilovat o rovnoměrné čerpání v průběhu roku a budou v tomto smyslu kontrolovány.
  9. Děkan doc. Loučka upozornil na skutečnost, že při opakovaném zápisu kurzu student absolvuje kurz znovu a může být zkoušen resp. obdržet zápočet nejdříve týden před zahájením zkouškového období. Uvedené se netýká blokově uspořádané výuky. I v těchto případech však studenti musí kurz absolvovat znovu.
  10. Byla diskutována vhodnost rozšíření Vědecké rady FŽP.
  11. Proděkanka dr. Blažková informovala o přípravě oponentního řízení grantu FRVŠ.
  12. Proděkanka dr. Blažková požádala o vstřícnost pedagogů vůči studentům, kteří se vrátili ze stáže v Anglii a mají časové komplikace se splněním svých studijních povinností. Jedná se o Petra Volfa, Janu Slavíkovou a Pavla Dohnala.
  13. Proděkan ing. Zahálka předal vedoucím kateder program výuky kombinovaného studia. Vedoucí kateder dohodnou s pedagogy přesný rozvrh. Termín odevzdání ing. Zahálkovi je 10. února.
  14. Bylo dohodnuto uspořádání společné konference FŽP a fakulty ve Zvolenu. Organizačním garantem bude ing. Brůna, odborným garantem bude doc. Vráblíková. Oba garanti si připraví představu o této konferenci, vše bude podrobněji probráno na příštím kolegiu.

Zapsal: doc. Loučka
Příští kolegium děkana se koná 15 února ve 13:00

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 15. únona 2000

Přítomni: doc. Loučka ( částečně), dr. Blažková, ing. Zahálka, doc. Vráblíková, doc. Tichý ( částečně), ing. Richter, ing. Brůna, Mgr. Vojtíšek

K minulým zápisům

  • bod 14 byl splněn, úpravy v rozvrhu kombinovaného studia budou dohodnuty s ing. Zahálkou
  • stále není dostatečný počet návrhů na členy komisí pro státní zkoušky schvalovaných ministerstvem. Další diskutované návrhy projednají s dotyčnými pracovníky doc. Vráblíková, doc. Tichý a ing. Brůna, poté projednají s ing. Zahálkou.

Na kolegiu bylo projednáno:

  1. Děkan doc. Loučka informoval kolegium o návrzích koeficientů pro studijní programy fakulty a o podniknutých krocích..
  2. Podrobně byla diskutována představa společné konference FŽP a fakulty ve Zvolenu. Doc. Vráblíková a ing. Brůna předložili “Předběžný návrh” a “Organizaci a zajištění konference”. Bylo dohodnuto
    • termín konference bude v týdnu od 28.8. do 1.9. t.r.
    • konference bude pro pracovníky obou fakult ( z naší univerzity budou zahrnuti i “stálí” spolupracovníci z jiných fakult) a pro maximálně čtyři pozvané pracovníky z jiných institucí zaměřených na severočeský region
    • tématikou bude pro naše pracovníky severočeský region ( “Výzkum antropogenní zátěže severočeského regionu”), region na Slovensku, resp. jiné téma, si zvolí slovenská strana. Název bude podle toho upraven.
    • předpokládá se problematika zabývající se jednotlivými složkami životního prostředí ( ovzduší, voda, půda ..), technikami a technologiemi na ochranu ž.p. a ekonomickými a sociálními aspekty životního prostředí.

    Další upřesnění proběhne po zjištění představ slovenské strany.

  3. Děkan doc. Loučka požádal vedoucí kateder o předložení hodnocení grantové a publikační činnosti všech pracovníků kateder. Hodnocení se provede na základě Čl. 2 bodu 5 Pracovního řádu akademických pracovníků (Příkaz rektora č.2). Vedoucí kateder předloží hodnocení do 15. května.
  4. Děkan doc. Loučka uvedl, že organizací přijímacích zkoušek v letošním roce bude pověřen ing. Richter. Požádal ing. Richtera o inovaci testů z chemie (ing. Richter) a biologie ( dr. Machová). Upozornil, že je naprosto vyloučeno, aby k testům až do termínu přijímacích zkoušek měl přístup kdokoli jiný, něž oba jmenovaní autoři testů.
  5. Děkan doc. Loučka upozornil na blížící se termín podávání přihlášek na granty FRVŠ. Zvláště zdůraznil potřebu podávání grantů v sekci H.
  6. Byla diskutována otázka interních grantů. Nový formulář bude zaslán do 16. února, zpracované návrhy budou předány proděkance dr. Blažkové do 29. února t.r.
  7. Vedoucí kateder se spojí s vedoucí knihovny pí. Suchou a do konce března pomohou při revizi starých zásob. Každá katedra reviduje pouze tu část, která ji tématicky přísluší.
  8. Proděkan ing. Zahálka upozornil na nutnost dodržování rozhodnutí děkana č.9/99 o zápisu zkoušek a zápočtů do programu Matrika. Osoby určené podle uvedeného rozhodnutí jsou:
    • na Katedře přírodních věd Mgr. Hanušová
    • na Katedře společenských věd pí. Hrstková
    • na Katedře technických věd pí. Judlová
    • na Katedře informatiky a geoinformatiky pí. Soldánová
  9. Proděkan ing. Zahálka poděkoval Katedře informatiky ( ing. Brůna, ing. Prchalová) za přípravu rozvrhu.
  10. Proděkan ing. Zahálka informoval kolegium děkana o tom, že presenční i kombinované studium nemá v rozvrhu předmět “Technologie ochrany životního prostředí”. Studenti předmět absolvovali v letním semestru 98/99.
  11. Proděkan ing. Zahálka informoval o nabídce ing. Dařílkové ( vedoucí referátu regionálního rozvoje) na téma diplomové a bakalářské práce “Analýza současného stavu a strategický plán rozvoje obcí okresu Česká Lípa”.
  12. Proděkanka dr. Blažková informovala o zasedání Rady vysokých škol.
  13. Doc. Vráblíková upozornila, že oponované články pro časopis fakulty ve Zvolenu je třeba dodat zrecenzované do 24. února t.r. ing. Nerudovi.
  14. Doc. Vráblíková požádala o zajištění školení výpočetní techniky pro pracovníky katedry.
  15. Mgr. Vojtíšek informoval o nástupu Martina Dvořáka od 1.3. t.r. na místo “informačního technika”, který nahradí ing. Caltu. Současně pracuje od 1.2. t.r. na fakultě i Miloslav Kolenatý v rámci civilní služby.
  16. Ing. Brůna informoval o jednání na MŽP a možnostech získání různých informačních materiálů ( např. Státní politika živ. prostředí, Zpráva o stavu živ. prostředí apod.).

Zapsal: doc. Loučka, dr. Blažková

Příští kolegium děkana se koná 29. února ve 13:30

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 29. únona 2000

Přítomni: doc. Loučka , ing. Zahálka, doc. Vráblíková, doc. Tichý, ing. Richter, ing. Brůna, Mgr. Vojtíšek
Omluveni: dr. Blažková
Hosté: pí. Anýžová ( k bodu 7)

K minulým zápisům

  • bylo konstatováno, že v současné době je dostatečný počet návrhů na členy komisí pro státní zkoušky schvalovaných ministerstvem. Další zajistí proděkan ing. Zahálka.
  • byla znovu krátce diskutována příprava společné konference FŽP a fakulty ve Zvolenu. Optimální by bylo projednání další spolupráce při návštěvě děkana ve Zvolenu.

Na kolegiu bylo projednáno:

  1. Děkan doc. Loučka upozornil, že nově přijímaný “informační technik” je podřízen tajemníkovi. Záležitosti spojené s počítači, tiskárnami, e-mailovou poštou apod., nespadají do působnosti katedry informatiky a geoinformatiky. Katedra IG pouze může být nápomocná při řešení náročnějších problémů.
  2. Bylo dohodnuto přidělení místnostíč. 108 – katedra přírodních věd
    č. 313 – katedra přírodních věd
    č. 411 – katedra informatiky a geoinformatiky
  3. Po diskusi bylo rozhodnuto, že v případě, kdy katedra objednává drobný hmotný majetek, a sama si zajišťuje převzetí či odvoz od dodavatele, zodpovídá za odebraný majetek vedoucí katedry a to až do doby podpisu zápisu o převzetí přebírající osobou.
  4. Doc. Loučka informoval kolegium o jednáních souvisejících s návrhy na vytvoření “Národních výzkumných center” s účastí FŽP.
  5. Doc. Loučka upozornil na termín 15. dubna pro podávání žádostí o granty v GA ČR. Formuláře a instrukce pro podávání žádostí jsou u dr. Blažkové.
  6. Pro přípravu informační brožury o fakultě dodají vedoucí kateder krátkou informaci o odborném zaměření kateder tajemníkovi do 31. března t.r. v dohodnutém rozsahu.
  7. Za přítomnosti vedoucí studijního oddělení pí. Anýžové byly diskutovány zkušenosti a problémy související s vyplňováním zkušebních zpráv. Paní Anýžová informovala kolegium o stávajícím počtu přihlášek k prezenčnímu studiu.
  8. Proděkan ing. Zahálka upozornil, že kurz “Základy geodezie” je v letním semestru povinný pro studenty bakalářského a magisterského studia, kteří kurz dosud neabsolvovali.
  9. Bylo rozhodnuto, že pro studijní účely FŽP je stávající týden ( od. pondělí 28. února do pátku 3. března ) sudým týdnem.
  10. Bylo dohodnuto, že výuku v kombinovaném studiu v tomto týdnu za nemocnou ing, Prchalovou zajistí ing. Brůna, výuka za nemocného dr. Zamrazila odpadne.
  11. Mgr. Vojtíšek informoval o nástupu “informačního technika” p. Vaita od 1. března místo pana Dvořáka ( bod 15 minulého zápisu).
  12. Bylo rozhodnuto, že od 1. března do 30. dubna t.r. bude počítačová učebna odpojena od internetové sítě. Bylo určeno pořadí pro přednostní využívání učebny
    • výuka
    • psaní diplomových a bakalářských prací
    • práce pomocných vědeckých sil
  13. Děkan doc. Loučka a proděkan ing. Zahálka poděkovali ing. Richterovi za úspěšné zorganizování konference “Energetika a životní prostředí IX”.

 Zapsal: doc. Loučka
Příští kolegium děkana se koná 21. března ve 13:30

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 21. března 2000

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, ing. Zahálka ( částečně), doc. Vráblíková, doc. Tichý, ing. Brůna, Mgr. Vojtíšek
Omluven: ing. Richter

K minulým zápisům:nebyly připomínky

Na kolegiu bylo projednáno:

  1. Děkan doc. Loučka stručně informoval o jednání kolegia rektora dne 7. března 2000:
    • byly mimo jiné projednávány dislokace součástí univerzity, kdy bylo upozorněno na nutnost uvolnění značných částek z FRIMu na zprovoznění získaných budov,  byl projednáván dopis z MŠMT se žádostí o stanovisko vysoké školy na využití nově připravovaných maturitních zkoušek při přijímacím řízení,
    • bylo navrženo, aby součásti univerzity zveřejňovaly na svých vnitřních stránkách přehled plánovaných akcí,
    • byla diskutována problematika zavádění ECTS.

    V souvislosti s těmito body doc. Loučka informoval o stanovisku fakulty, využívat výsledků nově připravovaných maturitních zkoušek při přijímacím řízení na FŽP.
    Bylo rovněž dohodnuto, že vedoucí kateder dodají přehled plánovaných akcí v letošním a případně i příštím roce ( konference, semináře, soutěže apod.) děkanovi do 30. dubna t.r..

  2. Děkan doc. Loučka informoval kolegium o snížení koeficientů pro studijní programy FŽP z hodnoty 2,25 na 1,65. Upozornil, že v letošním roce proto bude celkové množství finančních prostředků zřetelně nižší než v loňském roce.
  3. Informoval o návštěvě představitele okresního archivu, s kterým bylo projednáváno předávání materiálů. Požádal vedoucí kateder, aby vedení všech písemností věnovali náležitou pozornost a při skartaci dodržovali skartační řád.
  4. Vedoucí kateder byli seznámeni se jmény studentů, kteří budou tvořit www stránky jejich kateder. Na těchto stránkách by mělo být k dispozici maximální množství informací. Stránky kateder budou zajišťovat

    Jan Čihák – katedra technických věd
    Miroslav Hlávka – katedra společenských věd
    Jiří Strašík – katedra přírodních věd
    Lenka Uhlířová – katedra informatiky a geoinformatiky

  5. Lze se inspirovat stránkami katedry informatiky a geoinformatiky. Na stránkách mohou být např. anotace předmětů, seznam předmětů, sylaby předmětů, seznam diplomových prací, požadavky ke zkoušce, části přednášek atd. Za stránky kateder zodpovídají vedoucí kateder.
    Na stránkách fakulty by měly být informace proděkanů ( spolupracující zahraniční organizace, zprávy ze zahraničních pracovních cest, studijní informace atd.). Za informace od proděkanů zodpovídají proděkani.
    Za hlavní stránky fakulty zodpovídá děkan. Hlavní stránky by měly být v nejbližší době v angličtině a němčině.
  6. Podrobněji byla diskutována otázka přechodu na ECTS ( viz bod 1). K přechodu dojde od akademického roku 2000/2001. Přechod bude znamenat, že stávající studenti budou hodnoceni až do konce svého studia podle současného kreditního systému, nově přijatí studenti podle nového kreditního systému. Vedoucí kateder jsou žádáni, aby do 31. března předali ing. Zahálkovi přehled návrhů na kosmetické úpravy ve studijním plánu na akademický rok 2000/2001.
  7. Kolegium bylo informováno o přidělení finančních prostředků na vybrané interní granty. Byla dodržena zásada, že odsouhlaseny byly pouze granty související s výzkumným záměrem fakulty a současně granty, u kterých se předpokládají výstupy např. formou publikací. Výsledky grantů budou kontrolovány ještě v tomto roce tak, aby jejich řešení mohlo být zahrnuto do výsledků výzkumného záměru. Za výstup z vnitřního grantu se považuje pouze taková publikace, která je uznána v RIV. U grantů bude kontrolováno čerpání, za které jsou řešitelé zodpovědni. V průběhu roku budou vytvořena pravidla pro schvalování a hodnocení vnitřních grantů.

    Z 24 návrhů ( dodaných v termínu) byly schváleny tyto vnitřní granty:
    ing. Vráblík – Charakteristika mikroklimatu na rekultivovaných lokalitách výsypek. 18. tis Kč
    dr. Machová – Výzkum zvláště chráněných druhů rostlin v severočeském regionu. 25 tis. Kč
    doc. Vráblíková – Agroenergetika a možnosti jejího rozvoje v severočeském regionu. 25 tis. Kč
    dr. Blažková – Geotermální energie v Podkrušnohoří – III. etapa. – 25 tis. Kč
    doc. Tichý – Znalosti, postoje a vzorce chování obyvatel ve vztahu k životnímu prostředí. – 10 tis. Kč
    doc. Farský – Východiska, formulace a realizace ekologické politiky v ČR a SRN – IV. etapa – 24 tis. Kč
    doc. Vráblíková – Hodnocení vybraných antropogenních půd v severočeském regionu a jejich využití. – 39 tis. Kč
    ing. Neruda – Negativní dopady absence vhodného využívání zemědělské půdy na složky krajiny v marginálních oblastech. – 16 tis. Kč
    doc. Slavík – Potřeba regulace vláhových režimů půd a plodin závlahami v srážkově deficitním území severních Čech. – 16 tis. Kč
    ing. Součková – Strukturální uměny v krajině. – 14 tis. Kč
    doc. Vráblíková – Vliv imisí na agroekosystémy v severočeském regionu. – 25 tis. Kč.

  8. Mgr. Vojtíšek co nejrychleji oznámí e-mailem čísla kont interních grantů vedoucím kateder, z kterých teprve potom mohou řešitelé čerpat.
  9. Vzhledem k tomu, že dosud není vypracován systém pro nákup zahraniční literatury ( resp. literatury vůbec), může v současné době požádat každá katedra o nákup jedné knihy ze zahraničí. Musí přitom doložit podrobnější anotaci (alespoň několikařádkovou). Nákup podle anotace odsouhlasí vedení. Nákup literatury obecně bude řešen později.
  10. Bylo dohodnuto uspořádat rozšířené výjezdní kolegium děkana na Bukovině ve dnech 26. až 28. června. Kolegium bude rozšířené o akademické pracovníky s plným pracovním úvazkem. Vedoucí kateder oznámí jména účastníků do týdne (28. března).
  11. Vedoucí kateder byli upozorněni na termín 31. března v Rozhodnutí děkana č.4/99. Podle tohoto rozhodnutí předají rámcové vymezení povinných a výběrových kurzů na studijní oddělení do 31. března.
  12. Proděkanka dr. Blažková informovala o termínech pro podávání grantů FRVŠ a GA ČR. Ing. Brůna bude podle možností nápomocen při získávání formulářů v elektronické podobě. Formuláře pro písemnou formu lze zkopírovat z materiálů, které jsou k dispozici u dr. Blažkové.
  13. FŽP bude navrhovat do komisí FRVŠ doc. Tichého, doc. Vráblíkovou, doc. Kepáka, případně doc. Farského.
  14. Proděkan ing. Zahálka informoval kolegium, že 24. března bude na katedrách instalován systém MATRIKA.
  15. Proděkan ing. Zahálka informoval o současném počtu přihlášek studentů((281 k 17. březnu).
  16. Proděkan ing. Zahálka informoval kolegium o jednání na ÚEK AV v Brně v souvislosti s přípravou doktorského studia.
  17. Kolegium rozhodlo, že kurzy “Botanika”, “Flora a vegetace” a “Geologie a ŽP” budou mít exkurze resp. bloková cvičení ve dnech 12.5.,19.5. a ve dnech 23.5. až 26.5. Rozdělení studentů mezi předměty je záležitostí dohody dr. Machové s dr. Blažkovou.
  18. Kolegium projednalo návrh doc. Vráblíkové na zřízení funkce manažera pověřeného “sháněním grantů, projektů a sponzorů”. Kolegium nedoporučuje zřízení takové funkce.
  19. Mylný zápis kurzu “Základy ekologie – II. ročník” opraví ve všech případech ing. Semorádová.
  20. Bod 3 zápisu kolegia děkana dne 15. února se upravuje na hodnocení pouze pracovníků pracujících na fakultě na plný úvazek.

 Zapsal: doc. Loučka

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 4. dubna 2000

Přítomni: doc. Loučka , dr. Blažková, ing. Zahálka, doc. Vráblíková, doc. Tichý, ing. Richter, ing. Brůna, Mgr. Vojtíšek

K minulým zápisům

  1. Termín dodání sylabů byl katedrami dodržen. Trvá termín 15. května pro dohadování mezi katedrami.
  2. Katedry dodaly tematické okruhy pro státní zkoušky v termínu. Pokud nejsou tématické okruhy dosud vyvěšeny, budou vyvěšeny ve středu 5. dubna. Všechny katedry co nejrychleji dodají materiály i v elektronické podobě (disketa nebo e-mail) ing. Prchalové. Ta zabezpečí zveřejnění na vnitřních stránkách fakulty.
  3. Termín pro dodání “kosmetických” úprav studijního plánu pro příští akademický rok byl 31. března. Úpravy budou projednány na poradě proděkana s vedoucími kateder. Děkan Loučka upozornil, že všechny návrhy musí být v písemné formě.

Na kolegiu bylo projednáno:

  1. Děkan doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora, kde bylo projednáváno:
    • Výroční zpráva univerzity za rok 1999. Upozornil na skutečnost, že opožděné dodání podkladů komplikuje práci mnoha dalším pracovníkům.
    • Aktualizace Dlouhodobého záměru Univerzity J. E. Purkyně na rok 2001.
    • Navržená směrnici k organizaci www stránek.
    • Příprava jazykové katedry (centra) s celouniverzitní působností a vytvoření katedry informatiky s celouniverzitní působností.
    • Informace o uskutečnění přednášky o informačních zdrojích, rešerších a citacích dne 31. května v 9 hodin.
    • Informace o grantech vyhlášených MŠMT na adrese: http://www.msmt.cz/cp1250/skupina3/Veda/DomPr/Default.htm
    • Potřeba doplnění přehledu všech finančních zdrojů vynaložených na řešení jednotlivých výzkumných záměrů.
    • Návštěva NKÚ.
    • Školení řidičů dne 6. dubna t.r., oznámené na FŽP teprve 4. dubna!
    • Pravidla pro obsazování rekr. a výcvikového střediska Bukovina.
  2. Požadavky na obsazení střediska Bukovina pro výuku a rekreaci budou dány děkanovi do 12. dubna. Byl dohodnut termín rozšířeného výjezdního kolegia děkana na 20. září až 22. září.
  3. Proděkanka dr. Blažková upozornila na nové formuláře pro zahraniční pracovní cesty, které budou také na vnitřních stránkách UJEP.
  4. Proděkan ing. Zahálka informoval o počtu přihlášek ke studiu došlých k 31. březnu.
  5. Byl dohodnut termín jednání proděkana pro studium a rozvoj s vedoucími kateder o “kosmetických úpravách” studijního plánu na 11. dubna v 13:30.
  6. Proděkan ing. Zahálka informoval kolegium o uvedení do provozu systému Matrika.
  7. Proděkan ing. Zahálka informoval kolegium o přípravě doktorského studia Po dohodě s vedením ÚEK AV Brno se doporučuje připravovat obor DS “Aplikovaná a krajinná ekologie”. Požádal vedoucí kateder o spolupráci na přípravě předmětů DS (anotace) a jejich pedagogickém zajištění. Předběžně doporučil tyto předměty a jejich garanty:Povinné: EKOLOGIE A HODNOCENÍ EKOSYSTÉMU – doc. Šoch
    KRAJINNÁ EKOLOGIE – docenti ÚEK AVVedoucí příslušných kateder zpracují anotace těchto, příp. dalších předmětů a jejich pedagogické zajištění nejpozději do 30.4.2000.
  8. Volitelné: Chemie životního prostředí – doc. Loučka
    Ekonomika a management ŽP – doc. Farský
    Hydrologie a pedologie – prof. Šilar, doc. Vráblíková
    Ekologie člověka – doc. Tichý
    Ekologie lesa – doc. Rohon
  9. Bylo diskutováno obsahové zaměření kurzů celoživotního vzdělávání. Bylo doporučeno, aby zaměření diskutoval ing. Zahálka s ing. Marečkem a ing. Rubešem. Za vhodné zaměření se pokládá např. GIS, průmyslové technologie pro ochranu živ. prostř. apod. Doporučuje se výuku organizovat mimo semestr.
  10. Byl dohodnut termín pro dodání článků pro ACTA OECOLOGICA. Termín pro zrecenzované články je 15. června. Články se dodávají pí. Rejzkové podle Směrnice pro ediční činnost.
  11. Bylo doporučeno vydání dalšího sborníku článků v rámci ACTA OECOLOGICA zaměřeného výhradně na geoinformatiku a životní prostředí. Vydání sborníku podle Směrnice pro ediční činnost bude organizovat ing. Brůna.

Zapsal: doc. Loučka

Příští kolegium děkana se koná 18. dubna ve 13:30

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 18. dubna 2000

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, ing. Zahálka , doc. Vráblíková, doc. Tichý, ing. Brůna, ing. Richter, Mgr. Vojtíšek

K minulým zápisům:

Trvá termín 30. dubna pro dodání přehledu plánovaných akcí ( zápis z 21.3. 2000, bod 1)

Na kolegiu bylo projednáno:

  1. Byla diskutována otázka přechodu fakulty na evropský kreditní systém (ECTS). Bylo dohodnuto, že stávající kreditní systém dodržuje hlavní principy ECTS, v akademickém roce 2000/2001 nebude kreditní systém měněn, detailní dopracování bude zavedeno v akademickém roce 2001/2002, současně se zavedením MATRIKY 2.
  2. Děkan doc. Loučka informoval kolegium o své plánované cestě na Fakultu ekológie a environmentalistiky v Bánské Štiavnici ve dnech 9. až 11. května. Program jednání bude konzultován zejména s doc. Vráblíkovou
  3. Proděkanka dr. Blažková informovala o podávaných grantech do FRVŠ.
  4. Proděkan ing. Zahálka informoval kolegium a jednání prorektora doc. Havla s proděkany.
  5. Bylo dohodnuto, že Vědecká rada FŽP bude svolána podle plánu na 16. května, hlavní náplní bude informace o koncepci připravovaného doktorského studia.
  6. Porada o studijním plánu na akademický rok 2000/2001 se uskuteční 25. dubna.
  7. Ing. Richter informoval o přípravě testů pro přijímací řízení.
  8. Podrobně byl diskutován návrh rozpočtu univerzity předkládaný panem rektorem Akademickému senátu UJEP. Kolegium děkana považuje předkládaný návrh za likvidaci fakulty a podporuje dopis děkana panu rektorovi ze 14. dubna t.r. Vzhledem k přítomnosti některých členů Akademického senátu FŽP bylo zvažováno i podání návrhu na odvolání rektora. Kolegium děkana doporučilo děkanovi svolání mimořádného jednání Akademického senátu, na kterém by měl informovat AS FŽP o předkládaném návrhu rozpočtu univerzity.
  9. Kolegium děkana nesouhlasí s tím, aby příspěvek na zahraniční evaluaci byl hrazen pouze IVK, nesouhlasí s nákupem SW,HW a dalších služeb ve výši 2,867 mil. Kč, když není zabezpečeno studium, nesouhlasí s příspěvkem na tělocvičnu, a nesouhlasí se společným financováním výcvikového a rekreačního střediska Bukovina.
  10. Kolegium děkana podrobně diskutovalo možnosti úspor pro letošní i příští rok.

 Zapsal: doc. Loučka

Příští kolegium děkana se koná 2. května ve 13:30.

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 2. května 2000

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, ing. Zahálka , doc. Vráblíková, doc. Tichý, ing. Brůna, ing. Richter, Mgr. Vojtíšek

K minulým zápisům:

  1. Nebyly dodány žádné údaje o předpokládaných akcích v letošním a příštím roce ( zápis z 21.3. bod 1).
  2. Bylo dohodnuto, že materiál o připravovaném doktorském studiu, který bude předkládán VR FŽP k diskusi, musí být dokončen tak, aby mohl být odeslán v pátek 5. května.

Na kolegiu bylo projednáno:

  1. Děkan doc. Loučka informoval kolegium o jednání AS UJEP dne 26. dubna.
  2. Děkan doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora, kde bylo mimo jiné projednáno:
    • do komise řešící problematiku celouniverzitní katedry informatiky byl delegován ing. Brůna,
    • fakulta byla požádána o navržení jednoho pedagoga a jednoho studenta do pracovní skupiny zabývající se hodnocením pedagogů studenty. Kolegium děkana navrhlo za pedagogy dr. Machovou.
    • všechny složky univerzity byly upozorněny na nezbytnost kontroly používaného software. Děkan požádal ing. Brůnu o zorganizování kontroly používaného software na FŽP.
    • prorektor doc. Havel předložil na kolegiu rektora kritéria pro hodnocení pedagogické činnosti a požádal o jejich připomínkování do 15.5. t.r.
  3. Podrobně byla diskutována úsporná opatření. Vedoucí kateder byli upozorněni, že částky přidělené jednotlivým katedrám jsou konečné ( 250 tis. Kč na katedru). Částka přidělená knihovně ( 300 tis. Kč) rovněž nebude zvýšena. V případě knihovny je nezbytné podstatně omezit čerpání. Čerpání z interních grantů zůstává zachováno. O nástupu ing. Buchtové od 1. září bude rozhodnuto na jednání doc. Tichého, doc. Loučky a ing. Richtra po skončení kolegia. Všichni vedoucí kateder předloží děkanovi do 20. května přehled vytížení ( vyučované hodiny v týdnu) jednotlivých pedagogů v průběhu celého letošního roku.
  4. Proděkanka dr. Blažková informovala o podávaných grantech do FRVŠ a do GA ČR a o jednání RVŠ.
  5. Proděkan ing. Zahálka informoval kolegium o počtu přihlášek ke státním zkouškám. Celkem je přihlášeno 42 studentů magisterského studia 28 studentů bakalářského studia.
  6. Proděkan ing. Zahálka informoval kolegium děkana o harmonogramu přijímacího řízení.
  7. Bylo dohodnuto, že externím vedoucím diplomových prací a externím konzultantům bude vyplaceno max. 500 Kč, externím oponentům bude vyplaceno 250 Kč.
  8. Byla diskutována otázka narušování výuky některými pedagogy. Děkan upozornil, že je vyloučeno, aby pedagogové změnami v rozvrhu zasahovali do rozvrhu jiných kurzů. Jakékoli zásahy do rozvrhu je nutné projednat předem, minimálně na úrovni vedoucích kateder. ( Rozhodnutí děkana č.3/2000).
  9. Podrobně byly projednány a odsouhlaseny plánované exkurze. Exkurze je třeba zaměřit na bližší okolí a organizovat je úsporněji.

 Zapsal: doc. Loučka
Příští kolegium děkana se koná 16. května ve 13:30.

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 16. května 2000

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, ing. Zahálka, doc. Vráblíková, doc. Tichý, ing. Brůna, ing. Richter, Mgr. Vojtíšek

K minulým zápisům:

  1. K bodu 2 z minulého zápisu kolegia děkana z 2. května ( kontrola software) bylo konstatováno, že kontrola byla provedena. Ing. Brůna a doc. Vráblíková si vzájemně předají seznam software.
  2. Bod 3 zápisu z kolegia děkana dne 11. ledna 2000 určoval termín pro definitivní znění sylabů 15. květen. Termín se prodlužuje do 31. května.

III. Bod 3 zápisu z kolegia děkana dne 15. února 2000 určoval termín pro předložení hodnocení grantové a publikační činnosti podle Příkazu rektora č.2). Hodnocení nepředložily katedry informatiky a geoinformatiky a technických věd. Bylo dohodnuto, že termín se prodlužuje do 31. května t.r. s tím, že

  • vedoucí kateder předají podklady o své činnosti (seznam) dr. Blažkové,
  • proděkani předají podklady o své činnosti (seznam) děkanovi,
  • hodnocení se provádí formou seznamu vyjmenovaných grantů, publikací, monografií atd., a přidělených bodů po jednotlivých letech podle Příkazu rektora č.2.

IV.Trvá termín 20. května t.r. pro dodání podkladů děkanovi o vytížení jednotlivých pedagogů v průběhu letošního kalendářního roku. Jedná se o údaj, kolik hodin v týdnu bude pedagog vyučovat v zimním semestru 2000 (v průměru). Platí, že v prvním ročníku budou 4 skupiny prezenčního studia a 2 skupiny kombinovaného studia (4/2), pro druhý ročník 5/1, pro třetí ročník 4/0, pro čtvrtý a pátý ročník 3/0.

 Na kolegiu bylo dále projednáno:

  1. Děkan doc. Loučka informoval kolegium o jednání na FEE v Bánské Štiavnici a předal členům kolegia některé získané materiály. Účastnící společné konference v září z FŽP musí stejně jako účastníci z FEE předat souhrn svého vystoupení doc. Vráblíkové do 30.6. t.r..
  2. Byla diskutována úprava studijního plánu, schválená Vědeckou radou FŽP. Bylo dohodnuto, že fakulta bude zabezpečovat v příštím roce pouze výuku angličtiny. Studentům, kteří začali studovat němčinu, bude umožněno předmět dokončit.
  3. Děkan uvedl dopis ředitelky Domu dětí a mládeže, v kterém děkovala ing. Hanušovi za jeho práci. Kolegium se k poděkování připojuje a požádalo doc. Vráblíkovou, aby práci ing. Hanuše ocenila i na poradě katedry.
  4. Proděkanka dr. Blažková informovala o poradě prorektora pro vědu s proděkany.
  5. Proděkan ing. Zahálka informoval kolegium o jednání prorektora pro studium a rozvoj s proděkany.
  6. Byla probrána příprava státních závěrečných zkoušek na základě materiálu předloženého proděkanem ing. Zahálkou. Bylo konstatováno, že jedinými podmínkami pro přihlášení ke státní závěrečné zkoušce je absolvování předepsaných předmětů podle platných studijních plánů a předložení bakalářské nebo diplomové práce v termínu do 30. dubna t.r. Bylo dále dohodnuto, že odměna pro externí členy státních komisí bude 500 Kč. Vedoucí kateder byli požádáni, aby projednali účast členů komisí na státních závěrečných zkouškách.
  7. Byl diskutován počet přijímaných studentů v příštích letech. Bylo konstatováno, že optimální je mírný nárůst zvláště u bakalářských studijních programů a u kombinovaného studia.
  8. Školení řidičů se uskuteční 24. května t.r.

 Zapsal: doc. Loučka

Příští kolegium děkana se koná 30. května ve 13:30.

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 30. května 2000

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, ing. Zahálka, doc. Vráblíková, doc. Farský (zast. doc. Tichého), ing. Brůna, ing. Richter, Mgr. Vojtíšek

Omluven: doc. Tichý

K minulým zápisům:

  1. Trvá termín 31. května pro dopracování definitivního znění sylabů předmětů.
  2. Trvá termín 31. května pro předložení hodnocení grantové a publikační činnosti.
  3. Termín 20. května pro dodání vytížení pedagogů v průběhu letošního kalendářního roku byl splněn. Bude následovat jednání děkana s vedoucími kateder a to 8. června
  • od 9:30 – doc. Tichý
  • od 10 hodin – ing. Richter
  • potom ing. Brůna
  • od 13 hodin – doc. Vráblíková

 Na kolegiu bylo dále projednáno:

  1. Děkan doc. Loučka upozornil na schválené změny Stipendijního řádu FŽP, podle kterých se mění vyplácení odměn pro studentské vědecké a pomocné síly.
  2. Termín pro odevzdání požadavků na rozvrh v zimním semestru ing. Prchalové je 30. června. Týká se všech pedagogů.
  3. Děkan doc. Loučka upozornil na platnost Směrnice rektora k organizaci www stránek UJEP. Upozornil i na vymezení odpovědnosti za jednotlivé části stránek.
  4. Byla probrána příprava státních závěrečných zkoušek na základě materiálu předloženého proděkanem ing. Zahálkou. Vedoucí kateder ( mimo katedru ing. Brůny) předloží do čtvrtka (1.6.) pí. Chocholouškové tématické okruhy ke státním zkouškách ( bakalářské i magisterské), která zabezpečí rozmnožení pro členy komisí. Komise bude mít k dispozici kromě tématických okruhů i seznam a pořadí zkoušených studentů. Pokud je předsedou komise externí pracovník bude mu nápomocen přítomný vedoucí katedry ( doc. Vráblíková a ing. Richter).
  5. Bylo diskutováno vydání brožury studijního plánu na akademický rok 2000/2001. Vedoucí kateder dodají děkanovi úpravy anotace o katedrách do brožury v elektronické podobě do 10. června t.r. Případné připomínky ke studijnímu plánu dodají vedoucí kateder a vedoucí studijního oddělení proděkanovi ing. Zahálkovi do 10. června. Byl dohodnut způsob rozlišení cvičení a seminářů v brožuře. Tajemník zajistí vydání brožury ( bez Studijního a zkušebního řádu) nejpozději k datu zápisu do prvního ročníku.
  6. Proděkanka dr. Blažková informovala kolegium o jednání komisí RVŠ.
  7. Proděkanka dr. Blažková informovala kolegium o zahraničních návštěvách na fakultě a o služebních cestách v zahraničí.
  8. Bylo konstatováno, že povinnost získání zápočtu z cizího jazyka je nutná i pro kombinované studium.
  9. Ing. Brůna informoval o jednání pracovní skupiny řešící problematiku vytvoření katedry informatiky s celouniverzitní působností.

Zapsal: doc. Loučka

Příští kolegium děkana se vzhledem ke státním zkouškách koná až 20. června ve 13:30.

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 20. června 2000

Přítomni: doc. Loučka, Ing. Zahálka, doc. Vráblíková, doc. Tichý, Ing. Brůna, Ing. Richter , Ing. Rýznarová, Mgr. Vojtíšek
Omluvena: dr. Blažková

K minulým zápisům:

  1. Sylaby jednotlivých předmětů jsou v definitivní podobě. Vedoucí kateder je předají v elektronické podobě ( disketa, e-mail) ing. Prchalové do 23. června t.r. Ta zajistí zveřejnění na vnitřních stránkách fakulty.
  2. Děkan doc. Loučka předložil kolegiu výslednou tabulku hodnocení vědecké a výzkumné činnosti pedagogů, kteří jsou v trvalém pracovním poměru.
  3. Děkan doc. Loučka upozornil, že někteří pedagogové nejsou plně vytíženi podle příkazu rektora č.2 ( Pracovní řád akademických pracovníků).
  4. Příprava informační brožury pokračuje. Její přípravu dále zabezpečuje proděkan Ing. Zahálka

Na kolegiu bylo dále projednáno:

  1. Děkan doc. Loučka krátce zhodnotil průběh státních zkoušek a poděkoval všem členům komisí i pracovníkům zabezpečujícím úspěšný průběh státních zkoušek. Náměty na vylepšení budou předány Ing. Richtrovi ( proděkan pro studium od 1.7. t.r.), který by jejich využití měl zvážit pro podzimní termín státních zkoušek.Děkan doc. Loučka se vyjádřil i k písemnému doporučení komise č. 1 pro státní bakalářské zkoušky. Upozornil, že opakování státních zkoušek je určeno Studijním a zkušebním řádem fakulty a možnost konání opakované státní zkoušky ještě v tomto akademickém roce označil za absurdní.
  2. Děkan doc. Loučka
    • požádal Ing. Zahálku, Ing. Richtra a Ing. Rýznarovou o předání funkcí podle organizačního řádu ( Příkaz rektora č.5),seznámil kolegium s přítomností vedení v době prázdnin. Požádal Ing. Brůnu, aby v týdnu od 14.8. do 18.8. zastupoval vedení fakulty a byl přítomen na fakultě. Děkanát bude v týdnu od 1.8. do 18.8. zabezpečovat pí. Hanušová.
    • informoval kolegium o stavu jednání o koupi objektu ZEPOS. Bylo dohodnuto jednání s vedoucími kateder ( 21. 6.) ohledně obsazení místností jednotlivými katedrami.
    • informoval kolegium o přípravě promocí ( 30.6.). Katedry budou zastoupeny při obou promocích vždy dvěma zástupci s výjimkou katedry přírodních věd, která bude zastoupena třemi zástupci.
  3. Byl dohodnut termín jednání o zabezpečení mezinárodní konference na 10. července v 10. hodin v místnosti A3.
  4. Kolegium souhlasí s nákupem Spektrofotometru z investičních prostředků. Nákup zabezpečí Mgr. Vojtíšek s Ing. Richtrem. Katedra technických věd předloží kolegiu do jednoho měsíce po nákupu harmonogram uvedení do chodu tak, aby přístroj byl co nejvíce využíván.
  5. Ing. Zahálka předložil harmonogram na akademický rok 2000/2001. K harmonogramu nebylo připomínek. Bude přílohou zápisu kolegia a bude vyvěšen na www stránkách fakulty.
  6. Doc. Vráblíková požádala o “počítačové školení” pro některé pracovníky. Bude zorganizováno katedrou informatiky a geoinformatiky až v září.
  7. Doc. Vráblíková navrhla přípravu dalšího bakalářského studijního programu zaměřeného na správu a administrativu životního prostředí. Kolegium nedospělo v této otázce ke konkrétním závěrům.
  8. Ing. Brůna informoval o jednání v Krásné Lípě na Správě Národního parku České Švýcarsko

Zapsal: doc. Loučka

Příští kolegium děkana se po dohodě koná až 29. srpna ve 13:30.

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 29.srpna 2000

Přítomni: doc. Loučka, Ing. Richter, doc. Vráblíková, doc. Tichý, Ing. Brůna, Ing. Rýznarová, Mgr. Vojtíšek
Nepřítomna: dr. Blažková,

K minulým zápisům:

  1. “Počítačové školení” nebude organizováno Katedrou informatiky a geoinformatiky. Doc. Loučka projedná možnost školení CI informatiky.
  2. Na základě první verze rozvrhu pro zimní semestr se proděkan pro studium a rozvoj sejde s vedoucími kateder a Ing. Prchalovou 4. září ve 13. hodin v pracovně Ing. Prchalové.

Na kolegiu bylo dále projednáno:

  1. Byl dohodnuto, že odjezd na rozšířené kolegium děkana se uskuteční ve středu 20. září. Způsob dopravy dohodne děkan s tajemníkem.
  2. Byla diskutována návštěva TV na fakultě ve čtvrtek 31. srpna. Jednání se účastní Ing. Richter a Ing. Zahálka. Fakulta by zásadně neměla zaujímat stanovisko k problémům, ke kterých nemá všechny podklady.
  3. Podrobně byla diskutována příprava společné konference FŽP a “Fakulty ekológie a environmentalistiky”. Bylo dohodnuto:
    • řízením dopolední části jednání dne 5.9. byl pověřen Ing. Zahálka,
    • řízením odpolední části jednání dne 5.9. bude pověřena doc. Kontrišová ( projedná doc. Vráblíková),
    • řízením dopolední části jednání dne 6.9. byl pověřen doc. Tichý.
    • Ing. Hanušovi se ukládá, aby urychleně nejpozději do pátku 1. září spolu s tajemníkem vyřešili otázku sponzorování konference,
    • přípravu společenského večera zabezpečuje tajemník,
    • na exkurzi dne 7.9. se podle situace bude podílet i Ing. Brůna
    • příspěvky na konferenci musí být dodány Ing. Brůnovi v předepsané formě do 30. září, později dodané příspěvky nebudou do sborníku zahrnuty,
    • organizace přípravy sborníku v rámci “Acta universitatis” spadá do zodpovědnosti proděkanky dr. Blažkové,
  4. Doc. Loučka informoval o změnách v rozmístění místností v nově získaném objektu ZEPOS.
  5. Proděkan Ing. Richter informoval kolegium děkana
    • o přípravě konference “Ekologizace průmyslu VI”,
    • o přípravě rozvrhu pro kombinované studium,
    • o skutečnosti, že do 30. 9. jako každoročně budou podávány návrhy na stipendia primátora a starostů.
  6. Bylo dohodnuto, že děkan v nejbližší době sdělí vedoucím kateder výši úvazků pedagogů, s kterými bude uzavírána nová pracovní smlouva na zimní semestr.
  7. Bylo dohodnuto, že děkan napíše dopis na HMÚ s žádostí o bezplatné poskytování dat.

Zapsal: doc. Loučka

 Příští kolegium děkana se podle situace koná buď 12 září ve 13:30 nebo až na Bukovině

Zápis z jednání rozšířeného kolegia děkana FŽP
ze dne 20.září 2000

 

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, Ing. Richter, doc. Tichý, Ing. Rýznarová, Mgr. Vojtíšek, Ing. Hanuš, Ing. Semorádová, dr. Machová, Ing. Buchtová, Ing. Prchalová
Omluveni: doc. Vráblíková, Ing. Neruda, Ing. Brůna, doc. Farský

Na kolegiu bylo projednáno:

  1. Děkan doc. Loučka informoval kolegium o návrhu rozpočtové změny, který bude předkládán vedením univerzity AS univerzity. Návrh rozpočtové změny předpokládá navýšení rozpočtu fakulty.
  2. Děkan doc. Loučka informoval kolegium o průběhu přijímacího a přezkumného řízení. Podle současných informací fakulta naplní plánovaný počet studentů.
  3. Děkan doc. Loučka informoval kolegium děkana o dopisu doc. Vinše, tajemníka Akreditační komise, kterým byla fakulta vyzvána k dodání podkladů pro reakreditaci studijních programů.
  4. Podrobně byla diskutována společná mezinárodní konference FŽP a fakulty ve Zvolenu. Konference byla všeobecně hodnocena kladně.
  5. V souvislosti s vydáním sborníku z uvedené mezinárodní konference bylo dohodnuto:
  • Fakulta upřednostňuje vydání sborníku v rámci Acta universitatis.
  • Proděkanka dr. Blažková se pokusí zabezpečit vydání sborníku v rámci Acta universitatis z prostředků univerzity ( výměna titulů). Jinak vydání financuje fakulta.
  • Sborník bude vydán ve dvou svazcích.
  • Kromě sborníku budou zabezpečeny i nesvázané výtisky (separáty) jednotlivých příspěvků.

Zapsal: doc. Loučka

Zápis z jednání kolegia děkana FŽP
ze dne 26.září 2000

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, Ing. Richter, doc. Vráblíková, doc. Tichý, Ing. Brůna, Ing. Rýznarová, Mgr. Vojtíšek

 K minulým zápisům:

  1. Možnost “počítačového školení” organizované CI projednal doc. Loučka na kolegiu rektora 19. září. Děkan doc. Loučka projedná možnost náhradního termínu pro školení OBDPro. Týká se pedagogů, kteří 5.10. učí.

Na kolegiu bylo dále projednáno:

  1. Doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora.- Proděkan Ing. Richter upraví harmonogram fakulty pro termíny státních a přijímacích zkoušek a promocí.
    – Řešitelé grantů byli vyzváni k rovnoměrnému finančnímu čerpání.
  2. Podrobně byla diskutována příprava reakreditace studijních programů. Přípravu bude řídit Ing. Zahálka. Současně s podklady pro reakreditaci bude předána i žádost o akreditaci doktorského studia. Pokud to bude časově únosné, bude návrh předán VR FŽP 12. prosince. Současně bude zahájena příprava nového bakalářského studijního programu zaměřeného na legislativu a správu životního prostředí.
  3. Doc. Loučka informoval o nabídce z MŽP na financování nejzajímavějších diplomových prací. Vedoucí kateder obdrželi kopii dopisu, náměty předají urychleně ing. Richtrovi. Termín pro odeslání na MŽP je do konce října.
  4. V souvislosti s potřebou projednat na Vědecké radě fakulty výzkumný záměr, je nutné  aby v termínu do 10. listopadu 2000 všichni řešitelé dílčích úkolů výzkumného záměru a řešitelé interních grantů předložili zprávu o řešení. Zprávy o řešení interních grantů se předkládají proděkance dr. Blažkové, zprávy o řešení dílčích úkolů výzkumného záměru se předkládají řešiteli výzkumného záměru doc. Loučkovi. Ke stejnému termínu se předkládají i návrhy na interní granty pro příští rok. Seminář o interních grantech se uskuteční 28. listopadu, návrhy na nové interní granty budou projednávány současně. V nejbližších dnech bude podepsáno rozhodnutí děkana o schvalování a hodnocení interních grantů, kde budou rovněž blíže specifikovány požadavky na zprávu o řešení interních grantů.
  5. Proděkanka dr. Blažková informovala o přípravě vydání sborníku ze společné konference s univerzitou ve Zvolenu. Informovala dále kolegium o přehledu projektů na adrese http://pf.ujep.cz/vnitrni/vav/projekty/
  6. Bylo uvedeno, že se uskuteční exkurze na ENVI BRNO. Ing. Richter je vedoucím exkurze. Vedoucí kateder upozorní ostatní pedagogy.
  7. Dokončení výuky němčiny bude řešit Ing. Richter s Ing. Rýznarovou.

 Zapsal: doc. Loučka

Příští kolegium děkana se koná 10 října ve 13:30

Zápis z kolegia děkana FŽP ze dne 10. října 2000

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, Ing. Richter, doc. Vráblíková, doc. Tichý, Ing. Brůna, Ing. Rýznarová, Mgr. Vojtíšek

 K zápisu z minulého kolegia:

  1. K bodu 1 – upravený harmonogram bude uveden na webových stránkách a v upravené formě uveden i v univerzitním harmonogramu. Zajistí Ing. Richter.
  2. K bodu 2 – děkan doc. Loučka informoval kolegium o jednání s vedením ÚEK ČAV a o předpokládaných dalších jednání v souvislosti s reakreditací.
  3. K bodu 4 – děkan doc. Loučka upozornil na nově vydané rozhodnutí děkana, které určuje formu zpráv o výsledcích řešení interních grantů a dílčích úkolů výzkumných záměrů.

Na kolegiu bylo dále projednáno:

  1. Doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora dne 2. října 2000.
  2. Podrobně byla diskutována příprava imatrikulace. Náhradní termín 27. října se překrývá s termínem zajištěné exkurze. Po hlasování bylo rozhodnuto, že imatrikulace se neuskuteční.
  3. Byla diskutována příprava státních zkoušek. Ing. Richter připraví návrh složení komise a rozvrh studentů u státních zkoušek. Připravené materiály do týdne zašle vedoucím kateder a vedení fakulty k připomínkování.
  4. Ing. Rýznarová informovala kolegium o nutnosti školení všech pracovníků i studentů, kteří pracují s chemickými látkami a přípravky. Bylo konstatováno, že katedra přírodních věd nepracuje s chemickými látkami nebo přípravky, doc. Tichý přešetří a sdělí Ing. Rýznarové, zda v případě jeho katedry je nutné školení i studentů, nebo zda stačí proškolení pouze pedagogů (pracujících s chem. látkami) a pí. Hrstkové. Školení proběhne 18. října 2000 ve 14 hodin v budově B. Evidence chemických látek bude zajištěna pomocí studentských pomocných sil. Zabezpečení skladu chemikálií v budově B mříží v okně zajistí Mgr. Vojtíšek do konce října.
  5. Děkan doc. Loučka informoval kolegium, že má k dispozici “Bílou knihu”, která je u něj k nahlédnutí.
  6. Proděkanka dr. Blažková informovala o proběhlém školení OBDPro. Bylo rozhodnuto, že školení uživatelů ve dnech 16. a 17. října se uskuteční kromě pí. Chocholouškové všechny sekretářky kateder tak, aby byly schopny vyplňovat formuláře RIV resp. CEP a CEZ a být nápomocni pedagogům. Účast ostatních pedagogických pracovníků je rovněž žádoucí.
  7. Vzhledem k nesmyslnému termínu 11. 10. bylo dohodnuto, že proděkanka dr. Blažková požádá dr. Brožka o další proškolení zájemců o práci s databází umožňující přístup k Current Contents.
  8. Proděkan Ing. Richter informoval o studentech FŽP, kteří byli vybráni pro stipendia starostů částí Ústí n.L. a Trmic.
  9. Bylo dohodnuto, že všichni zájemci o studentské vědecké ( pomocné) síly předají své návrhy ( počet studentů, finanční rozsah práce, doba trvání) tajemníkovi do konce října.
  10. Návrh nového zákona o ochraně ovzduší je u doc. Vráblíkové k dispozici. Připomínky se soustřeďují u doc. Vráblíkové.

 Zapsal: doc. Loučka

Příští kolegium děkana se koná 24. října ve 13:30

Zápis z kolegia děkana FŽP ze dne 24. října 2000

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, Ing. Richter, doc. Vráblíková, doc. Tichý, Ing. Brůna, Ing. Rýznarová, Mgr. Vojtíšek
Host: pí Suchá k bodu 2.

K zápisu z minulého kolegia:

K bodu 7 zápisu z 10. října – bylo dohodnuto, že proděkanka dr. Blažková požádá dr. Brožka o školení na pátek 12. ledna 2001.

Na kolegiu bylo dále projednáno:

  1. Byla projednána příprava státních zkoušek na 7. až 9. listopadu. Proděkan Ing. Richter projedná účast Ing. Marečka.
  2. Byl diskutován nákup knih. Bylo dohodnuto, že každý pedagogický pracovník zaměstnaný na plný úvazek má právo požadavku nákupu jedné zahraniční knihy do knihovny fakulty. Doc. Vráblíková dodá požadavky pí. Suché do pondělí 30. října. Konečný seznam požadovaných knih bude před zakoupením odsouhlasen vedením fakulty. Mechanismus nakupování knih v příštím roce bude upřesněn rozhodnutím děkana.
  3. Děkan doc. Loučka upozornil na zápis z jednání AS UJEP, kde AS v bodě 5 “doporučuje katedrám UJEP v tomto akademickém roce ověřit hodnocení akademických pracovníků za pedagogickou činnost a podat připomínky do konce akademického roku 2000/2001 prorektorovi UJEP pro studium.” Hodnocení lze nalézt na adrese -http://pf.ujep.cz/vnitrni/sar/ostatní/kriteria_ ped_ cin.html
  4. Děkan doc. Loučka požádal o návrhy na ocenění studentů za výsledky ve vědecké a výzkumné práce. ( Cena rektora za výsledky ve vědecko výzkumné a umělecké činnosti UJEP).
  5. Kolegium souhlasí, aby v příštím roce fakulta usilovala o zakoupení kapalinového chromatografu v tématickém okruhu H z prostředků FRVŠ. Přípravu návrhu grantu bude zabezpečovat ing. Rýznarová.
  6. Proděkanka dr. Blažková probrala požadavky na katedry v souvislosti s přípravou materiálů pro reakreditaci studijních programů.
  7. Proděkanka dr. Blažková informovala kolegium, že po dobu nepřítomnosti bude vedoucí knihovny pí. Suchá zastupována pí Čápovou.

 Zapsal: doc. Loučka Příští kolegium děkana se koná 14. listopadu ve 13:30

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 14. listopadu 2000

 

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, Ing. Richter,  doc. Vráblíková, doc. Tichý,  Ing. Brůna, Ing. Rýznarová, Mgr. Vojtíšek

K zápisu z minulých kolegií:

  Děkan doc. Loučka k bodu 4 zápisu z kolegia děkana ze dne 26. září upozornil:

  • Termín 10. listopadu pro přihlášky pro interní granty nebyl dodržen ( vyjma přihlášky Ing. Prchalové). Do doby konání kolegia byla dodána jedna další přihláška bez omluvy za zdržení.
  • Termín dodání zpráv o plnění interních grantů, kromě zpráv dr. Blažkové a zpráv z katedry doc. Tichého, nebyl dodržen.
  • Nebyla dodána žádná zpráva o řešení dílčích úkolů výzkumného záměru FŽP (!).
  • Vzhledem k tomu, že pro jednání kolegia děkana nebyly dodány podklady, děkan jednání kolegia ukončil. Vyjádřil hlubokou nespokojenost s přístupem k plnění termínů a k řešení výzkumného záměru a upozornil, že zodpovědnost za vědeckou, výzkumnou a vývojovou činnost pracovníků katedry přísluší vedoucím kateder, zodpovědnost za organizování vědecké, výzkumné a vývojové   činnosti na fakultě přísluší proděkanovi pro vědu a zahraniční styky. ( Organizační řád FŽP).
  • Vedoucí kateder zabezpečí dodání všech dosud nedodaných materiálů  do čtvrtka 16. listopadu do 12 hodin k rukám děkana.

 Zapsal: doc. Loučka

  Příští kolegium děkana se  koná 21. listopadu v 8 hodin.

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 21.listopadu 2000

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, doc.Tichý, Ing. Rýznarová, Ing. Prchalová,    Mgr. Vojtíšek
Omluveni: doc. Vráblíková, Ing. Brůna
Nepřítomen: Ing. Richter

K minulým zápisům: nebylo připomínek.

Na kolegiu bylo projednáno:

  • Grantový seminář se uskuteční 28. listopadu. Harmonogram oponentních řízení zpráv o řešení interních grantů a předkládaných návrhů na interní granty na tento den sestaví a předloží proděkanka dr. Blažková s dostatečným předstihem děkanovi a vedoucím kateder. Grantový seminář je povinný. Omluveni jsou pouze akademičtí pracovníci, kteří mají výuku.
  • Děkan doc. Loučka informoval kolegium o zprávách o řešení dílčích úkolů výzkumného záměru, které obdržel. Konstatoval, že některé zprávy nejsou předložitelné k oponentnímu řízení. Tyto dílčí úkoly budou ukončeny. O dalším postupu bude jednat s jednotlivými vedoucími kateder a řešiteli dílčích úkolů. Pro potřeby oponentního řízení mimo univerzitu resp. v zahraničí, připraví všichni řešitelé dílčích úkolů ( mimo úkol 2.2. a 2.3.) souhrn výsledků. Souhrn bude minimálně na jedné stránce formátu A4, maximálně na dvou stánkách A4. Bude obsahovat stručný souhrn dosažených výsledků za roky 1999 až 2000 a přehled zveřejněných publikací a přednášek k danému úkolu. Souhrn dodají řešitelé do 31.12.2000. V lednu budou souhrny přeloženy do angličtiny. Vzhledem ke zpoždění, termín pro svolání vědecké rady na 12. prosince se ruší. Další termín je 9. ledna 2001.
  • Děkan doc. Loučka předal členům kolegia přehled finančních prostředků, které byly získány akademickými pracovníky v průběhu roku 2000. Upozornil, že vzhledem k očekávanému nedostatku finančních prostředků budou zvýhodňováni pracovníci, kteří získávají finanční prostředky.
  • Děkan doc. Loučka požádal vedoucí kateder, aby mu písemně ( případně e-mailem) do 15. prosince sdělili návrhy na jména akademických pracovníků, kteří nastoupí v letním semestru 2001 a výši jejich předpokládaného úvazku,návrhy na změny úvazků akademických pracovníků v zimním semestru 2001 oproti letošnímu roku ( za předpokladu stejného počtu studentů).
  • Byl diskutován průběh státních zkoušek. Bylo konstatováno, že organizačně nebylo zabezpečeno přebírání a odevzdávání diplomových a bakalářských prací.
  • Bylo dohodnuto, že Mgr. Vojtíšek bude urgovat nákup spektrofotometru.

  Zapsal: doc. Tomáš Loučka, děkan FŽP
Příští kolegium děkana se uskuteční 5. prosince 2000 od 13:30.

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 5.prosince  2000

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, Ing. Richter, doc. Vráblíková, doc.Tichý, Ing. Brůna, Ing. Rýznarová, Mgr. Vojtíšek.

K zápisu z kolegia dne 21. listopadu:

  1. K bodu 1 – bylo konstatováno, že proběhl grantový seminář. Pro komisi jmenovanou děkanem ve složení dr. Blažková a Ing. Zahálka zbývá provést hodnocení přihlášek. Do příštího kolegia bude dohodnut termín projednávání návrhů.
  2. K bodu 2 – děkan upozornil, že byly a jsou potíže s přípravou a hodnocením výzkumného záměru fakulty.
  3. K bodu 3 – doc. Vráblíková upozornila, že v přehledu získaných finančních prostředků chybí další údaje o její osobě.
  4. K bodu 6 – spektrofotometr byl dodán. Děkan upozornil na bod 4 zápisu z kolegia děkana z 20.6. 2000, kde “Katedra technických věd předloží kolegiu do jednoho měsíce po nákupu harmonogram uvedení do chodu …”.

K zápisu z informativní schůzky proděkanů ze 14. listopadu 2000:

  1. K bodu 4 – harmonogram pro předávání dat pro RIV nebyl dosud vypracován.
    Ing. Brůna přislíbil vypracování harmonogramu zítra 6. prosince. Děkan doc. Loučka upozornil na nutnost ověření přístupu do programu a přípravy sběru dat a to s dostatečným předstihem.Doc. Vráblíková požádala děkana o vzor “shrnutí výsledků” pro jednotlivé dílčí úkoly výzkumného záměru.

Děkan doc. Loučka informoval o jednání kolegia rektora, zejména upozornil na následující body:

  • odměny pro pracovníky, kteří vykázali  vynikající výsledky ve vědecké či umělecké činnost v roce 2000 budou předávány 19. prosince 2000 v zasedací místnosti rektorátu (12 p.). Za fakultu budou odměněny doc. Vráblíková a dr. Machová.
  • na univerzitě bude zaváděn systém STAG. Pro zavádění systému byl vypracován harmonogram, který je nutné dodržet. Informace z jednání dne 14.11.2000 o systému STAG bude přílohou tohoto zápisu.
  • dne 15. ledna 2001 se uskuteční den otevřených dveří na celé univerzitě. Proděkan ing. Richter na příštím kolegiu děkana předloží program resp. scénář dne otevřených dveří na fakultě.
  • v letošním akademickém roce bude provedeno hodnocení akademických pracovníků za pedagogickou činnost. Hodnocení se bude provádět podle materiálu “Podklady pro hodnocení akademických pracovníků za pedagogickou činnost”, které jsou přílohou tohoto zápisu. Hodnocení se bude provádět pouze pro pracovníky v plném pracovním úvazku. Hodnocení a připomínky k hodnocení předloží vedoucí kateder děkanovi do 31. srpna 2001.

Dále bylo projednáno:

  1. Podrobně bylo diskutováno vyjádření pana děkana Doc. Ing. Z. Štěpánka, CSc v Mladé frontě Dnes dne 29. listopadu 2000. Kolegium považuje vyjádření doc. Štěpánka za nekorektní, nezodpovědné a za vyjádření, které ve svých důsledcích ohrožuje prodloužení platnosti magisterského studijního programu na fakultě. Požádalo   děkana doc. Loučku, aby stanovisko kolegia sdělil i na příštím kolegiu rektora.
  2. Byla diskutována otázka potřeby pracovní síly do laboratoře resp. připravovaných centrálních laboratoří. Bylo dohodnuto, že je žádoucí přijetí laboranta/laborantky, přijetí bude závislé na rozpočtu v příštím roce.
  3. Proděkanka dr. Blažková informovala o proběhlém grantovém semináři.
  4. Proděkanka dr. Blažková a proděkan Ing. Richter informovali o jednání ve Schole Humanitas v Litvínově. Návrh dohody o spolupráci bude projednáván ve vedení fakulty.
  5. Proděkan Ing. Richter upozornil, že požadavky na rozvrh v letním semestru se předávají do 15.12. 2000. Upozornil dále na nutnost včasného vypsání termínů zkoušek.
  6. Bylo dohodnuto, že všechny katedry zabezpečí do konce roku vyvěšení sylabů všech předmětů na vnitřní informace prostřednictvím studentů, které jim vytvářejí www stránky.
  7. Doc. Vráblíková požádala děkana o vzor “shrnutí výsledků” pro jednotlivé dílčí úkoly výzkumného záměru.

 Zapsal: doc. Tomáš Loučka, děkan FŽP

Příští kolegium děkana se uskuteční 19. prosince 2000 od 8 hodin.

Zápis z kolegia děkana FŽP
ze dne 19. prosince  2000

Přítomni: doc. Loučka, dr. Blažková, Ing. Richter, doc. Vráblíková, doc.Tichý, Ing. Prchalová ( zast. Ing. Brůnu), Ing. Rýznarová, Mgr. Vojtíšek.
Omluven: Ing. Brůna

K zápisu z kolegia dne z 21. listopadu:

 K bodu 4 – bylo splněno. Je třeba dořešit výuku ekonomických předmětů v ZS 2001 ( doc. Ritschelová a ing. Buchtová) a výuku předmětu ÚP a regionální plánování. Výběrové řízení bude vypisováno na  místo asistenta nebo odb. asistenta pro předměty “Mikrobiologie” (ZS), “ÚP a regionální plánování” (LS i ZS), “Základy geografie” (ZS) a “Modelování ekosystémů” (ZS).

K zápisu z kolegia z 5. prosince:

  1. Harmonogram pro zabezpečení RIV byl vypracován. Děkan doc. Loučka nicméně vyslovil znepokojení vzhledem k tomu, že všechny katedry dosud nemají program OBD Pro instalován, není vyzkoušen, a není připraven sběr dat. Upozornil na skutečnost, že pracovní skupina Akreditační komise pro chemické obory nás bude mimo jiné hodnotit i podle údajů v RIV. Bylo dohodnuto, že všechny katedry aktualizují své www stránky do 31. ledna 2001. Všichni akademičtí pracovníci budou mít v tomto termínu svoji vědeckou činnost zveřejněnou na www stránkách aktualizovanou.
  2. Proděkanka dr. Blažková uvedla, že projednávání přihlášek interních grantů na rok 2001 proběhlo 18. prosince.
  3. Proděkan Ing. Richter předložil návrh organizačního zabezpečení Dne otevřených dveří. Den otevřených dveří proběhne podle předloženého návrhu.

Dále bylo projednáváno:

  1.   Děkan doc. Loučka upozornil na nutnost věnovat zvýšenou pozornost přípravě materiálů pro reakreditaci. Všechny podklady z kateder pro reakreditaci musí být dodávány včas a tak, aby nemusely být pracně přepracovávány, což je bohužel velmi časté.
  2. Upozornil na představu MŠMT o financování zvláštních studentů. Upozornil dále na studenty, kteří studují ve dvou studijních programech. Uvedení studenti mají právo absolvovat kurz, který je v obou studijních programech absolvovat dvakrát, z čehož vyplývá i povinnost absolvovat zkoušku dvakrát.Proděkanka dr. Blažková informovala o jednání ediční komise UJEP.
  3. Proděkanka dr. Blažková předložila návrh titulů na vydání v roce 2001 (ediční činnost). Kolegium schválilo pro vydání v roce 2001 následující pořadí:
    • Profesor Šilar – Hydrologie II
    • Ing. Rýznarová – Příklady z analytické chemie ( název bude upraven)
    • Doc. Slavík – Regulace vláhových režimů půd v severočeském regionu
    • Ing. Semorádová – Základy ekologie
  4. Proděkanka dr. Blažková informovala o přípravě oponentního řízení grantů FRVŠ a upozornila na nezbytnost dodání zprávy o plnění v termínu do 2. ledna 2001. Současně upozornila na blížící se termín podávání nových návrhů na granty FRVŠ.
  5. Proděkan ing. Richter předložil návrh na zabezpečení U3V. Návrh projedná s vedoucími kateder.
  6. Proděkan ing. Richter předložil návrh na úpravu kreditních bodů.
  7. Podrobně byla diskutována možnost zrušení článku 13. ve Studijním a zkušebním řádu FŽP. Možnost bude diskutována znovu na příštím kolegiu.
  8. Bylo rozhodnuto, že  rozvrh na LS 2001 bude sestaven v souladu s novým zákoníkem práce.

Zapsal: doc. Tomáš Loučka

Příští kolegium děkana se uskuteční 9. ledna 2001 od 13:30.